dobré to myslíš, ale domysli si k tomu ochotu hlavne železníc sa do toho zapojiť nejak aktívne a aký zápas to bude. Pochybujem, že ŽS ustúpia SL alebo naopak. Neviem si predstaviť, že by im šlo primárne o to aby sa ich spoje prekladali ale skôr aby si utrhli najviac pre seba a to isté žeby sa SL a DPB dohodli kto komu čo pustí. Podľa mňa okrem nákladov na spustenie samotnej BID treba zarátať aj to koľko kto zaplatí za to, aby na danej trase jazdila jeho linka/busy aby za to trhol pre seba dačo.
Dovolím si pridať moju víziu (orientačne pre rok 2030), ako by mohlo vyzerať trasovanie NS MHD tvoreného električkami s doplnením mestskými a regionálnymi vlakmi.
VÝCHODISKÁ NÁVRHU
----------------------------------
Električky:
- súčasná elektičková sieť
- jej predĺženia zahrnuté v ÚP (Dúbravka - Lamačská brána - DNV, Ružinov - letisko, Zlaté piesky - Vajnory, v CMO mierne pretrasovaný okruh tvorený dvoma trasami)
- ďalšie uvažované predĺženia (Rača - CEPIT - Vajnory)
- predĺženia podľa rôznych štúdií (Račianska - Vajnorská po predĺženej Tomášikovej, Lamačská brána - DNV (SZ variant okolo VW))
- moje doplnky: trať Dúbravka - Patrónka - Hlavná stanica - autobusová stanica - Mlynské nivy - Prievoz a trať Šafárikovo nám. - Pribinova - Košická - Jégého - Trnavská - Tomášikova - ŽST Nové Mesto (posledná spomínaná je na zváženie)
Železničné trate:
- súčasná železničná sieť
- navrhované trate: Petržalka - Filiálka, letisko
- doplnené viaceré uvažované železničné zastávky na existujúcich tratiach (niektoré v upravenej polohe) + niektoré nad rámec doterajších úvah
TRASOVANIE
----------------------------------
Električky:
0 okružná linka (trasa nižšie)
1 Petržaka juh - Letisko
2 DNV - Vajnory
3 DNV - Prievoz
4 Karlova Ves - Vajnory
Mestské vlaky:
R2 DNV - Rusovce
R5 Filiálka - Vajnory
R7 Petržalka - P. Biskupice
Regionálne vlaky:
R20 Hlavná stanica - Kúty
R50 Petržalka - Trnava
R60 Hlavná stanica - Galanta
R70 Petržalka - Dunajská Streda
S7 Wien - Letisko
S60 Wien - Letisko
DETAILY
----------------------------------
0 okružná linka, klasická mestská električka
trasa: Šafárikovo nám. - Špitálska - Radlinského - Račianska - Tomášikova - Trnavská - Jégého - Košická - Pribinova - Šafárikovo nám.
oproti súčasnosti obsluha nábrežnej zóny na Pribinovej, Košickej, štadiónov na Tehelnom poli
1 Petržaka juh - Letisko
rýchlodrážna trať (trasa B nosného systému), úsek Šafárikovo nám. - Záhradnícka vedený tunelom (na podzemnom úseku stanice Šafárikovo nám., Kamenné nám., Hodžovo nám., Hlavná stanica, Račianske mýto, Trnavské mýto), prechod Dunaja po Starom moste
2 DNV - Vajnory
trasa: ŽST DNV - predĺženie Eisnerovej - Lamačská brána - Dúbravka - Karlova Ves - nábrežie - Dostojevského rad - Karadžičova - Trnavské mýto (západne od tržnice) - Račianska - Rača - Rybničná - Vajnory (CEPIT)
upravená trasa A nosného systému, nový úsek Šafárikovo nám. - Račianska vedený povrchovo
oproti súčasnosti obsluha okolia Dostojevského radu a Karadžičovej, obsluha technologického parku CEPIT
3 DNV - Prievoz
trasa: ŽST DNV - Volkswagen - Lamačská brána - Dúbravka - Patrónka - Hlavná stanica - Štefanovičova - Imricha Karvaša - Mlynské nivy - Prievoz (Hraničná)
v úseku Ivana Karvaša - Mlynské nivy vedená tunelom, na ulici Mlynské nivy v vedená v stredovom páse, na podzemnom úseku stanice Americké námestie, Autobusová stanica Mlynské nivy, Košická
oproti súčasnosti obsluha Patrónky, obsluha celej administratívnej zóny Mlynské nivy, rýchle spojenie Dúbravky s centrom a Mlynskými nivami
4 Karlova Ves - Vajnory
oproti súčasnosti obsluha Vajnor a technologického parku CEPIT
Mestské vlaky
R2 DNV - Rusovce
preklad s R20, určené vlaky len po ŽST Petržalka, prípadne Janíkov dvor
R5 Filiálka - Vajnory
preklad s R50
R7 Petržalka - P. Biskupice
vložené vlaky do R70
Regionálne vlaky
R20 Hlavná stanica - Kúty
preklad s R2
R50 Petržalka - Trnava
preklad s R5
R60 Hlavná stanica - Galanta
R70 Petržalka - Dunajská Streda
v úseku Petržalka - P. Biskupice posilnenie R7
S7 Wien - Letisko
dostavba trate Wolfsthal - Petržalka, oproti súčasnosti obsluha Bergu a severnej časti Kittsee
S60 Wien - Letisko
HLAVNÉ PRESTUPNÉ BODY
----------------------------------
Šafárikovo nám. - prestup medzi 0, 1 a 2, prestup v reláciách Petržalka Rača (oblasti mimo dosah železnice), Petržalka Karlova Ves (- Dúbravka), Karlova Ves Pribinova - Košická
Hlavná stanica - prestup medzi 1, 3, R2, R20, R60, prestup zo Záhoria a Dúbravky na spoje do centra, Petržalky a Ružinova
Trnavské mýto - prestup medzi 1, 2, 4, R5, R7, R50, R70 a S60, prestup z regiónu do severnej časti centra a do Ružinova
Autobusová stanica Mlynské nivy - prestup medzi 2, 3, R7, R50, R70 a S60, prestup v reláciách východná časť regiónu Karlova Ves, východná časť regiónu Mlynské nivy (mimo dosah železnice)
Einsteinova - prestup medzi 1 a R2, R7, R50, R70, S7 a S60
Lamačská brána - prestup medzi 2, 3, R2 a R20. Terminál regionálnej autobusovej dopravy
Vinohrady - Predmestie - prestup medzi R5, R50 a R60
Ružinov - prestup medzi 1, R2, R7, R70 a S60
NOVÉ ŽELEZNIČNÉ ZASTÁVKY
----------------------------------
Devínska Nová Ves sídlisko
Lamačská brána
Lamač sídlisko (v predĺžení Vrančovičovej), alternatívne aj zrušenie ŽST Lamač
Kaťušina lúka (pri Tescu Lamač), alternatívne náhrada Železnej studienky
Kramáre (na moste ponad Záhorácku, alternatívne v úrovni zastávky Dubová)
Pekná cesta
Rybničná
Vajnory (alternatívny presun bližšie k električkovej linke 4)
Račianska (na trati Hlavná stanica - Nové Mesto, na križovaní s Račianskou, alternatívne aj prestup na trať Predmestie - Filiálka)
Slovany
Filiálka
Autobusová stanica Mlynské nivy
Pribinova
Trnávka (Martinský cintorín)
Ružinov
Vrakuňa (Čiližská)
Einsteinova (križovanie s Jantárovou cestou)
Nákupná zóna Lúky
Janíkov dvor
Rusovce zastávka
Podľa potreby aj:
Cintorín Ružinov
Prístavný most (križovanie s Bajkalskou)
Ekonomická univerzita
Jarovce
-------------------------------------------------------
Vygenerované programom Transport Tycoon ?
"Trolejbusy ako doplnková doprava sú ekologickejšie a flexibilnejšie ako električky a autobusová doprava v Petržalke by mohla ísť do postupného útlmu, ozrejmil podpredseda združenia." v čom sú flexibilnejšie trolejbusy? Myslím, že so závislosťou od trakcie je to 50:50 u oboch. Okrem toho, určite ešte nepočítal s tým koľko nových trolejbusov by to potrebovalo a ich cenu ani, takže dobré vymývanie mozgov, len tak ďalej ? plus kam by sme ich dávali ešte tie trolejbusy - nová vozovňa mimo sídliska Lúky kde trolejbusy nechcú, alebo v existujúcej vozovni Petržalka?! Plus meniareň nejaká nebude určite na škodu. Neviem koľko je cena, no veľmi veľká eufória ho pochytila s tými ľahkými vlakmi v Petržke, až tak, že od rozmaru nasľuboval trolejbusy v celej Petržke a omylom by zabudol za to všetko zaplatiť ? ? ?
Aké trolejbusy? Furt sa oháňa trolejbusmi, už vidím ako mesto stavia v Petržke trolejbusové trate ? na Lúkach pokiaľ si pamätám trolejbus nechcú. Ak sa vystavia električka tak autobusy tu prežijeme nejak ako ten doplnok. Potom logicky a spravodlivo by sa mali riešiť eko-systémy MHD v Lamači, Horskom parku a na Trnávke potiahnutím 204/205 na Letisko.
Ale ak tu má byť len jedna linka S-Bahn ktorá pôjde stredom sídliska a ostatné budú chodiť po okrajoch sídlisk alebo mimo (menšia výnimka Lamač) a bude zas treba chodiť na tie linky a z nich A+E+T. A chválil si sa tu spoluprácou neviem s kým zo zahraničia, tak mi povedz láskavo aké skúsenosti majú s električkou inde a prečo teda električka vôbec niekde na svete premáva keď je taká "bad". Ja som ti našiel negatíva aj pozitíva oboch systémov, ale ty akosi ako odborník to nedokážeš. Prečo si teda všetky mestá kde je električka nepostavia S-Bahn alebo metro a nezrušia električku? Aj keby bola električka pomalšia ako tie tvoje obľúbené dopravné systémy, tak vždy zabúdaš, že je rýchlejšia ako autobus a trolejbus. K tomu ešte pribere,že ak nerobíš zastávky hustejšie ako 400metrov+kvalitné trate+vozidlá čo unesú vyššiu rýchlosť, tak je ozaj rýchla. Už neviem čo čakáš do budúcna, že z Janíkovho dvora na Šafko dojdeš za dve minúty? Všetko musí nejako trvať.
Teraz s trochou irónie. Čo tak spraviť verziu aby boli všetci spokojní. Presunúť električku tak, že prekročí Chorvátske rameno skôr pri Kauflande a pôjde už po druhej strane poza Tatra banku. Ono by sa nám to síce trochu predražilo, ale nestojí nám tých pár miliónov za to, aby boli spokojní 1 ? +možno ešte 1 obyvateľov Rovniankovej ulice? Čo sa týka dopravnej obslužnosti, určite by to potešilo obyvateľov Jiráskovej, Tupolevovej, .... A Rovniankovu nech obsluhuje TEN-T na Nivy. Budú mať svoj vláčik aj so super intervalom odhadujem tak 60 IC + 60 R niekam na Žilinu ???. Ale vlastne na dopravný prúd či ako to tu ? lllooo nazýva to bude určite kapacitne postačovať a kto nebude mať čas, kľudne sa môže duobusom na linke Rovniankova - Kaufland (dlhšiu trasu vzhľadom na náklady nemá zmysel stavať) odviezť síce nie k nosnému ale zato mnohonásobne viac preferovanému systému dopravy. Však oni kľudne počkajú nejakých tých 5-6 rokov. Za ten vlášik im to stojí.
Re #99888 ? lllooo: Mať Vás za predsedu samosprávy v baráku kde mám byt, tak si to asi hodím z najvyššieho poschodia. Mimochodom odkiaľ ide ten blud, Že Váš dom prvý, ktorý fungoval na magnetický zámok? Kamarátka v Dúbravke mala niečo také už pred rokom 2000. Neviem presne od kedy, to som nesledoval, ale v roku 2000 odchádzala do Čiech a vtedy to už určite mali.
Pletieš si znalosti s veľkohubým oháňaním sa cudzojazyčnými termitmi, ktoré majú slovenský ekvivalent. Používani termitu inžiniering je dôkazom veľkohubnosti a mlamodymnosti.
Ja chcem práve vidieť maticu, na základe ktorej vytvoríš ten tebou uvádzaný nerealizovateľný takt - dokázal si, že prevezmeš akékoľvek tvrdenie, ktoré sa ti "hodí" do kšeftu, pričom nie si schopný pochopiť ani zásady konštrukcie grafikonu.
NEMÁŠ podporu tisícov dotknutých vlastníkov (aj keby si mal, rádovo tisíce zo 150 tisíc Petržalčanov je VEĽMI biedny výsledok).
NEMÁŠ podporu miestneho zastupiteľstva, keďže uznesenie sa týka prepojenia železničných koridorov a NS MHD sa dotýka lev vágne, pričom absolútne neuvažuje o NÁHRADE električky vlakom. len o spoločnom využívaní tunela.
Tvoje bezhlavé útoky na Martina Fundárka, ktorý tu s tebou kvalifikovane (čo ty na svojej dopravno-lamerskej úrovni nemôžeš asi pochopiť) diskutuje len svedčia o tom, že si zúfalý a kopeš z posledného. Je mi úplne jasné, prečo tvrdohlavo odmietaš túto diskusiu opustiť a opkaujem ti - tu žiadne argumenty pre svoj úchylný šotosen nezískaš.
Neviem, prečo tu stále omieľaš Transport Tycoon (asi sa s týmto systémom v bezsenných nociach často hrávaš, keď tak dobre poznáš jeho možnosti) a dogmatické adorovanie električiek, keď ty sám si fetišisticky fixovaný na autobusy a čísla liniek, ako sám pripúšťaš v materiáloch, ktoré si sám o sebe vo svojom bezbrehom narcisizme zverejnil.
Takto by to malo byt. Mesto (ale i dalsi) presadzovanim elektricky do Petrzalky presadzuju konkretne riesenie bez toho, aby bolo dopravne opodstatnene (teda, aby saturovalo potrebu vyplyvajucu z dopravnych prudov) ale z inych dovodov. Pre navodenie zdania opravnenosti sa nasledne robia opatrenia, aby sa zmenilo spravanie ludi.
Re #99854 intony: Ukaz mi v rozpocte mesta Bratislava, jeho podriadenych organizacii kde su na to vyclenene financie. Ukaz mi v predpoklade a vyhlade rozpoctu na roky 2009 az 2013, kde su na to vyclenene peniaze. Ja som to tam nenasiel.
Ukaz mi aspon IZ spominanej trate.
Re #99855 intony: Priznavam, bolo to tvrdenie pritiahnute za vlasy. Vybuchuje to vo vacsine aspektov.
Re #99856 Majo: Samozrejme, ze tvrdim to iste - moj nazor je konzistentny, premysleny a zatial nebol dovod na jeho reviziu ci korekciu. Silny argument totiz doteraz absentuje, nehovoriac o dokaze.
NS MHD nie je len to, co prepravuje majoritu cestujucich. Toto je zakladny omyl tvoj aj tych "dvadsiatych" dalsich a predpokladam ze je to aj hra, na ktoru stavilo mesto. NS MHD musi splnat cely rad dalsich kvantitativnych aj kvalitativnych kriterii.
Re #99869 AAA: Ja mam mandat nezanedbateleneho poctu obyvatelov a obcanov mesta (radovo viac nez uvadzas) a sme dotknutymi ucastnikmi konania.
Re #99873 S499.1023: Ako (samozvany) dopravny odbornik by si mal poznat termin inziniering. Nebudem preto suplovat vzdelavanie, ktore uz udajne mas alebo by si mohol mat z vlastnej iniciativy.
Taktovanie sa robi na maticu, nie matica na taktovanie (ak neveris mne, intony ti to zrejme vysvetli). Toto tvoje tvrdenie je prejav odbornej neznalosti.
Re #99874 S499.1023: Podpora dotknutych vlastnikov (radovo tisice), podpora mestskej casti Petrzalka uznesenim z decembra 2007 su jasnym impulzom, ze nateraz nie je dovod pre korekciu doterajsich krokov a nazorov.
Re #99883 Martin Fundárek: Uvedomujes si, ze nepises nic nove a len sa pokusas znovu a znovu obhajit neobhajitelne? Uvedomujes si, ze si dogmaticky adorista elektricky a v tomto zmysle fundamentalista a ani toto nie je nic nove? A ked ti to neprejde tak sa divis... Zrejme nie, inak by si nenapisal toto co si napisal.
A ano, necudujem sa, lebo kde chyba vyssia kvalita a odbornost nastupuje taketo spravanie.
ziadny Jur, ani Raca, obracalo by sa to uz na Predmesti.
Co sa tyka Trnavy, neviem ako by sa po koryte motala pomedzi IC, R, nakladne vlaky a velke primestske jednotky (takt 15/30 min.) este aj lahky vlak. A co by poschodova primestska jednotka robila v strede Petrzalky, tiez neviem.
Ja teda neviem ale mne liberečáci hovorili, že keby nemala RT6S problémy so servisom, tak môže v pohode jazdiť. A výsledkom skúšok RT6 na Barrandov never, to bolo politické zadanie, pán primátor si želal, aby to občania nepokladali za Porschetru.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Martin
Re #99888 ? lllooo: Mať Vás za predsedu samosprávy v baráku kde mám byt, tak si to asi hodím z najvyššieho poschodia. Mimochodom odkiaľ ide ten blud, Že Váš dom prvý, ktorý fungoval na magnetický zámok? Kamarátka v Dúbravke mala niečo také už pred rokom 2000. Neviem presne od kedy, to som nesledoval, ale v roku 2000 odchádzala do Čiech a vtedy to už určite mali.