Nepripadáš si už ako obohratá platňa starého gramofónu? Milión ľudí Ti tu už vysvetlilo a podložilo silnými argumentmi a dôkazmi (mohol by som aj ja, ale nemám už na to chuť), prečo električku áno a Ty dokola píšeš v podstate to isté, ako v čase, keď si na túto diskusiu prišiel. A pochop už konečne, prosím, význam slovného spojenia "nosný dopravný systém". Nosným dopravným systémom (a mám pocit, že som už dvadsiaty človek, čo sa Ti to snaží vysvetliť) môže byť metro, vlak, nadvlak, električka, autobus, trolejbus. Je to skrátka majoritný dopravný systém v meste, ale nemôžeš povedať, že chceš NDS a nie električka, pretože ak sa postaví do Petržalky električka, ona bude NDS.
Zamerne uvadzam pesimistickejsie udaje, aby sa demonstrovalo, ze v reali to prejde v pohode.
Re #99836 Ike: Spravny dopravny inziniering je ako prve stanovenie si dopravnych prudov dnes a vo vyhlade 10, 20 a viac rokov a potom tieto prudy riesit nosnymi linkami a nasledne zahustit siet doplnkovou sietou.
Ja hovorim, ze je to okolo tych 20%.
Re #99837 intony: Ja mam mandat, aby som presne toto urobil.
Re #99840 Ike: Vidis, prisiel si na to aj sam ako sa robi dopravny inziniering.
Re #99841 Martin Fundárek: Jedna i druha tvoja vyzva tu uz bola splnena, staci dohladat v historii fora.
Re #99843 intony: Ja neviem o tom, ze by sa realne zvazovala stavba trate a vyclenilo sa financovanie.
Re #99845 kri: Pokial by to bolo riesenie spravne, teda v plytkom tunely a pripadna dalsia urbanizacia v lokalnych centrach prerusenych parkami/sadmi - bolo by to len to, co chceme cely cas. Nebol by dovod nepodporit takyto zamer.
Elektricka nie je vhodne riesenie pre Petrzalku. Zo ziadneho hladiska. Ani z dopravneho, ani z urbanisticky-kompozicneho. Skratka vybuchuje v kazdom ohlade.
Re #99846 intony: Zhruba si to velmi spravne vystihol, hoci tvojim zamerom bola ironia.
Re #99851 Majo: Aby bolo metro rentabilne, musi obsluhovat isty minimalny pocet ludi. Na jeden prud by som povedal tak okolo 300 000+ ludi minimum. Teda nateraz v Bratislave nerealne a nerentabilne.
Optimalne riesenie: Variabilna a diverzifikovana doprava v kombinacii elektricky tam kde su, vlak Petrzalka-Nivy-Filialka a inde doplnit trolejbusmi/duobusmi. Organizaciu dopravy rozlozit v case a v priestore. Najlacnejsie (investicne aj prevadzkovo) a dopravne odovodnene riesenie.
V Taliansku vybudovali vo viacerých mestách nové systémy metra len preto, aby zvýšili zamestnanosť obyvateľstva (počas stavby). Teraz už aj oni sami prišli na to, že to bol nápad veľmi zvrátený, pretože to metro má dlhé intervaly medzi spojmi a aj tak nie je dosť vyťažené...
A premáva už len v špičke. A má údajne aj tajnú trasu od paláca Kumsusan (mauzoleum súdruha Kim-Ir-Sena) na letisko Sunan. ? Síce total off topic, ale nevadí. ?
Re #99812 Ike: Jazdia tam pôvodom berlínske vozidlá metra typov G (Gisela) a D (Dora).
Nie, Marcelovi ide o prospešné, perspektívne, kvalitné, výhodné, efektívne, vizuálne neškodiace, urbanisticky zvládnuté, plytkým tunelom vedené riešenie skutočného a jediného Nosného dopravného systému mesta Bratislavy, Bratislavského samosprávneho kraja, mestskej časti Petržalka, Železníc Slovenskej republiky a verného i oddaného zástupcu všetkých Petržalčanov, ktorí všetkým zabezpečí pokojný a hodnotný život na základe pracovných príležitostí v Dobrej Nive.
Marcelllooo: Mna by zaujimalo, aky postoj by si mal v pripade, ze by stavebna uzavera bola ohrozena tym, ze naskore by sa mal zacat stavat vlak (NDS) a vo vzdialenejsej buducnosti elektricka? Teda opacna situacia, ako je teraz. Ty mozno ani nie si v podstate proti elektricke, ale teraz Ti vyhovuje byt proti elektricke, lebo sa tak da predlzit uzavera. Vlastne by sme sa tu mali skor bavit o tej uzavere - jej plusy a minusy.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ike