Neoplan: Oblastne cislovanie > povodny zamer sa nepodarilo 100%-ne zrealizovat:
A. cislo na mieste desiatky malo prezentovat MC, ktoru linka v prevaznej miere obsluhuje
B. cislo na mieste jednotky malo prezentovat tu druhu MC
Cisla by teda mali byt kombinaciou mestskych casti, ktorym boli pridelene cisla 0-9, pricom Petrzalka a Stare Mesto maju pridelene dve cislice. Petrzalka je rozdelena na sever - c. 8 a juh - c. 9 (vymedzenie zhruba Kutlikovou a Pajstunskou ul.). Stare Mesto ma pridelene cislice 0 a 1, pricom 0 mala znacit ukoncenie pod Novym mostom (preto linky c. 30, 70, 80, 90) resp. v jeho blizkosti (Safarikovo nam. - linka c. 50) a cislo 1 malo byt sever centra t.j. zhruba hlavna stanica, Sancova, Racianske a Trnavske myto a pod. (preto 21, 31, 41, 51, 61, 81).
Podla tejto schemy teda linky jazdiace na Trnavku (a do jej okolia) su oznacene spravne:
61: Letisko (6) - Hlavna stanica (1)
63: Bojnicka (6) - Lamac (3)
65: Technicka (6) - Raca(5)
67: Jurajov dvor (6) - Vinohradnicka (7)
Zaujimavostou je, ze v zmysle tejto teorie su kratke napajacie linky, ktora premavaju spravidla v ramci jednej oblasti vecne odsudene na cisla, ktore su nasobkom jedenastky:
22 - z DNV do Dubravky
33 - z Kutlikovej na Molecovu
ex 55 - z Race k masokombinatu
77 - od Slovnaftu k spalovni
88 - Safarikovo nam. /privrime oci/ - Ovsiste
ex 99 - z Antolskej do Jaroviec
Povodne do systemu mali byt zakonponovane aj trolejbusy, no napokon sa od toho upustilo. Ani povodna uvaha s cislom druhej oblasti na mieste jednotky (prve cislo zprava) sa castokrat nedalo realizovat (napr. cislo nezvysilo pre Zahorsku Bytsricu lebo mala by mat 30, linku Slovnaft - hl. stanica lebo mala by byt 71 a pod.). Napokon sa od bodu B. upustilo a cestujucim sa ako smerodajny predstavil iba bod A. Precislovanie sa nedokoncilo, resp. posledne precislovane linky sa uz precislovavali nelogicky, inak by vlastne:
linka c. 20 mala byt 23
linka c. 22 mala byt 123
linka c. 28 mala byt 22
linka c. 29 mala byt 20
linka c. 39 mala byt 36 a pod.
ZAVER: Orientovanie podla obidvoch cislic teda zvacsa plati, no niekedy nie, preto oficialne sa orientujeme len podla cislice na mieste desiatky.
A. cislo na mieste desiatky malo prezentovat MC, ktoru linka v prevaznej miere obsluhuje
B. cislo na mieste jednotky malo prezentovat tu druhu MC
Cisla by teda mali byt kombinaciou mestskych casti, ktorym boli pridelene cisla 0-9, pricom Petrzalka a Stare Mesto maju pridelene dve cislice. Petrzalka je rozdelena na sever - c. 8 a juh - c. 9 (vymedzenie zhruba Kutlikovou a Pajstunskou ul.). Stare Mesto ma pridelene cislice 0 a 1, pricom 0 mala znacit ukoncenie pod Novym mostom (preto linky c. 30, 70, 80, 90) resp. v jeho blizkosti (Safarikovo nam. - linka c. 50) a cislo 1 malo byt sever centra t.j. zhruba hlavna stanica, Sancova, Racianske a Trnavske myto a pod. (preto 21, 31, 41, 51, 61, 81).
Podla tejto schemy teda linky jazdiace na Trnavku (a do jej okolia) su oznacene spravne:
61: Letisko (6) - Hlavna stanica (1)
63: Bojnicka (6) - Lamac (3)
65: Technicka (6) - Raca(5)
67: Jurajov dvor (6) - Vinohradnicka (7)
Zaujimavostou je, ze v zmysle tejto teorie su kratke napajacie linky, ktora premavaju spravidla v ramci jednej oblasti vecne odsudene na cisla, ktore su nasobkom jedenastky:
22 - z DNV do Dubravky
33 - z Kutlikovej na Molecovu
ex 55 - z Race k masokombinatu
77 - od Slovnaftu k spalovni
88 - Safarikovo nam. /privrime oci/ - Ovsiste
ex 99 - z Antolskej do Jaroviec
Povodne do systemu mali byt zakonponovane aj trolejbusy, no napokon sa od toho upustilo. Ani povodna uvaha s cislom druhej oblasti na mieste jednotky (prve cislo zprava) sa castokrat nedalo realizovat (napr. cislo nezvysilo pre Zahorsku Bytsricu lebo mala by mat 30, linku Slovnaft - hl. stanica lebo mala by byt 71 a pod.). Napokon sa od bodu B. upustilo a cestujucim sa ako smerodajny predstavil iba bod A. Precislovanie sa nedokoncilo, resp. posledne precislovane linky sa uz precislovavali nelogicky, inak by vlastne:
linka c. 20 mala byt 23
linka c. 22 mala byt 123
linka c. 28 mala byt 22
linka c. 29 mala byt 20
linka c. 39 mala byt 36 a pod.
ZAVER: Orientovanie podla obidvoch cislic teda zvacsa plati, no niekedy nie, preto oficialne sa orientujeme len podla cislice na mieste desiatky.
TeBeCe
btw. 10 este jazdieva...24.12.