Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
#12383 Andrej(Andy008): Lebo nove eliny by nebolo treba, staci presmerovat jednu sucasnu linku.
Z: #12381 hribiky su hribiky vo fontane na zaciatku karlovky, tam kde su dve odstavne kolaje na elektrickovej trati
#12384: okrem ineho pustili aj lunackov vyrok z minula o tom, ze nikto nenavrhoval aby krizovatka bola kruhova. k tomu sa vyjadrila starostka vajnor, ktora vravela, ze zohnali z rozpoctu MC 5mil. sk a dufali, ze krizovatka bude kruhova (a v zmysle toho aj rokovali). teraz sa im podarilo (vajnorom) oddialit spustenie obchvatu okolo vajnor s tym, ze existujuce krizovatky su nevhodne ... otvorenie ma byt az 31.3. - mozno aj so zmenou

viac po pesnicke ...

🙂
na twiste sa prave hovori o kruhovych objazdoch ... aj o vajnoroch
No tak pani v dnesnom Novom case mate odhad p. Weigla z roku 2000 na naklady inej dopravy na DD.

1. tbusy - 35mil. na trat + 9-10 NP tbusov (nespecifikoval aky - akurat, ze naklad na jeden je cca 13mil. - cize klbak pocitam)

2. eliny - trat 250-300mil. sk - o novych vozoch nehovoril.

Ak to spocitam, tak tbusy podla neho vychadzaju na 1/2 az 2/3 z elin (podla toho, ci 250 alebo 300).
wurmi:#12380-nulove diody sa nachadzaju v elektrickach v pulznych menicoch
Je tu dnes ostro-az sa bojim opytat...co su hribiky?... 🙂
TURBO: #12340 - pri skokovom odpinani indukcnosti dochadza k napatovym spickam - mas pravdu. Preto sa do obvodu dava paralelne k indukcnosti nulova dioda 🙂 i ked neviem si to dobre predstavit u elektricky.
Igorko #12378:
Suhlas. Ja viem ze rychlomer ukazuje pribliznu rychlost, neboj sa, niesom taky hlupucky... 🙂 Aj s tym nastavenim vozov mas recht. Inac, toho cloveka by stacilo odstrelit... Ako psa. BACH!
#12362: Stuttgart bol inšpiráciou pre Liberec, tam je to tiež takto. V Stuttgarte ešte stále premávajú 2 úzkorozchodné linky, majú tam krásne múzeum električiek v Zuffenshausene a v 1000 mm vozovni je tiež hromada historických vozidiel. Tieto dve 1000 mm trate ostanú zachované aj po úplnom prechode na 1435 mm a bude na nich múzejná prevádzka. A v Stuttgarte nemajú nadzemné metro ale rýchlodrážnu električku, ktorá v centre mesta lezie pod zem. V Stuttgarte sú totiž na svoje električky hrdí a nemusia ich maskovať za názov "metro". Aj keď je pravdou, že 1435 linky sú označené U ale to pochádza zo začiatkov výstavby, keď boli električky "úpadkové". Na Stuttgarte je zaujímavé aj to, že sa nemusi trápiť s nízkopodlažkami, pretož majú vysoké peróny s bezbariérovým príástupom a teda úrovňový nástup do vozidiel. Tieto veľké električky majú INDUSI ako vlak a jazdia až 90 km/h. #12363: Električkám vo všeobecnosti nerobí takéto počasie problémy, to je spôsobené koncentráciou bratislavských "špecifík" ako sú napr. neúdržba električiek, neúdržba tratí, neúdržba vrchného vedenia a sprostí vodiči:-). Inak v podmienkach BA a vôbec rozvojových krajín nie je dôvod používať 100% NP električky. Tie majú totoiž pomerne brutálne účinky na zvršok a neviem ako by BA koľajnice po pár sezónach s ULF-om vyzerali:-(. A podmienkou pre Prahu nie sú všetky hnané nápravy ale stúpavosť 8% a prejazdný profil. Ale prejazdný profil sa rieši v PRahe vždy s novou generáciou električiek - staré vozy 2200 mm, T1 2400 mm, T2/3 2500 mm a KT8 2500 mm ale väčší rozvor a mešie skosenie - vždy sa musela sieť prekopávať. Vozidlá spĺňajúce tieto požiadavky existujú ale sú pekne drahé. #12369: Turbíčko, to, čo ukazuje rýchlomer, nie je skutočná rýchlosť. A T3 sú rovnako silné, resp. zanedbateľne slabšie ako T6 akurát sú zle nastavené. #12374: Úplný súhlas, toho človeka by mali navýstrahu verejne prejsť Ikarusom 280 a potom cez neho cúvnuť.
I.
tr3mp #12371: Mozno je to preto, ze maju pocit, ze sucasna kvalita stale nezodpoveda ani tejto cene...!
Nerad pouzivam take vyrazy, ale ked sa inak naozaj neda. Vzdy ked sa stretnem s d3k0m, tak mi vynada (opravnene). 🙂
Ad:Turbo

heeeej...sa cervenam...;)
Lunacek, Lunacek... (teraz si neodpustim nasledovne) *****, *****...
len tak na okraj, ked sme sa bavili v decembri ohľadne obchvatu Vajnor a čudovali sme sa prečo tam nepostavili kruhové objazdy ale normálne križovatky, tak vo včerajšom SME v bratislavskej prílohe písali, že vo Vajoroch majú velké problémy s dobudovaním obchvatu a chcú sa vrátiť a teraz čítajte dobre K POVODNEMU NAVRHU KRUHOVýCH OBJAZDOV!!!!!!!!!!!!.
To je sen. Takže najprv navrhovali kruhové objazdy, potom postavili normálnu križovatku a teraz to chcú prebudovávať?!!! Za to by už mali konečne niekoho obesiť 🙂
#12367, #12368> Miro, Dagmar, plačete síce pekne, ale na nesprávnom hrobe. Toto nie sú stránky DPB a nevedno, či ich aspoň niekto z vedenia DPB číta. Posielajte svoje návrhy dopravnému podniku (ako kontaktnú adresu uvádzajú zad@dpb.sk).
Dagmar: Ak má jedna linka interval 8 a druhá 9 minút, tak sa holt v niektorom časobom úseku prekrývať musia. Aj v Tvojom prípade je to tak - okolo tri štrvte na osem je rozloženie spojov výborné, pol hodiny predtým jazdia za sebou. Posunutie teda nič nevyrieši (jedine "posunie" problém ny iný čas), treba zmeniť interval.
Zaujimave kolko nadavaju ludia na DP, ked sa im nieco nepaci. Ale nikto nepochvalil Dopravny podnik, ked od noveho roku znizil cestovne pri elektricenkach. A ani nikto nedal navrh na znizenie kvality cestovania, ked uz sa znizila jeho cena 😉 😉 😉
Dagmer:
Bohuzal, DPB ma ovela vaznejsie problemy aby sa zaoberal prave tym. S pohladu cestujuceho to posobi tak ze DPB kasle na to, ale v skutocnosti sa musia riesit vaznejsie problemy. Totiz casto sa stava ze niet co vypravit. V Prahe mali poveden. Z garazi pohotovo vytiahli 250 autobusov, ktore mali v zalohe. V Bratislave sa nam pokazia 3 autobusy naraz a uz je problem co vypravit. Dalsi dovod je, ja to nazyvam "profesionalna deformacia" ludi v DPB. Totiz uz roky sa setri kde sa da a ak navrhnete aj nieco co je naozaj rozumne (napr. to co ste pisali), tak ti ludia vam povedia 10 dovodov preco by to tak nemohlo byt a preco je to takto lepsie. Totiz miesto rieseni ako to spravit sa hladaju dovody preco by to nemohlo tak byt.
XxX, si #12355, #12356):
A nebolo by najjednoduchsie ak by si dotycny na ten autobus jednoducho zamaval??? Dlhe roky to fungovalo, preco to odrazu takto nemoze byt???

J #12358:
Tie su tam uz dost dlho, tusim pol roku. 🙂

J #12361:
Plne suhlasim s tvojim prispekom. Hore Krcacmi sa da ist v pohode 55 km/h, ak zo zastavky das plny rozjazd. Samozrejme, je to od odlisne pri roznych vozoch. Napr. krabusti s T6A5 idu asi tak ze plny rozjazd, potom neviem z akeho dovodu vybeh. Potom znovu jazda. Ale T6A5 je silne vozidlo, tam problem vobec nie je. Zrychlovacove T3 su na tom horise, niektore su naozaj lenive - beru na jazdu 300 A. Keby sa mali rozbiehat v tom kopci tak by to vytiahli na max. 40 km/h, ak by dobre shuntovali tak aj viac. Ale myslim si ze kazda premavkova elektricka v BA by tam v pohode mohla zastavit a znovu sa rozbehnut, aj kachna. Sice by sa rozbiehala pomalsie ako sme zvyknuty, ale rozbehla by sa.

MIRO:
Na ktorej linke nechodia stare sunky, ktore nekuria??? Povedzme, ze linka 50, tam su plynaky, sice SU TO STARE SUNKY, ale tie kuria. Potom ma uz nic nenapada. Mozno 84, tam su generalkovane Karosy, ale tiez sa mi nezdalo ze by niekedy kurili.

Btw., voz 1131 co som s nim naposledy isiel, mal preve kridlo druhych dveri bez oplechovania!!! Strasny srot. Normalne ste tam videli tie akoze nosniky tych dveri. Este staci aby odpadol aj vnutorny plech (vela mu nechyba, raz do toho kopnem a je to). Potom tam bude krasna, hranata ale najma velika diera. Pri pohlade na ten serbel (sama hrdza) sa mi zalkudok otaca. Minule ked mi isiel tak som sa na neho vysral a pockal si na dalsi, zhodou nahod Ik 412 (ake extremne rozdiely...). Cakanim som zabil 20 minut, ale to mi nevadi, dal som si u Stenley-ho hamburger. 🙂
Zaujímalo by ma, ako zostavuje dpb harmonogram odchodov autobusových liniek z konečnej zastávky Ovsište (Petržalka)!!??
Porovnajme spolu odchody dvoch liniek (83 a 84)
s tým istým smerom jazdy do mesta (približne rovnaká trasa)od 7.00 do 8.00 hod ráno (v čase, keď najviac ľudí cestuje do práce!!!) z východzej zastávky Ovšiste:
83: 03, 12, 21, 30, 39, 48, 57
84: 04, 12, 20, 28, 36, 44, 52
Všimnime si rovnaký odchod obidvoch autobusov
(a veru aj jediných dvoch autobusov na tento smer) v čase do tej pol ôsmej. Takže, ak sa chcete okolo siedmej dostať napríklad k „prezidentskému palácu“, tak musíte byť na zastávke v predstihu, alebo veľmi presne, lebo inak vám ujdú obidve linky a môžete čakať ďalších 10 minút, než pôjdu obidve zas ako dvojičky svorne v rovnakom čase zo zastávky!!!
Takže tu je moja skromná prosba: nedalo by sa posunúť odchod napr. linky 84 tak o 4-5 minút, aby rozostupy medzi odchodmi týchto dvoch liniek boli po 5 minútach a nie naraz v rovnakom čase? Zabezpečili by ste tým plynulý odchod do práce ľuďom odchádzajúcim z Ovsišťa smerom do mesta po siedmej hodine rannej. Za pochopenie a o snahu nápravy vopred veľmi pekne ďakujem. Obyvateľka Ovsišťa.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.