#12498 Martin: Mail môjho uja z Pardubíc ti dávať nebudem. Neviem ako je to uteba zvykom ale ja nedávam, čísla a iné kontakty ľudí, ktorých dotyčný nepozná. A ja som len napísal čo hovoril. Neviem ako to tam bolo naozaj. České reálie poznám len málo. A nezabúdaj, že v Prahe je množstvo sídel firiem, ktoré majú prevádzky inde ale dane odvádzajú v prahe. To sa ráta len výroba z dotyčnej oblasti. Ak by Praha skutočne produkovala 60% HDP tak ostatné oblasti by boli na tom ako v Bielorusku. BA produkuje 33% HDP (vyrátané metodikou čo sa vyprodukuje v BSK) to hlavne vďaka Volskwagenu. Štatisktika EU hovorí, otom že Praha produkuje 115% HDP priemeru EU a Bratislava 100% HDP priemeru EU. Sme na druhom mieste z pristupujúcich krajín. Aj napriek tomu mesto malo na minulý rok rozpočet aj s dotáciami štátu len 4mdl. SKK je to rozdiel. A to preto, že živýme tie hladové doliny. Ešte neviem rozpočet na tento rok ale mal by byť o niečo vyšší. (čisto čo mesto vyprodukuje) ak chceš ten minuloročný ti možem poslať. Napíš adresu. Fakt je ten, že v BA je bordel a dlho ešte bude, hlavne keď tam ostanú dotyčný ľudia. Ale ako si si mohol všimnúť aj na tomto fóre je tu hodne kvylitných ľudí, čo sa vyznajú do problematiky a vedeli by spraviť poriadok a dúfam, že aj budú mať záujem. O desať rokov DPB bude vyzerať úplne ináč. Všetko musí mať svoj vývoj, škoda že unás je taký pomalý. A ja neviem aká je MHD v Prahe, ja som len počul ako na ňu nadávala sestra. A bolo to pred povodňami. Musel by som ju sám vidieť a spoznať. Nemám na ňu názor, len citujem. Takisto nemám názor na Citybusi, len som počul, že tam všetko hrká ako v Karosách 7XX
Je pravda, že ani Bratislavu ostatné Slovensko nemá moc v láske. No ani sa im nečudujem keď 70% priamích zahraničných investícií ide do BSK.
#12494 KLF: Dosť vtipná poznámka z chuti som sa zasmial, ale musím podotknúť, že naozaj existujú tzv. zametacie autá na sneh. Je to robené ako taký veľký válec z štetinami namiesto radlice. (Presne to čo majú klasicke zametacie autá pod sebou) Je to umiestnené šikmo namiesto radlice. Jednoducho sneh zmetie na okraj. Videl som to v ale nie som si istý kde. Tuším vo Viedni, unich sa nesmie soliť len vo výnimočných prípadoch.
Je pravda, že ani Bratislavu ostatné Slovensko nemá moc v láske. No ani sa im nečudujem keď 70% priamích zahraničných investícií ide do BSK.
#12494 KLF: Dosť vtipná poznámka z chuti som sa zasmial, ale musím podotknúť, že naozaj existujú tzv. zametacie autá na sneh. Je to robené ako taký veľký válec z štetinami namiesto radlice. (Presne to čo majú klasicke zametacie autá pod sebou) Je to umiestnené šikmo namiesto radlice. Jednoducho sneh zmetie na okraj. Videl som to v ale nie som si istý kde. Tuším vo Viedni, unich sa nesmie soliť len vo výnimočných prípadoch.
Vladimir
A. cislo na mieste desiatky malo prezentovat MC, ktoru linka v prevaznej miere obsluhuje
B. cislo na mieste jednotky malo prezentovat tu druhu MC
Cisla by teda mali byt kombinaciou mestskych casti, ktorym boli pridelene cisla 0-9, pricom Petrzalka a Stare Mesto maju pridelene dve cislice. Petrzalka je rozdelena na sever - c. 8 a juh - c. 9 (vymedzenie zhruba Kutlikovou a Pajstunskou ul.). Stare Mesto ma pridelene cislice 0 a 1, pricom 0 mala znacit ukoncenie pod Novym mostom (preto linky c. 30, 70, 80, 90) resp. v jeho blizkosti (Safarikovo nam. - linka c. 50) a cislo 1 malo byt sever centra t.j. zhruba hlavna stanica, Sancova, Racianske a Trnavske myto a pod. (preto 21, 31, 41, 51, 61, 81).
Podla tejto schemy teda linky jazdiace na Trnavku (a do jej okolia) su oznacene spravne:
61: Letisko (6) - Hlavna stanica (1)
63: Bojnicka (6) - Lamac (3)
65: Technicka (6) - Raca(5)
67: Jurajov dvor (6) - Vinohradnicka (7)
Zaujimavostou je, ze v zmysle tejto teorie su kratke napajacie linky, ktora premavaju spravidla v ramci jednej oblasti vecne odsudene na cisla, ktore su nasobkom jedenastky:
22 - z DNV do Dubravky
33 - z Kutlikovej na Molecovu
ex 55 - z Race k masokombinatu
77 - od Slovnaftu k spalovni
88 - Safarikovo nam. /privrime oci/ - Ovsiste
ex 99 - z Antolskej do Jaroviec
Povodne do systemu mali byt zakonponovane aj trolejbusy, no napokon sa od toho upustilo. Ani povodna uvaha s cislom druhej oblasti na mieste jednotky (prve cislo zprava) sa castokrat nedalo realizovat (napr. cislo nezvysilo pre Zahorsku Bytsricu lebo mala by mat 30, linku Slovnaft - hl. stanica lebo mala by byt 71 a pod.). Napokon sa od bodu B. upustilo a cestujucim sa ako smerodajny predstavil iba bod A. Precislovanie sa nedokoncilo, resp. posledne precislovane linky sa uz precislovavali nelogicky, inak by vlastne:
linka c. 20 mala byt 23
linka c. 22 mala byt 123
linka c. 28 mala byt 22
linka c. 29 mala byt 20
linka c. 39 mala byt 36 a pod.
ZAVER: Orientovanie podla obidvoch cislic teda zvacsa plati, no niekedy nie, preto oficialne sa orientujeme len podla cislice na mieste desiatky.