Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Európske krajiny už pociťujú pokles dodávok zemného plynu z Ruska. Až 40-percentný výpadok plynu zaznamenalo Maďarsko. Problémy má aj Rakúsko, ktorému chýba tretina tejto suroviny. Poľsku klesli dodávky o 18 percent. Taliansko už odporučilo všetkým významným dovozcom plynu, aby ho nakúpili toľko, koľko môžu. Slovensko zaznamenalo zníženie dovozu tejto suroviny o 30%. (ta3)

Zaujíma ma, čo bude s premávkou CNG vrakov, či to nebude mať nejaký vplyv, ak rusom úplne preskočí a kohútiky zatvoria úplne aspoň na dva týždne...

---

A čo bolo zo stránkami? Zasa padlo pieskovisko? 🙂
Reply on: yale #55655:
Áno, v 30-tych rokoch tie električky skutočne moderné boli a zrýchľovač klimatizuje VEĽMI DOBRE 🙂 ... ale za pár rokov keď zhnijú aj Ik435 budú stále v lepšom stave ako smradobusy (dovtedy tu budeme mať v rámci novej antikoncepcie nakupovania nových vozidiel 15-metrové CNG nebo)
Reply on: Presbourg #55651:
Zdá sa, že si to vôbec ale vôbec nepochopil ? btw, ak si si nevšimol ja som ti radil, nie dakoho riadil, takže sa nauč čítat. A je mi uplne jedno čo píšeš aj ako píšeš, vieš kde to mám, ja som ti len radil.
Reply on: aquila #55555:
tunak kazdy zabuda ze po roku 2010 - 2015 bude uz viac nez nutne stavat nulty obcvhat mesta bratislavy, ktory byde stat odhadom 40-80 miliard korun a to bude tiez musiet financovat mesto, popripade BSK.


Rád by som tu počul trochu viac zdôvodnenia. Prečo bude "nutné" stavať nultý okruh, a prečo by mesto na toto malo prispievať značným množstvom peňazí, ktoré by sa radšej mohli investovať do cyklistických sietí a verejnej dopravy?

Pokiaľ viem, tak po spojazdnené tunela Sitiny a po možných úpravách Prístavného mostu už bude existovať plnohodnotný diaľničný obchvat mesta (aj keď niektoré časti sú diaľnica v obci, čo znamená viac miestnej dopravy).
Reply on: drink #55634:
Torino má nejakých 862000 obyvateľov a teraz pred olympiádou chytá zajaca za chvost. Bratislavu je treba dimenzovať na 750000 prítomných obyvateľov, navyše je hlavným mestom krajiny (teda musí fungovať ako backoffice pre 5 miliónov obyvateľov), je uprostred európskeho regiónu s veľkými predpokladmi pre ďalší rozvoj, má v blízkosti viedenskú aglomeráciu a navyše má Petržalku, čo je dosť špecifická štvrť (kde veľká časť obyvateľstva cestuje za prácou do iných MČ).

Čo sa týka priorít, trasa B je kľúčová - spája Petržalku, nábrežie, centrum, Hlavnú stanicu, Trnavské Mýto a Ružinov, s potenciálom predĺženia na letisko. To by riešilo veľkú časť dopravných nárokov a neobával by som sa toho, že by linka jazdila naprázdno. Stačí si dnes pozrieť, koľko rôznych liniek jazdí po Štefánikovej a Šancovej, to všetko by sa dalo výrazne redukovať s tým, že Hlavná stanica by fungovala ako prestupný uzol zo záhorských smerov.
Reply on: drink #55635:
Nie som si istý, či petržalská električka bude "moderná a klimatizovaná". Je dosť pravdepodobné, že to skončí tak, že do Petržalky budú nakoniec jazdiť presne tie isté vozy, ako jazdia na ostatných tratiach dnes. Ak tam vôbec budú nejaké nové električky, tak to bude systémom "jedna z piatich".

A samozrejme cez širšie centrum bude chodiť podstatne pomalšie ako metro - prekážať jej budú križovatky, chodci, autá, iné električky. Navyše nosný systém je plánovaný v iných trasách v CMO, ako električka a v trase nosného systému sa už nijaká povrchová trať nedá postaviť.
Elektricka do Petrzalky je magakseft, najvacsi za poslednych 10 rokov od skoncenia zlatokopeckych primatorskych casov pociatku rokov 90-tych.#
Lukrativne pozemky vzniknute v bezprostrednom okoli novej trate su dostatocnym dovodom, aby sa na tu salinu nasli peniazky. To ze niekto chce to sidlisko nenormalne debilnym neurbanistickym sposobom roztat okrem dialnice este aj priecne polozapustenou, zapustenou alebo nadurovnovou tratou je druha vec vhodna vysetreni na ambulancii doktora Slavika.
Ta radiala sa projektovala pre METRO METRO a METRO. Pod zemou ! Takze pokial to niekto neda pod zem, nech z toho urobi urovnove riesenie tak ako v celej BA.

Ked sa o elektricke bavime. J & T glabal assesment ide stavat v okoli mohutneho presscentra dalsie 20 poschodove kvadre, okrem afficov aj mrte bytovych jednotiek.
Pripocitame Irskeho developera v zone Pribinova. Preco ?
Preco a preco tam niekto nenavrhol prepojenie elektrickovej trate do roku 2030 zo Safarikovho namestia a Petrzalky ?
Ktora by nasledne pokracovala do megazony Plynarenska ?
Reply on: Ámos #55620:
o tom zuzovani a zatvarani odbcovania si urobil vtip mesiaca 🙂 jazdis v BA vobec autom ? zrejme nie, lebo tvoje napady su scestne.

to ze je tranzit po einteinovej plus minus vyrieseny bolo konecne na case, kedze sa jedna o najzatazenejsi usek v republike. ale to neznamena ze mozes v starom meste obmedzit dopravu 🙂

tvoje napady celkovo ohladne obmedzovanie IAD v centre su scestne 🙂

ale spat k elektricke. uz teraz je centrum pretazene co sa elektriciek tyka a konkretne na kamenom namesti mozu rovno odstavit IAD lebo inak tam nebude stihat interval este 4-5 liniek z petrzalky navyse.

Re #55612 Ámos: aky tlak vznikne z MC na mimourovnovu prestavbu ? a kde a ako ? kde zijes ? ked mesto nie je schopne zrekonstruovat ani zvrsok, ktory je ako oranisko. a pokial nehrozil hygienik zakaznim dopravy, tak mesto neurobilo nic 🙂

tie styri co by som pouzil na tunel by si v meste nepouzil, lebo ich nebudes mat 🙂

ostatne mesto nebude mat tych 9-10 miliard ani na stavbu petrzalskej radialy, kedze stat mesto neprispeje 🙂

Re #55611 Kami: projekty budu bezat aj po roku 2007 😉 staci si zistit info 🙂 ale BA nedostane nic, okrem tych dvoch spominanych projektov, a aj len ak bude dobry projekt. a za peniaze pre filialku vdacime do znacnej miery rakusanom. lebo povodne mal VRT projekt ist len du budapesti s BA sa nepocitalo.

Re #55604 Technopol: mesto by na to peniaze malo, keby sa spravalo normalne a neplanovalo uz poslednych 15 rokov stale nieco ine a nepremrhalo uz 1,5 miliardy na rozne projekty
Reply on: aquila #55650:

aj tak by ma zaujimalo naco chce mesto znovu vyhodit 120 milionov korun na posudzovanie elektricky do petrzalky ? co tam chcu analyzovat ? v bronxe je toho co analizovat to si uz davno mal vediet.Napriklad ci to je efektivne stavat elektricku do bronxu a hlavne ekologicke.Teraz sa im nastolila otazka ze ci radcsej nebude lepsie nechat IAD dalej v takom percente ako bola lebo take elektricka je asi menej elologicka ako IAD.Su uz tym smiesny neviem co sa da take posudzovat?Po architektonickej stanke tam uz nemaju co pokazit a po tej elologickej taktiez.Lenze je to ich zamer a tymto eleman-om to este nedoslo oni teraz posudzuju lebo vidia ze to nema zmysel stavat nic sa tym nevyriesi a oni budu dalej posudzovat a posudzovat a potom pridu volby a my nic my dokonali takze zasa sa nepostavi ani meter kolajiska a pridu ini po nich a ti navrhnu zasa ine riesenie nap.nakup vyradenych konkortov od francie a budu navrhovat spojenie konkortom no a takto to pojde 100rokov a my budeme na hambu celej europy
Reply on: 81-71 #55649:

ako pozeram tak ty musis byt poriadne frustrovany riad si doma psa a nerad inym co maju robit ja si budem robit co ja chcem nemas koho riadit co teba cely zivot niekto riadi.Myslim si ze mozem pisat co ja chcem a ty sa mozes tak maximalne iba pozerat.Inak takato forma tu bola v komunizme len ti asi uslo ze teraz je demokracia a v nej je slobada prejavu ustava ti vela hovori ako vidim.Pre INFO tato stranka je o MHD-Ba. takze sa mozem bavit aj o vzucholodiach na trati Safko-Janikov dvor.Ok?
Reply on: Ámos #55644:
ten listok odporucam kupit tebe. ta elektricka na suedtiroleri vbehne pod zem na useku asi 250-300 metrov. zo stareho mosta by sa elektricka pod uroven ulice dostala az okolo tallerovej!

ono po zdvihnuti mosta este o ten meter bude vobec zaujimave ako elektricka vybehne a napoji sa na terajsiu siet na tych cca 100 metroch od konca mosta po safko 😉 ten sklon je cca 5% ak si dobre spominam 🙂

btw. ujasni si ze v petrzalke tu nikto o tazkom metre nehovori. minimalne po bosakovu nie.

stat mal pripravene 17 miliard nie na metro, ale na NOSNY dopravny system. petrzalska radiala NIE JE _nosny_ system. je to len dalsia radiala, nic viac a hlavne nic nevyriesi. a ako ma yale pravdu, veci skor skomplikuje. a kedze stat na normalnu elektricku neprispeje, dovolim si tvrdit ze to dopadne ako napisal yale 😉 a taktiez ma yale pravdu, ze nosny system si ziadne mesto nebuduje samo. je to vzdy statna aktivita. to ze mesto BA ukazalo svoju neschopnost a zrieklo sa pomoci stati je uz hold problem bratislavy.

btw. vies co znamena nosny dopravny systeme ? 🙂 zrejme nie 🙂

2 emo: ja som tu svoje argumenty uz predostrel. ja uzemny plan ako modlu neberiem 🙂

2 tr3mp: ZSR by neprevadzkovala tunel, mne islo len o spoupracu pri vystavbe. potom by kazdy mal svoj extra tunel, len jeden pre druhy by bol zachranny. tot vsjo.

p.s. aj tak by ma zaujimalo naco chce mesto znovu vyhodit 120 milionov korun na posudzovanie elektricky do petrzalky ? co tam chcu analyzovat ?
Reply on: Presbourg #55648:
nechcem ti moc radit, ale ak si fanda metra a tiež máš názor, že Bratislave môže účinne pomôcť iba kapacitná doprava v podobe metra ako NDS, tak ti odporučam forum na inej nemenovanej stranke. Nič proti iMHD, však sám sem chodím a je to fajn server, ale iba jednofarebný - ELEKTRIČKOVÝ
Reply on: Ámos #55644:

Takze to myslis ze by sme mali stavat povrchovo tie stanice a tunely?naozaj super napad.nechcem si to ani predstavit co by to bolo v meste kopa spiny,prachu,hluku,obchadzky v doprave ,prekladka IS no to zrovna mozme stavat zo zlata vykladane stanice.Ja som si velmi dobre vsimol ele.vo vienne ale tam to je ako som uz spominal vsetko povrchova praca a nie razena takze to nieje take iste ako to planujeme my lebo oni to maju iba na urcitych usekoch ale my to musime postavit v celom centre.A este nie som natolko sprosty aby som si nevedel predstavit tu ele.ako ide na most to nema sancu zvladnut lebo ak by si nevedel tak prva podzemna stanica ma byt pri dunaji takze ked si napocitam vysku zo stanice na povrch od povrchu na most tak je to v tej kratkej vzdialenosti nereallne a to este most pôjde o 1,5m hore.Takyto typ useku maju v Parizi pri statnom radiu len stym rozdielom ze su dobrych kus pred mostom na estakade aby to vlak zvladol zo stanice prekonat.
Reply on: Spectre #55645:

o.k ako rozkazete sudruh.
Reply on: Ámos Keynes #55231:
Nezisťoval si niečo ohľadne toho dramatického posunu obstarávacej ceny trolejbusov na Dlhé diely? Vážne by ma to zaujímalo. Stačí na mail, ak to nechceš písať sem. Vďaka.
Reply on: Presbourg #55642:
Mám z teba taký pocit, že presne nevieš čo chceš a parafrázuješ iba bohabojné reči, ktoré si niekde odpočul a aby si bol zaujímavý, tak pridáš trochu svojráznejšieho slohu.

(Ak sa v Tebe mýlim, tak prepáč.)

Každopádne, s takou hŕbou názoru (alebo názorov?) by bolo možno zaujímavé, keby si svoje predstavy konkretizoval a zhrnul napr. do kratšieho článku.
Reply on: yale #55630:
Svojou prvou poziadavkou si uplne zablokoval moznost akejkolvek vystavby NDS v Bratislave. Nikto netvrdi, ze ak by bola elektricka hned zakopana a potiahnuta bud do Race, alebo KV alebo Ruzina v plne segregovanej trati, ze by to nebol rozvojovy impulz. Samozrejme ze bol a bol by silny, ale jednoducho toto mesto na to nema. A je jedno, ze stat mal vyclenenych 17mld na tazke metro, lebo za tych 17mld by si sa nedostal ani za Dunaj a mesto dalsich 17 mld. nema.

Re #55640 Presbourg: Vytiahol si niekedy nos z Bratislavy? Asi nie. Skus si kupit listok do Viedne Eurolines, vystup na Sudtiroler platz a pozri si ako tam vedia elektricky rychlo a na kratkom useku vliezt pod zem. Alebo mas pocit, ze v centre maju byt tie stanice nejako hlboko? To preto aby sme mohli tri minuty farat do stanice tak ako v Prahe? Opat opakujem skus ist do Viedne, vyhladaj si miesta kde elektricka prekonava krizovatky podjazdom, je tam rovno aj zastavka. A potom si to skus predstavit, tak plytko zapustene aj u nas v Bratislave.
O.K. nebudem sa ti starat do toho co ty mas s niekym. Ty sa mi vsak nestaraj do toho co si myslim o tebe. Po tych vyrokoch si pre mna fasista.

Re #55643 untrop: Ale prosim ta. KDH by robilo bordel keby nechcel stat dat na kostol. MHD ich absolutne nezaujima. Ved sa pozri kto vedie DPB a z akej strany je. Keby im na BA zalezalo, rychlo najdu niekoho ineho. To iste sa tyka aj bojov o to aby BA bola samostatna zupa. KDH to nepovazovalo za dolezite riesit.
Reply on: yale #55626:
tak to je zaujimave ze vypadol lebo jedna z koalicnych stran drzi opraty bratislavy
Reply on: Spectre #55641:

Dobre beriem ta za slovo urcit od teraz budem taky ako si prajes........
Reply on: Presbourg #55598:
Prepáčia mi, ale oni sú riadny úd. Buď si spravia vo svojich vlastných názoroch jasno, alebo nech prestanú písať lárom fárom.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.