Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Po neúspešnom hľadaní v histórií diskusie by som sa chcel ešte raz opýtať, či niekto neviete:

- presný počet električiek vypravovaných na linky (bez záložákov, technických, výukových,...)

- prečo sa v diskusiách píšu príspevky väčšinou bez diakritiky (je to rýchlejšie, alebo ako?)

--- ? --- ? --- ? ---
Reply on: yale #55656:
OK, Torino má 862000 obyvateľov a Bratislava 450 000 obyvateľov. Ak chceš rátať aj cezpoľných, tak ich rátaj aj v Torine, t.j. Torino 1,2 mio - Bratislava 750000 - len pre poriadok.

Ja tiež tvrdím, že bratislavský región JE zaujímavý, ale práve preto si myslím, že S-Bahn pomôže cestujúcim zo Záhoria, Pezinka, Viedne, Dunajskej Stredy viac než trasa B metra. Električky do 10 km od centra, od 10 do 100 km S-Bahn so stanicami v širšom centre.

Celkom by ma zaujímalo, akú úlohu by v Tvojich predstavách mal S-Bahn?
Reply on: yale #55655:
"Nie som si istý, či petržalská električka bude "moderná a klimatizovaná". " - takouto argumentáciou môžem ja povedať, že si niesom istý, či Tebou navrhovaná trasa B neskončí na Šafku. Sám uznáš, že takto sa ďalej nedostaneme. Ja sa snažím nájsť najlepšie technické/ekonomické riešenie a nemôžem brať do úvahy to, aký zlodej bude práve sedieť na nejakej dôležitej stoličke.
Reply on: untrop #55662:

Mozno Toyota ako auto....O tom spliechani ked patris aj ty do skupiny ktorej nevadi ked jej niekto "serie na hlavu"tak potom je samozrejme ze to nechape.No ja do takej skupiny nepatrim nech si kazdy robi srandu a uraza svoju rodinu to ako nemate komu nadavat na to existuje ina stranka tam sa mozete urazat kolko len chcete.
Reply on: fobust #55660:
Neboj, pokles tlaku je len dočasný, Fašistická federácia len potrebuje obviniť Ukrajinu z kradnutia plynu a navodiť dojem, že tých 30perc. si zobrali Ukrajinci. Za pár dní je všetko v normále.
?
Reply on: yale #55666:
D4 je v rukach statu, ale konkretne od krizovatky stupava, 10 km tunel pod karpatami, po D1 a dalej po D4 je v rukach mesta a to je ten najdrahsi usek => odhad 1-1,5 miliardy euro.

inak uvazuje sa o PPP.
Neni náhodou to o tych duobusoch novoročný žart?? Lebo volakedy písali ,že ich zakúpily až 11........... ❓ ❓
Reply on: ivanbuto #55657:
nultý obchvat Bratislavy je diaľnica (D4 resp. čiastočne R8 - návrh ešte nie je definitívny, segment R8 - prechod Karpatmi je dosť ďaleký výhľad), teda tento konkrétny projekt určite nebude musieť financovať mesto.
Reply on: untrop #55662:
na tallarovej nie je nic zleho, len ide o krizovania priamo na safku aby to bolo "bezkontaktne". ale dalo by sa to urobit, len len tento neuaralgicky bod by vysiel aspon na 1-2 miliardy korun.

ad plyn & ukrajina: rusi maju na to plne pravo, je to taka ista politicko-ekonomicka hra ako hraju americani. poznas tu rozpravku o silnejsom psovi ? 🙂 ohladne nemecka, oni vedia co robia, nechcu byt odvysli na takych naladach ako je ukrajina, pobaltie alebo polsko. takto to maju direct 😉
Re fobust: TA3 zase robí škandál bez overenia si podstatných skutočností. Pred vstupom krajinky do EÚ sme disponovali 3 mesačnou spotrebnou rezervou, ktorú sme boli požiadani zvýšiť (možno pre tušenie cárskej ľubovôle). Nedostatok plynu je volovina, rast jeho ceny následkom rastu cien ropy. Za pár rokov uhlie...
Reply on: ivanbuto #55657:
preco by malo mesto na to prispiet ? lebo je to v jeho "rajone" 🙂

a ake upravy pristavneho mostu chces urobit ? pristavny most sa da iba zburat a postavit novy 4+4 (co sa mimochodom tiez planuje, ale to je nastastie uloha statu).

kapacita pristavneho 50 tisic vozidiel mala byt dosiahnuta podla planovacov az v roku 2015. realita je taka, ze uz 10 rokov ju prekracuje. a to je este stastie ze zeleznicna cast nie je tak vyuzivana. statika je na tom docela zle. tam su neni ziadne zmeny mozne 🙂

dalej bratislavu caka vystavba severnej tunelovej tangenty poza jaskovsky rad / hlavnu stanicu s vyustenim na pionierskej, co je hned asi 5-6 miliard korun

sitiny a einsteinova mali byt uz postavene 10 rokov. uz teraz je einsteinova najvytazenejsi usek na slovensku a vlastne jediny "8prudovy" a aj tak je to malo. resp je tam hrdlo od pristavneho az po trnavu 🙂

Re #55660 fobust: slovensko ma zasobniky plynu s rezervou na 4 mesiace (relativne nedavno boli rozsirovane), takze slovensku by sa ani teoreticky nic nedialo. navyse rusi nikdy neuzavreli kohutiku tomu kto platil a to ani za komancov zapadnej europe a ani pocas ropnej krizi, v 68, 89 a inych exponovanych obdobiach. takze v tomto by som bol v klude 🙂
Reply on: Ámos #55644:
hmm ja KDH nemám v láske. písal som to práve preto, aby som upozornil na to, že hoci by mohli niečo spraviť drbú na to. radšej sa na mň budú traja ciciaci usmievať z plagátu a rozdávať mi na molecke noviny pred voľbami (v čase špičky, že im niekto hubu nerozbil pri tlačení do 33) a na otázku či autá po rekonštrukcii na starý most, odpovedia áno aj nie. ohýbať chrbát, áno to vedia.

Re #55648 Presbourg: Nič nie je nemožné a určite nie si Ing. Arch. aby sme ti to tvoje rátanie zožrali (Toyota by to zvládla;-) ). Okrem toho mám pocit, že od brehu po Gajovu ulicu je miesta habadej.

Re #55650 aquila:
1. Čo je zlé na Tallerovej? Možno by sa nemusel zachovať na šafku odporný park so spiacimi bezďákmi a slopajúcou mládežou? Detstké ihrisko už zrušili nie je čo hájiť takže možno by tá elina mohla ísť pod zem aj tade, čo myslíš?

2. Zdvihnutie mosta viď #55621

3. svoje ps skús poslať na magistrát a vycap sem odpoveď som veľmi zvedavý a držím palce. ?

Presbourg by už mohol prestať špliechať a prskať na všetky strany ako vystresovaná hysterická svokra.

Re #55660 fobust: Ja by som asi nemohol robiť politiku lebo byť takým GW Bushom tak Putinovi dvihnem mandle a na za ukrajinu to platím nech aj pukne. Keď som mal záujem zaviesť demokraciu v Iraku môžem mať záujem zaviesť prozápadný smer aj v Ukrajine nie, a čo teprve Bielorusi. A ten zmrd Nemecký sa ešte naproducíruje do stavby ruského o***u na pripútanie tranzitných krajín. Že ho hanba nefackuje.
Reply on: 81-71 #55658:

O.k beriem na vedomie.... ?
Európske krajiny už pociťujú pokles dodávok zemného plynu z Ruska. Až 40-percentný výpadok plynu zaznamenalo Maďarsko. Problémy má aj Rakúsko, ktorému chýba tretina tejto suroviny. Poľsku klesli dodávky o 18 percent. Taliansko už odporučilo všetkým významným dovozcom plynu, aby ho nakúpili toľko, koľko môžu. Slovensko zaznamenalo zníženie dovozu tejto suroviny o 30%. (ta3)

Zaujíma ma, čo bude s premávkou CNG vrakov, či to nebude mať nejaký vplyv, ak rusom úplne preskočí a kohútiky zatvoria úplne aspoň na dva týždne...

---

A čo bolo zo stránkami? Zasa padlo pieskovisko? 🙂
Reply on: yale #55655:
Áno, v 30-tych rokoch tie električky skutočne moderné boli a zrýchľovač klimatizuje VEĽMI DOBRE 🙂 ... ale za pár rokov keď zhnijú aj Ik435 budú stále v lepšom stave ako smradobusy (dovtedy tu budeme mať v rámci novej antikoncepcie nakupovania nových vozidiel 15-metrové CNG nebo)
Reply on: Presbourg #55651:
Zdá sa, že si to vôbec ale vôbec nepochopil ? btw, ak si si nevšimol ja som ti radil, nie dakoho riadil, takže sa nauč čítat. A je mi uplne jedno čo píšeš aj ako píšeš, vieš kde to mám, ja som ti len radil.
Reply on: aquila #55555:
tunak kazdy zabuda ze po roku 2010 - 2015 bude uz viac nez nutne stavat nulty obcvhat mesta bratislavy, ktory byde stat odhadom 40-80 miliard korun a to bude tiez musiet financovat mesto, popripade BSK.


Rád by som tu počul trochu viac zdôvodnenia. Prečo bude "nutné" stavať nultý okruh, a prečo by mesto na toto malo prispievať značným množstvom peňazí, ktoré by sa radšej mohli investovať do cyklistických sietí a verejnej dopravy?

Pokiaľ viem, tak po spojazdnené tunela Sitiny a po možných úpravách Prístavného mostu už bude existovať plnohodnotný diaľničný obchvat mesta (aj keď niektoré časti sú diaľnica v obci, čo znamená viac miestnej dopravy).
Reply on: drink #55634:
Torino má nejakých 862000 obyvateľov a teraz pred olympiádou chytá zajaca za chvost. Bratislavu je treba dimenzovať na 750000 prítomných obyvateľov, navyše je hlavným mestom krajiny (teda musí fungovať ako backoffice pre 5 miliónov obyvateľov), je uprostred európskeho regiónu s veľkými predpokladmi pre ďalší rozvoj, má v blízkosti viedenskú aglomeráciu a navyše má Petržalku, čo je dosť špecifická štvrť (kde veľká časť obyvateľstva cestuje za prácou do iných MČ).

Čo sa týka priorít, trasa B je kľúčová - spája Petržalku, nábrežie, centrum, Hlavnú stanicu, Trnavské Mýto a Ružinov, s potenciálom predĺženia na letisko. To by riešilo veľkú časť dopravných nárokov a neobával by som sa toho, že by linka jazdila naprázdno. Stačí si dnes pozrieť, koľko rôznych liniek jazdí po Štefánikovej a Šancovej, to všetko by sa dalo výrazne redukovať s tým, že Hlavná stanica by fungovala ako prestupný uzol zo záhorských smerov.
Reply on: drink #55635:
Nie som si istý, či petržalská električka bude "moderná a klimatizovaná". Je dosť pravdepodobné, že to skončí tak, že do Petržalky budú nakoniec jazdiť presne tie isté vozy, ako jazdia na ostatných tratiach dnes. Ak tam vôbec budú nejaké nové električky, tak to bude systémom "jedna z piatich".

A samozrejme cez širšie centrum bude chodiť podstatne pomalšie ako metro - prekážať jej budú križovatky, chodci, autá, iné električky. Navyše nosný systém je plánovaný v iných trasách v CMO, ako električka a v trase nosného systému sa už nijaká povrchová trať nedá postaviť.
Elektricka do Petrzalky je magakseft, najvacsi za poslednych 10 rokov od skoncenia zlatokopeckych primatorskych casov pociatku rokov 90-tych.#
Lukrativne pozemky vzniknute v bezprostrednom okoli novej trate su dostatocnym dovodom, aby sa na tu salinu nasli peniazky. To ze niekto chce to sidlisko nenormalne debilnym neurbanistickym sposobom roztat okrem dialnice este aj priecne polozapustenou, zapustenou alebo nadurovnovou tratou je druha vec vhodna vysetreni na ambulancii doktora Slavika.
Ta radiala sa projektovala pre METRO METRO a METRO. Pod zemou ! Takze pokial to niekto neda pod zem, nech z toho urobi urovnove riesenie tak ako v celej BA.

Ked sa o elektricke bavime. J & T glabal assesment ide stavat v okoli mohutneho presscentra dalsie 20 poschodove kvadre, okrem afficov aj mrte bytovych jednotiek.
Pripocitame Irskeho developera v zone Pribinova. Preco ?
Preco a preco tam niekto nenavrhol prepojenie elektrickovej trate do roku 2030 zo Safarikovho namestia a Petrzalky ?
Ktora by nasledne pokracovala do megazony Plynarenska ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.