No veď - 5 týždňou ubehlo a nemajú ešte EČV ?!?!?! ? Malčik Ty nedajbože veríš, že v SR su orgány čínné ??????? v tresnom konaní - KDE TY STANUJEŠ !? ?
A ty si ako myslíš, že ten Blaguss by to robil zadarmo alebo čo? Vážení idealisti, uvedomte si, prosím, všetci, že keby prevádzkovanie MHD v Bratislave bol taký úžasný lukratívny kšeft, tak už dávno je tu o to bitka.
bol si tam? alebo to hovoris na zaklade subjektivneho dojmu?
Moldavsko nelezi na Balkane, je orientovane vsak na Rusko... nebol som tam, to ale neznamena ze by MHD v Kišinevi/e mala byt nejaka zla...
Rumunsko a Bulharsko su krajiny ktore si trosicku neskor uvedomili ze chcu ist prozapadnym smerom... v Rumunsku som nebol, no vravi sa ze je to spinava krajina... napriek tomu tam ziju slusni ludia, mozno slusnejsi ako tu
v Bulharsku som bol dostkrat, je tu spina, velky vplyv Turecka (vela Turkov), zle cesty... no v Sofii sa promenadovali nove elektricky, v dedine kde sme pred 4 rokmi isli po prasnej ceste bola pred rokom krasna asfaltka a po svahu na nedalekom kopci sa staval dialnicny viadukt s tunelom (behom roka!) takze, neviem ci su tvoje informacie pravdivo podlozene...
kazdopadne si neviem predstavit odovodnenie EU pre vykopnutie SVK z EU ktore bude zniet "pretoze sa stalo balkanskou krajinou"
No, pozor. Ja si komunizmus este trochu pamatam. Doprava bola vynikajuca, ale:
a) spojov verejnej hromadnej dopravy bolo vela a boli lacne, ale to bolo aj tym, ze bol velky problem kupit auto. V prepocte na dnesne platy by stala blba Skoda 100 asi 570 000 Sk!!! A na auta sa cakalo cele roky v poradovniku, posledne poradovniky boli koncom 80. rokov na Favority.
b) vo velmi malo miestach existovala taktova doprava (odchody v rovnakej minute kazdu hodinu).
c) napriklad zeleznicnych spojov na trati BA-KE a BA-PHA bolo menej, nez dnes.
to bol len vtip ? ale tak asi nebol uplne az tak mimo.. az na ten komunizmus.. ved podla mna za komacou bola najlepsia doprava za cias Slovenska... teda aspon z pocutia chodili autobusy dost casto.. ale potom to znicili ti smradi... no co uz.. ?
1) taxibusy sice konkurenciou su, ale tu ich DPB "prevalcuje" tym, ze ma casove predplatne listky. Taxibusy mozu konkurovat MHD len v tych mestach, kde casove listky neexistuju.
2) Existencia komunizmu na nasom uzemi sposobila, ze dnes mame vobec nejaku MHD. Keby sme kopirovali vyvoj zapadnych krajin, s velkou pravdepodobnostou by sme v 60. rokoch prudko obmedzovali MHD v prospech IAD, a dnes by sme sa marne snazili dostat rozsah dopravy na taku uroven, aku mame. Inak samozrejme komunizmus nehajim, bol to zlocinny rezim.
3) Za Meciara po prvy raz prudko poklesli dotacie na MHD (pretoze nastup Meciara sa kryje s rozpadom CSFR, a skutocne, dotacie za rok 1993 boli skoro vsade nizsie ako za 1992.) Lenze po Meciarovom odchode doslo za pravicovej vlady k zastaveniu akychkolvek statnych dotacii MHD, ktore teraz lezia na bedrach VUC. Cim opat nehajim Meciara a meciarizmus, bol to zlocinny rezim.
Ale prosim, vysvetlite mi to uz niekto. Mesto Bratislava skutocne tie peniaze na mestsku dopravu NEMA? Ako to je mozne? Alebo z akeho dovodu nefinancuje MHD dostatocne?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Ike