Reply on: dankosmile #63430:
No, pozor. Ja si komunizmus este trochu pamatam. Doprava bola vynikajuca, ale:a) spojov verejnej hromadnej dopravy bolo vela a boli lacne, ale to bolo aj tym, ze bol velky problem kupit auto. V prepocte na dnesne platy by stala blba Skoda 100 asi 570 000 Sk!!! A na auta sa cakalo cele roky v poradovniku, posledne poradovniky boli koncom 80. rokov na Favority.
b) vo velmi malo miestach existovala taktova doprava (odchody v rovnakej minute kazdu hodinu).
c) napriklad zeleznicnych spojov na trati BA-KE a BA-PHA bolo menej, nez dnes.
Papyr
1) taxibusy sice konkurenciou su, ale tu ich DPB "prevalcuje" tym, ze ma casove predplatne listky. Taxibusy mozu konkurovat MHD len v tych mestach, kde casove listky neexistuju.
2) Existencia komunizmu na nasom uzemi sposobila, ze dnes mame vobec nejaku MHD. Keby sme kopirovali vyvoj zapadnych krajin, s velkou pravdepodobnostou by sme v 60. rokoch prudko obmedzovali MHD v prospech IAD, a dnes by sme sa marne snazili dostat rozsah dopravy na taku uroven, aku mame. Inak samozrejme komunizmus nehajim, bol to zlocinny rezim.
3) Za Meciara po prvy raz prudko poklesli dotacie na MHD (pretoze nastup Meciara sa kryje s rozpadom CSFR, a skutocne, dotacie za rok 1993 boli skoro vsade nizsie ako za 1992.) Lenze po Meciarovom odchode doslo za pravicovej vlady k zastaveniu akychkolvek statnych dotacii MHD, ktore teraz lezia na bedrach VUC. Cim opat nehajim Meciara a meciarizmus, bol to zlocinny rezim.
Takze asi tak