Ono je to divne cele. Ako je mozne ze v roku 2006 sa vozime v Ikarusoch a sme v europskej unii? Ja by som nechal EU riadit cele SK a mali by sme aj dobru MHD, lebo ked to riadia nasi tak tu nikdy nebude dobre..
Prave monopolne postavenie je to, co sposobuje tzv. "zaspatie na vavrinoch" DPB. Keby nejaka konkurencia bola, chovali by sa mozno inak. Lenze konkurenciou je iba IAD, co si DPB neuvedomuje, resp. uvedomuje, ale je im to srdecne ukradnute.
mesto si peniaze na tlaciarni v kancli netlaci, takze ak by malo priplatit viac, muselo by na to odniakadial zobrat... takze napriklad take dane z nehnutelnosti (upozornujem ze aj byt v ktorom byvas je nehnutelost) su idealnym artiklom na dalsie zvysenie (aj napriek tomu ze su v BA zufalo najvyssie v ramci celeho SK)
DPB je majetkom mesta a ako s nim naklada ? pokial v DPB je nieco ziskove, tak to odtial radsej oddeli (a postupne vhodne zlikviduje) - vid zajazdy bratislava...
Re #63416 dankosmile: ok, takze by vsetko prevadzkoval BLAGUSS a ty by si platil 4x vyssie cestovne, bol by si urcite spokojny, ze ? (upozornenie na okraj: cestovne ktore platis zdaleka nepokryva naklady a je dotovane mestom, pokial by vsak dotacie ostali rovnake a dopravca by chcel viacej, tak co myslis, odkial by to mal vyhrabat ? )
suhlasim s tebou, ved som pisal ze to ma daleko od reality...
ale sucasna MHD je uz par rokov na urovni, ako by si v tej hre mal postavane trate a zaoberal si len tym ake vozidla na ake trate nasadis, s akym intervalom a aku stanovis cenu...
chapem, ze take prelinkovanie moze byt problem, co sa lokalnych samosprav tyka, vystavba NDS taktiez. Ale o tom hovorim o tom ze nech si pozicaju peniaze, nasadia viac revizorov (zvysia im platy z pozicanych penazi), tym si znacne zvysia financny prijem, mozu splatit dlh a potom zarabat na nakup novych busov... tu je vyhoda oproti hre, moznost zisku vela sposobmi... proste postradam ten chtic dpb zarobit aj peniaze navyse...
Tak to mal vsetko prevadzkovat BLAGUSS. Ved DPB je na nic!
A mam jednu ANKETU: myslite si, ze buduci rok budu peniaze na dalsiu obnovu vozoveho parku pripadne vo vacsom mnozstve ako tento rok?
nepamatam si ale zeby sa v takychto hrach menil za behu danovy system, pridavali ti rozne poplatky za nevyherne automaty a pod.; pripadne z oblasti MHD ti napriklad mesta schvalovali licencie na prevadzku pravidelnej dopravy alebo si postavili hlavu ze tadialto trat nepovedie ani ked sa poseries (pokial si nedodrbes lokalnu autoritu v meste mozes pri rozumnych nakladoch takmer cokolvek a s vynimkou pripadnej konkurencie aj kadekolvek (kazdy pozemok okrem pozemku konkurencie sa da kupit, co v reali neplati)
mam oci pamatam si casy ked sa mi rano o 7mej nepodarilo na 4x dostat do preplnenej 21ky, po obede detto... teraz to sice neni nic moc, ale aspon nestojim na schodoch a poobede si dokonca obcas aj sadnem naopak, autobus stava v kolonach aj o pol hodinu dlhsie ako stavaval...
+ vela ludi v mojom okoli si "konecne kupilo auto"
Si>dal som blby priklad. PC kaviarne uz samozrejme nie su atraktivne pretoze ludia co tam chodili uz maju internet doma, ale dajme tomu ze to bol priklad z pred 6tich rokov... dalo sa na tom slusne zarobit... ked zvazime ze atraktivita MHD dak prudko neklesla (ako net-kaviarni), tak by to tu mohlo fungovat....
Šuhajík, ty si múdry ako rádio, ale ráč láskavo zaregistrovať, že tie autobusy ešte nemajú EČV. A čo sa týka rodinných sro-čiek a defraudácií, obráť sa so svojimi podozreniami na orgány činné v trestnom konaní, určit ti budú vďačné.
Ma tak napadlo: ked Blaguss prevadzkuje dopravu do Avionu a Palace preco by nemohol prevadzkovat aj bratislavsku MHD? Naco nam je podnik ktory nam neponuka sluzby len nas obera o cas a este mu za to platime? Kuknite toto: http://img226.imageshack.us/my.php?image=wienbus3kz.jpg
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
si
Re #63416 dankosmile: ok, takze by vsetko prevadzkoval BLAGUSS a ty by si platil 4x vyssie cestovne, bol by si urcite spokojny, ze ? (upozornenie na okraj: cestovne ktore platis zdaleka nepokryva naklady a je dotovane mestom, pokial by vsak dotacie ostali rovnake a dopravca by chcel viacej, tak co myslis, odkial by to mal vyhrabat ? )