No ja sa tomu systému vôbec nebránim, pokiaľ by neboli tie zápchy. Pokiaľ by som sa mohol rozumne všade dostať autom a zaparkovať tam, tak po MHD by som asi ani moc netúžil.
No ja neviem, ci je riesenie na sposob USA dobre...Si myslis, ze byt odkazany z velkej casti na auto je dobre?V USA je to asi tak, ze bud mas auto a je to OK, bud chodis peso alebo na bicykli a si cudny alebo chodis MHD a patris zvacsa medzi socialnu spodinu...teda toto neplati v tych najvacsich mestach ale berem do uvahy mensie mesta. A potom druha vec, videl si uz dakedy tie nekonecne zapchy v USA?
So Staromeskou súhlasím, aj keď to, že ziničila značnú časť Podhradia, je zlé. ☠ Ale taká otzáka do pléna, kadiaľ by ste vy viedli vnútromeský dopravný okruh za relatívne rozumnú cenu, ak o Staromeskej hovríte ako o zlom riešení?
Ike, d3k0, 81-71, S499.1023: Asi som sa vyjadril blbo, som to myslel tak, že keď by to bolo po príklade USA, tak by u nás v tejto dobe nemali kompetentní ochotu investovať do MHD ani toľko ako teraz..
A mimochodom, čo na tom USA systéme zas také hrozné?
Čisté konzultantské dohady o vedení trate námesti SNP - hlst - kde lektrička vlezie pod zem ? To že časom pôjde pod zem je jasné, ale čo dovtedy ?
Netuším, aké riešenie zvolia, ale jediný flek, ktorý tam možno je - fontána na mierku.
D1 by sa dnes projektovala úplne inak - a keď sme pri tom, čo asi vieš prvé predvojnové a vojnové časti od Prahy viedli inakadiaľ (zatopený most Borovsko, Otrokovické stavby). http://www.libri.cz/databaze/mosty/heslo.php?id=2468
Ak si toho názoru, že Staromestská je len necitlivá a inak v poriadku - to, že zdemoluješ tretinu mesta môžeš dať možno stranou, no to, že ďaľšiu tretinu dopravne domrdáš je už v poriadku ? To, že sa z miest, ktoré mali mať inú funkciu, stali miesta ťažko tranzitné obhajuješ ? A aby nebolo málo, pribudne tam električkový 5O m tranzit ?
Céčko - to je síce pekné, ale pokiaľ sa chceš dostať na Juh bez toho, aby si sa mrskal do centra (okrem 177, 139) nemáš šancu ! A to je ideálne riešenie ? Pretože použijem tvoje slové z centra a do centra, inam je to pekne s céčkom zlé.
Nehovorím o kľukatení trasy, ale o napojení s východom a západom Prahy.
Starý most je zvrhlý práve preto, lebo je určený na debilné vozenie ľudí do centra a z centra - tranzitné možnosti tohoto prepojenia do iných mestských častí sú na bode nula.
Nevyrývaj s Kutuzovovou - veľmi dobre vieš na čo by bolo prepojenie Račianskej a Vajnorskej dobré.
A k nerealnosti - reálne riešenia sú zatiaľ v Bratislave pokračovaním započatého v 70tych rokoch - a ako pozerám, dediči a prisluhovači tých najhorších riešení nevymreli, pokračujú v započatom diele. (A to Ťa z ničoho neobviňujem, ale to "funkčné" obhajovanie ma vážne dostalo).
K prestupnej stanici - o terajšej funkcii Petržalskej ŽSR nie je reč
- prestupná stanica v mieste križovania s existujúcou traťou - tunelovou prípojkou - električkovou radiálou (to by sa bez ohľadu na jedno čoi druhé malo zrealizovať) http://www.vlaky.net/servis/sprava.asp?id=768&print=1 (nehovoriac o tom, že by sa dal priamo spojiť Janíkov Dvor - Trnavské mýto (pri spoločnej platforme))
- oblúk Einsteinova - Karlova Ves - Kramáre - hlst
V týchto dvoch bodoch je zhrnuté počiatočné riešenie napojenia Patržalky na iné mestské časti - a nie narvať čo to znesie do centra.
To máš teda dobre prevratene zmyšlanie...vlastne ani neviem, prečo sa hlasiš k fandom MHD...bohužial ty máš take typicke zmyšlanie Durkovskeho a spol....ak tu budu vladnut taky ludia, nikdy tu nic nebude...ak sa myslim, prepac, ale tvoje prispevky tak vyznievaju....
Na dôkaz nepravdivvosti Tvojho tvrdenia doporučujem navštívť nejaké mesto veľkosti Bratislavy v západnej Európe.
Alebo máš záujem o riešenie typ USA - všetci majú autá, kto nejde autom, nemá čo hľadať na ulici?
ja sa enem v kratkosti vyjadrim k novym solarisom.
podla mojho nazoru ta reklama a zeleno zlte sfarbenie je docela dobre urobene. mne osobne sa paci. teda je to aspon podstatne lepsie ako na vrakosach...
a koniec koncov nevidm v tom absolutne ziadny rozdiel ci tam bude celoplosna reklama na SPP alebo modra na VUB ..
Myslím, že ak by DPB zvýšil ceny nad úroveň svojich reálnych nákladov, alebo zredukoval intervali bol by v zisku? Alebo si myslíš, že taká 42, alebo 43 počas týždňa, ak práve nie sú škoslké výlety na Železnú, dosiahnu zisk?
Ike