Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: dankosmile #63419:
mesto si peniaze na tlaciarni v kancli netlaci, takze ak by malo priplatit viac, muselo by na to odniakadial zobrat... takze napriklad take dane z nehnutelnosti (upozornujem ze aj byt v ktorom byvas je nehnutelost) su idealnym artiklom na dalsie zvysenie (aj napriek tomu ze su v BA zufalo najvyssie v ramci celeho SK)
Reply on: si #63418:
preto by bolo idealne, keby sa DPB sprivatizovalo... bolo by same za seba
Reply on: si #63418:
to mi je jasne, ale ved nech mesto priplati viac ?
Reply on: Ike #63417:
DPB je majetkom mesta a ako s nim naklada ? pokial v DPB je nieco ziskove, tak to odtial radsej oddeli (a postupne vhodne zlikviduje) - vid zajazdy bratislava...

Re #63416 dankosmile: ok, takze by vsetko prevadzkoval BLAGUSS a ty by si platil 4x vyssie cestovne, bol by si urcite spokojny, ze ? (upozornenie na okraj: cestovne ktore platis zdaleka nepokryva naklady a je dotovane mestom, pokial by vsak dotacie ostali rovnake a dopravca by chcel viacej, tak co myslis, odkial by to mal vyhrabat ? 😉 )
Reply on: si #63414:
suhlasim s tebou, ved som pisal ze to ma daleko od reality...
ale sucasna MHD je uz par rokov na urovni, ako by si v tej hre mal postavane trate a zaoberal si len tym ake vozidla na ake trate nasadis, s akym intervalom a aku stanovis cenu...

chapem, ze take prelinkovanie moze byt problem, co sa lokalnych samosprav tyka, vystavba NDS taktiez. Ale o tom hovorim o tom ze nech si pozicaju peniaze, nasadia viac revizorov (zvysia im platy z pozicanych penazi), tym si znacne zvysia financny prijem, mozu splatit dlh a potom zarabat na nakup novych busov... tu je vyhoda oproti hre, moznost zisku vela sposobmi... proste postradam ten chtic dpb zarobit aj peniaze navyse...
Tak to mal vsetko prevadzkovat BLAGUSS. Ved DPB je na nic!
A mam jednu ANKETU: myslite si, ze buduci rok budu peniaze na dalsiu obnovu vozoveho parku pripadne vo vacsom mnozstve ako tento rok?
Reply on: Vladimír #63384:
zabudol si na nasu siroko-daleko najmodernejsiu ZVHD, kde autobusy zaradili ihned, bez SPZ a so zabalenymi sedadlami ? ?
Reply on: Ike #63408:
nepamatam si ale zeby sa v takychto hrach menil za behu danovy system, pridavali ti rozne poplatky za nevyherne automaty a pod.; pripadne z oblasti MHD ti napriklad mesta schvalovali licencie na prevadzku pravidelnej dopravy alebo si postavili hlavu ze tadialto trat nepovedie ani ked sa poseries (pokial si nedodrbes lokalnu autoritu v meste mozes pri rozumnych nakladoch takmer cokolvek a s vynimkou pripadnej konkurencie aj kadekolvek (kazdy pozemok okrem pozemku konkurencie sa da kupit, co v reali neplati)
Reply on: Ike #63411:
Tak potom sa zhodneme.
Reply on: Sommelier #63397:
Ty máš nejakú, ktorá by hovorila opak?
Reply on: S499.1023 #63409:
nie... ved vravim ze ten cierny superb so striebornymi listami je idealne auto pre riaditela podniku.... bmw je zbytocne pridrahe...
Reply on: dankosmile #63385:
Odpoveď znie ÁNO. Prípadne ešte dlhšie.
Reply on: Ike #63382:
Ako tvoja predstava je, že by riaditeľ DPB mal jazdiť vo Fóbii?
Reply on: Sommelier #63397:
mam oci 🙂 pamatam si casy ked sa mi rano o 7mej nepodarilo na 4x dostat do preplnenej 21ky, po obede detto... teraz to sice neni nic moc, ale aspon nestojim na schodoch a poobede si dokonca obcas aj sadnem 🙂 naopak, autobus stava v kolonach aj o pol hodinu dlhsie ako stavaval... 🙂
+ vela ludi v mojom okoli si "konecne kupilo auto" 🙂

Si>dal som blby priklad. PC kaviarne uz samozrejme nie su atraktivne pretoze ludia co tam chodili uz maju internet doma, ale dajme tomu ze to bol priklad z pred 6tich rokov... dalo sa na tom slusne zarobit... ked zvazime ze atraktivita MHD dak prudko neklesla (ako net-kaviarni), tak by to tu mohlo fungovat....
Reply on: 5510 #63373:
Niekde majú hrozné autobusy, inde zase balkánske električky nastriekané aj s blinkrami a krivopomalodróm.
Reply on: Nal Sehel #63369:
Šuhajík, ty si múdry ako rádio, ale ráč láskavo zaregistrovať, že tie autobusy ešte nemajú EČV. A čo sa týka rodinných sro-čiek a defraudácií, obráť sa so svojimi podozreniami na orgány činné v trestnom konaní, určit ti budú vďačné.
Reply on: dankosmile #63404:
Blaguss chcel prevádzkovať celú Petržalskú MHD, ale ponúkali vraj vysokú cenu... Alebo možno malé úplatky...
Ma tak napadlo: ked Blaguss prevadzkuje dopravu do Avionu a Palace preco by nemohol prevadzkovat aj bratislavsku MHD? Naco nam je podnik ktory nam neponuka sluzby len nas obera o cas a este mu za to platime? Kuknite toto: http://img226.imageshack.us/my.php?image=wienbus3kz.jpg
Reply on: Sommelier #63366:
Obávama sa, že rozprávaš o niečom, čo si si sám vyfantazíroval. Aké vedenie na pylónoch v úseku Mierové (Hodžovo ? ) námestie - Hlavná stanica? To ako budeš búrať Grassalkovichov palác alebo chceš v osi Štefánikovej stavať Schwebebahn? Každému súdnemu človeku je jasné, že v CMO povedie električka v budúcnosti pod zemou. Takéto riešenie, ktoré pokladám pre mesto veľkosti Bratislavy za ideálne, môžeme vidieť v mnohých mestách pod názvom Stadtbahn. To je moja odpoveď na tvoje konzultantské úvahy o "celkovom vedení trate".
Výraz "predisponované Kamenné námestie" znamená čo? Že ho budú niekam presúvať? Alebo si len chcel napísať, že je preťažené, ale v cudzích termitoch nie si až taký suterén ? ?
Čo sa týka priamkových trás, pletieš dokopy nesúvisiace veci. D1 je poplatná dobe svojho vzniku, bola projektovaná ako diaľnica prakticky výhradne pre spojenie Praha - Brno - severné Slovensko, z ktorej mali byť ďalšie mestá lúčovite napojené.
SJM v Prahe bola projektovaná v tridsiatych rokoch minulého storočia ako súčasť vtedy populárneho tzv. roštového systému a mala byť doplnená obdobnou východo-západnou magistrálou. Vtedy ešte nikto nepredpokladal taký stupeň motorizácie a taký rast dopravného zaťaženia a okrem toho, dopravná veda sa taktiež vyvíja.
Staromestská v Bratislave okrem toho, že bohužiaľ necitlivo (čo je však spoločným znakom takmer všetkých stavieb vtedajšej doby, ktoré nebrali ohľad na tzv. relikty minulosti) zlikvidovala veľkú časť historického centra, je z dopravného hľadiska v poriadku.
Pražské Metro "C" ako viac-menej jednoúčelová linka pre obsluhu sídlištnej aglomerácie Jižní město je projektovaná ideálne, jej úlohou je navážať masy ľudí do centra a z centra. Akékoľvek kľukatenie trasy by bolo kontraproduktívne.
Mohol by si nejako konkrétne špecifikovať, PREČO pokladáš Starý most za zvrhlé riešenie? A otázke na prestupnú stanicu medzi žst. Petržalka a Prístavným mostom som nerozumel, mohol by si napísať, o čo konkrétne ti ide, tak, aby sme to aj my pribrzdenejší pochopili?
A na záver: Stále mi nie je jasné, ako by spojenie Petržalka - Hlavná stanica (ktoré je, mimochodom, z hľadiska tranzitnej frekvencie nepodstatné) mohlo byť vylepšené električkou po Kutuzovovej ? .

Re #63367 Sommelier: Vzhľadom na to, že podaktorí z nás tu o SZKV alias Dromológovi alias Ex-rádio OK vieme svoje, na tvojom mieste by som sa z takejto podpory vEľmi netešil. Je to totiž takmer jednoznačný dôkaz toho, že tvoje riešenie je síce pekné a dôkladne šotoušské, ale absolútne nerealistické ? .
Reply on: Sommelier #63397:
staci dlhodobejsie cestovat neakou linkou a mozes si kludne vsimat ze bez zmeny intervalu sa ti v priebehu rokov mnozstvo ludi v nej znizuje (a priamoumerne tomu sa (v pripade spojov jazdiacich po cestach) zvysuje cas straveny v zapchach)

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.