Reply on: Vladimír #20533:
Áno, to aj naďalej tvrdím, že to nie je použiteľné ZA SÚČASNÝCH PODMIENOK. Použiteľné by to však bolo za splnenia určitých predpokladov, čo som doplnil v nasledujúcich príspevkoch po tomto tvrdení.
Zhrnúť by sme to mohli do dvoch všeobecných bodov, za akých okolností by to možné bolo:
1) papiere pre daný typ vozidla a prax dispečera ako vodič MHD;
2) zmena za predpokladu ľahkého a bezpečného používania cúvacích zariadení (minimálne Igorkom spomínané upravené zapojenie ovládania cúvacích zariadení v Prahe vylučujúcom nefunkčnosť EDB, optimálne k tomu naviac v zjednodušenom obsluhovaní prepínača PCZ z predného vozidla, nie v zadnom).
Igorko
Ak totiž dôjdeˇtrebárs k DN, kde polícia bude vyžadovať prítomnosť vodiča na mieste DN do spísania zápisnice, tak sa to v súčasnosti rieši buď tak, že
1) sa vozidlo odstaví na najbližšiu voľnú manipulačnú koľaj a na jeho poradie (samozrejme s oneskorením) vyrazí záložné vozidlo)
2) sa vozidlo odstaví na najbližšiu voľnú manipulačnú koľaj a na vozidlo vyrazí z vozovne (samozrejme s oneskorením, aj keby ho tam hneď za cenu zbytočných km priviezli dispečeri) záložný vodič
3) sa vozidlo odstaví na najbližšiu voľnú manipulačnú koľaj a až do uvoľnenia kmeňového vodiča nie je dané poradie hradené.
Zatiaľ čo ak by mohol vodiča nahradiť dispečer, tak by na miesto DN dorazilo vozidlo nehodového oddielu dopr. dispečingu, ktoré jazdí obsadené dvoma dispečermi, jeden by sadol do električky a s minimálnym zdržaním by pokračoval v jazde s cestujúcimi, zatiaľ čo by druhý dispečer na mieste DN riešil.
I.