Reply on: Miro #653:
Presne tak! V propagačných materiáloch k AVTD pred 16 rokmi okrem všetkých výhod nového systému menovite spomínali jedinú nevýhodu - viac prestupov. Lenže viac prestupov znamenalo len zmenu zvyku, nie vyššie cestovné. Pretože kto cestoval pravidelne, za prestupy neplatil. Dnes však áno, a teda je to ústup od pôvodnej myšlienky - aby nenarastalo cestovné, povznikali nové priame linky (vzorový príklad - L7) - čím sa pri postupnom obmedzovaní dopravy MHD - najmä trolejbusová - opäť začína podobať na zmes početných liniek s riedkymi intervalmi.
Vladimír
Preštudoval som si Tvoj návrh, ale zatiaľ sa ešte nejako záväzne nevyjadrujem, pretože od jeho pochopenia prešlo len pár minút a musím si to všetko rozmyslieť.
Najprv sa mi veľmi nepozdávalo spojenie ŽST a ŽU cez Bôrik a Solinky, ale potom som si overil, že navrhované riešenie by bolo iba o dve minúty dlhšie ako súčasné spojenie s L17.
K veciam, ktoré by som Ti predbežne vytkol, toľko:
- nemáš spojenie internátov ŽU Hliny s vlastným areálom ŽU Veľký diel (dnes zabezpečujú 5/15 i 7/17)
- predimenzovanie dopravy po Tajovského (5 min. interval klbákmi v špičke?)
- obmedzenie dopravy na Hlinách - L4 - jediné spojenie ŽST s Hlinami - mimo špičky len raz za pol hodinu?
- Vlčince majú mimo špičky 5 spojov za hodinu na Štúrovo nám. (pritom nepreložiteľné 20+30 min. interval), ale len 3 spoje na Žel. stanicu a Hurbanovu (tiež nepreložiteľné 30+60 min. interval), čo považujem za silnejší vzťah.
Uznávam, že 20 min. mimošpičkový interval na Hájiku je neatraktívny, ale Tvojho riešenia s 10 min. intervalom som sa až trochu zľakol
Dúfam, že sa Ťa moje pripomienky nedotkli Skús reagovať - protiargumentovať a možno k niečomu dospejeme.