Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Vladimír #621:

To rozlišovanie či L5 končí na MS alebo ide na okruh by aj mňa skutočne zaujímalo. Budem sa tam musieť ísť pozrieť. K takémuto skutočne nezvyčajnému kroku pristúpili pravdepodobne na základe sťažností občanov, prečo má končiť, prípadne začínať spoj uprostred sídliska. Neviem si ani predstaviť prehľadné značenie týchto liniek na plániku liniek MHD, prípadne mapách.

V minulých diskusiách som písal, že po rekonštrukcii obratiska „Fatranská“ bola zrušená jedna odstavná stopa, a preto musela L5 (a budúca L15) odtiaľto vypadnúť. Na snímkach mám zachytenú kritickú situáciu pred 6.7.2004 keď trolejbusy stáli na hlavnej ceste, lebo sa nemohli na jednej otočke zmestiť a ani poriadne zaradiť podľa grafikonu. Terajšie riešenie predĺžením odstavnej stopy až na Ul. Vysokoškolákov sa poriadne nič nevyriešilo. Pri takej veľkej investícii stačilo na predĺženej odstavnej stope na Ul. Vysokoškolákov vložiť jednu výhybku a dobudovať tam chýbajúcu odstavnú stopu. Miesto na toto riešenie tam je. Vtedy som napísal v diskusnom fóre, že sa to mohlo riešiť veľkorysejšie. Pozn.: Na „diskusnom fóre mestskej dopravy“ sú zobrazené moje snímky z rekonštrukcie, kde vidieť stávajúce obratisko a predĺženú odstavnú plochu na Ul. Vysokoškolákov, kde sa mohla dobudovať ďalšia odstavná stopa.

Teraz predpokladám, že napr. L15 ak skončí na Fatranskej, otočí sa na obratisku a vráti sa prázdna späť na Maticu slovenskú, aby odtiaľto začínala opäť spoj cez Fatranskú na okruh. L5 sa tiež musí presúvať späť z MS na Fatranskú.
Reply on: Vladimír #621:
dame dva oznacniky zastavky a je to ?
Reply on: Vladimír #628:
Podľa toho, čo viem z fór, tak prešovskí vodiči prehadzujú v priebehu spoja aj linkové tabuľky (zmena čísla linky v priebehu spoja - alebo sa mýlim?), tak prečo by žilinskí nemohli pridávať dodatkovú tabuľku?
Viem, je to nepohodlné a podľa toho, že často vidím napr. autobus L22 ísť smerom do Brodna s tabuľkou "Len po Hurbanovu" veľmi neverím, že by to spoľahlivo fungovalo.

Mňa na tom zaujalo skôr to unikátne predĺženie okruhu o jednu zastávku. Nechápem dôvod tohto riešenia.

Snáď nám tieto veci osvetlí Juraj, až príde spoza mláky. Aj tak je celkom zaujímavé, že zaujímavé udalosti (reportáž na TA3, zmeny L5/15, zmeny CP od 2.8.) sa roja v jeho neprítomnosti... alebo je to len môj dojem?
Reply on: Miro #622:
Lenže tú dodatkovú tabuľku potom bude musieť dávať v priebehu spoja! Od konečnej s ňou nebude mäcť vyraziť.

Re #623 Miro: No a? Prešovskí prehadzujú celé roky - raz sa to musia naučiť aj žilinskí.
Reply on: N/A #624:
asi škoda ostrov (skrachované!!!) 🙂
www.skodaostrov.cz
Reply on: N/A #617:

Sú tam štyri 1N4007 v graetzovom zapojení napojené na trolej.
? ? ?
Reply on: Vladimír #616:
Len toľko, že mám asi jej fotku. ? ? ? ? ?
dobry den, nevie niekto kde by sa dala zohnat dokumentacia od 14 či 15 tr-M-iek??
Reply on: Miro #622:
A ešte mi z toho vychádza, že zrejme bude každý z nasadených Tbusov striedavo jazdiť ako L5 a L15. To sa vodiči naprehadzujú tabuliek... ?
Reply on: Vladimír #621:
Na L5/15 jazdia krátke 14Tr, ktoré nemajú displeje, takže jedine tabuľkou "Len po...".
Mňa by zase zaujímalo, čo viedlo k takémuto zaujímavému rozhodnutiu, že spoj vždy pretiahne okruh o jednu zastávku...
Reply on: Jozef #619:
Teraz by ma predovšetkým zaujímalo, ako sa bude napr. na Fatranskej rozlišovať, či pristavujúce L5 ide na celé kolečko alebo len po Maticu. L15 na Matici to isté.
V sekcii Clanky z novin je pekne - prvy clanok je z novin Smer a druhy z Ciel-a 🙂
1, 27.4.2004 cez „Žilinský večerník“ informoval DPMŽ občanov o prepojení Vlčiniec zo Solinkami o jeho výhodách a zavedení nových liniek L7 a L17.
2, 29.6.2004 cez „Žilinský večerník“ informoval DPMŽ občanov o zmene organizácie liniek MHD, kde okrem L7 a L17 sa zokruhovali ešte jestvujúca L5 a nová protismerná L15. Po rekonštrukcii obratiska Fatranská, kde zostala len jedna odstavná stopa, musela byť L5 (aj budúca L15) ukončená na Ul. Matice slovenskej. Do 6.7.2004 bola situácia na obratisku v čase špičky pre nedostatok miesta kritická, lebo trolejbusy stáli za sebou aj na Ul. Vysokoškolákov kde ohrozovali účastníkov cestnej premávky.
3, Dňa 27.7.2004 DPMŽ informoval v „Žilinskom večerníku“ o čiastočnej zmene trás MHD L5 a L15, kde L5 vychádza opäť z Fatranskej a po obídení okruhu prejde cez Fatranskú a končí na Matici slovenskej. L15 vychádza z Matice slovenskej protismerne cez Fatranskú a po obídení okruhu nekončí na Matici slovenskej, ale má konečnú na Fatranskej. Zároveň sa DPMŽ ospravedlňuje za zmeny v cestovných poriadkoch, ktoré si občania po 6.7.2004 zakúpili po 4.- Sk na každú linku na predajných miestach.
4, DPMŽ informoval v dopravných prostriedkoch, že od 22.7.2004 budú cez prázdniny premávať L6, L16, L7 a L17 označené v cestovnom poriadku ako „c – nepremáva cez prázdniny“. Z tohto predpokladám, že doprava na Hájik nie je po 6.7.2004 vyriešená (a to je čas prázdnin a dovoleniek).
Aby som nezabudol, nas drahy webmaster ktory mi vypol HTML tagy preto dufam ze to nikto neprehliadne, vas vsetkych pozdravuje z Ocean City, Maryland!!!

"Kedze denne 8 hodin nosim flase s pivom a 8 hodin pustam kolotoc, nezostava mi vela casu (t.j. ziadny cas) na cokolvek ine. Ak to prezijem, v oktobri porozpravam zazitky - napr. ako ma zrazilo x deciek na autodrome 🙂 ) Pekne leto, d3k0"
caute neviete niekto na akych usmernovacoch bezia nase meniarne
Reply on: Dispecer #614:
Tak potom tomu už vôbec nerozumiem. Ak vieš, že B 952 začali jazdiť v lete 2003 a Ty si nejakú videl asi v lete 2003, čo si tým vlastne chcel povedať??? Že si videl žilinskú Karosu B 952? Hej, aj ja som už videl.
Reply on: Dispecer #614:
Prepáčte bol to príspevok #577.
Reply on: Vladimír #612:
Ak si nepamätáš ja som v príspevku #557 napísal, že buď ,,v lete 2002, alebo v lete 2003". A všetko tomu nasvedčuje, že to bolo v júli 2003. ? ? ? ?
Reply on: Vladimír #612:
V každom prípade dostupné informácie ukazujú na to, že trolejbusy 15Tr so žltozeleným náterom v ČB a 14Tr č.50 v Mar. Lázňach boli asi pôvodne určené pre Žilinu.
Reply on: Dispecer #610:
To je predsa detail. Možno pôvodne mal náter vyzerať takto a potom ho upravili.

Re #611 Dispecer: Pozri sa, prvé žilinské B 952 boli do evidencie vzaté 24.6.2003. V roku 2002 v žilinskej MHD ešte žiadna B 952 nejazdila - veď si dobre pamätám, ako kol. Ikarus robili minulé leto fotky novučičkých 952 ešte bez čísel vo vozovni Košická. Fotky sú aj v galérii.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.