Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Miro #633:
V Ostrave-Svinove teraz pri modernizácii koridoru prestavali aj predstaničný priestor a zastávky MHD spravili oproti sebe a za nimi kruhový objazd. Tiež som naprv nechápal, prečo spoj L37 zastávkou prešiel, keď je na nej vypísaný. Pochopil som, až keď sa otočil na kruhovom objazde a zastal oproti. ?
Reply on: Vladimír #635:
O to lepšie by si to zapamätal ... ?
Reply on: Vladimír #637:
Nechcem šíriť fámy alebo dezinformácie, ale čosi sa mi marí, že jedného času mali problém s colným dlhom alebo niečím takým, tak zopár vozidiel nebolo dodaných a stáli v colnom sklade. Popátram v literatúre, či dačo nájdem.

Vysvetli mi prosím Ťa toto: to v Prešove vodič uprostred spoja na zastávke, kde sa mu má meniť číslo linky vyskočí z kabínky, zahlási "Zmena čísla linky!" a začne sa predierať plným vozom, aby si prehodil tabuľku na zadnom okne??? ? Alebo to robí o zastávku skôr, aby na tú ďaľšiu už prišiel správne označený??? ?
cau kubik, nevies ci uz aradili do prevadzky 204, 215 či 227
Totiz tu 227cku som uz dlho nevidel.
Na MD som si všimol zaujímavú zmienku o tej dodávke Solarisov.Vraj je to z celkom dobrého zdroja a vyzerá to tak,že sa v žiline zrejme zamýšľa o dodávke práve tohto typu.
Bolo tam písané o českom dodávateľovi /asi DP Ostrava/ poľského typu./možno Solaris/
Reply on: Miro #633:
Presne to máme mi v Košiciach napr. na Staničnom nám., ...
Vie mi niekto povedať, prečo bol trolejbus č. 224 vzatý do evidencie až v roku 1996, teda o rok neskôr ako trolejbusy 222, 223 a 225? Ak by bol riadne dodaný až neskôr, prečo nedostal iné číslo? Vyzerá to totiž tak, že pri vzatí vozidiel 222, 223, 225 do evidencie v januári 1995 sa už s trolejbusom 224, ktorý do stavu pribudol až o 13 mesiacov neskôr, počítalo. Nešlo o nejakú výrobnú vadu, pre ktorú bol trolejbus v roku 1995 vrátený výrobcovi? Alebo aký iný dôvod to mohol byť?
Reply on: Vladimír #635:
Jéééj! Práve pozerám, že v Žiline zrušili už aj týždenný lístok. Aspoň ja som presvedčený, že ešte pred pár rokmi bol. Takže jediný prestupný lístok je 24-hodinový.
Reply on: TeBeCe #634:
Ono vieš, v meste s prestupnou tarifou by išlo len o to "vystúpiť", ale v Žiline, ktorá je prudko neprestupná (okrem 24h a týždenného CL je všetko neprestupné) ide aj o zaplatenie ďalšej jazdy.
Reply on: Vladimír #632:
ak by to aj substrat nepochopil, tak parkrat po tom co by nastupil do trolejbusu a na nasledujucej zastavke by musel vystupit, druhykrat by si rozmyslel do akeho trolejbusu vlezie ?
Reply on: TeBeCe #630:
Geniálne riešenie. Dokonca sa mi marí, že som to už niekde videl. Išlo o to, že linka odbočovala zo svojej trasy a tak tam na jednej zastávke zastavovali vozidlá jedného aj druhého smeru. Tak tam dali dva označníky posunuté cca o 20 metrov, jeden pre jeden smer, druhý pre opačný.
Reply on: Miro #629:
No veď takto som to myslel. Ak tabuľky dokážu prehadzovať prešovskí vodiči, zaiste s týmto (v žilinských podmienkach dokonca ešte menej namáhavým) úkonom nebudú mať problémy ani žilinskí vodiči.

Predĺženie L5 a 15 si ja osobne vysvetľujem:

a) prehustením stojacich vozidiel na Matice slovenskej. Časť sa takto presunie vyčkávať na Fatranskú.
b) sťažnosti cestujúcich, že sa z Fatranskej nemôžu dostať k nemocnici a na Štúrovo nám. (L6 má riedky interval a L15 dookola cez Solinky je nezaujímavá).
c) kombinácia a) + b)

Re #630 TeBeCe: Ver, že aj mňa to už napadlo. Prípadne také "prešovské" riešenie - vodič idúci už len jednu zastávku zastaví na začiatku nástupišťa, ďaleko od označníka evidentne naznačujúc, že zastávka je viac na výstup ako na nástup ?

Re #631 Jozef: Nemyslím. Skôr predpokladám, že L15, ktorá skončí na Fatranskej, tá tam aj zostane. Prečísluje sa na L5 a po prestávke vyrazí z Fatranskej.
Reply on: Vladimír #621:

To rozlišovanie či L5 končí na MS alebo ide na okruh by aj mňa skutočne zaujímalo. Budem sa tam musieť ísť pozrieť. K takémuto skutočne nezvyčajnému kroku pristúpili pravdepodobne na základe sťažností občanov, prečo má končiť, prípadne začínať spoj uprostred sídliska. Neviem si ani predstaviť prehľadné značenie týchto liniek na plániku liniek MHD, prípadne mapách.

V minulých diskusiách som písal, že po rekonštrukcii obratiska „Fatranská“ bola zrušená jedna odstavná stopa, a preto musela L5 (a budúca L15) odtiaľto vypadnúť. Na snímkach mám zachytenú kritickú situáciu pred 6.7.2004 keď trolejbusy stáli na hlavnej ceste, lebo sa nemohli na jednej otočke zmestiť a ani poriadne zaradiť podľa grafikonu. Terajšie riešenie predĺžením odstavnej stopy až na Ul. Vysokoškolákov sa poriadne nič nevyriešilo. Pri takej veľkej investícii stačilo na predĺženej odstavnej stope na Ul. Vysokoškolákov vložiť jednu výhybku a dobudovať tam chýbajúcu odstavnú stopu. Miesto na toto riešenie tam je. Vtedy som napísal v diskusnom fóre, že sa to mohlo riešiť veľkorysejšie. Pozn.: Na „diskusnom fóre mestskej dopravy“ sú zobrazené moje snímky z rekonštrukcie, kde vidieť stávajúce obratisko a predĺženú odstavnú plochu na Ul. Vysokoškolákov, kde sa mohla dobudovať ďalšia odstavná stopa.

Teraz predpokladám, že napr. L15 ak skončí na Fatranskej, otočí sa na obratisku a vráti sa prázdna späť na Maticu slovenskú, aby odtiaľto začínala opäť spoj cez Fatranskú na okruh. L5 sa tiež musí presúvať späť z MS na Fatranskú.
Reply on: Vladimír #621:
dame dva oznacniky zastavky a je to ?
Reply on: Vladimír #628:
Podľa toho, čo viem z fór, tak prešovskí vodiči prehadzujú v priebehu spoja aj linkové tabuľky (zmena čísla linky v priebehu spoja - alebo sa mýlim?), tak prečo by žilinskí nemohli pridávať dodatkovú tabuľku?
Viem, je to nepohodlné a podľa toho, že často vidím napr. autobus L22 ísť smerom do Brodna s tabuľkou "Len po Hurbanovu" veľmi neverím, že by to spoľahlivo fungovalo.

Mňa na tom zaujalo skôr to unikátne predĺženie okruhu o jednu zastávku. Nechápem dôvod tohto riešenia.

Snáď nám tieto veci osvetlí Juraj, až príde spoza mláky. Aj tak je celkom zaujímavé, že zaujímavé udalosti (reportáž na TA3, zmeny L5/15, zmeny CP od 2.8.) sa roja v jeho neprítomnosti... alebo je to len môj dojem?
Reply on: Miro #622:
Lenže tú dodatkovú tabuľku potom bude musieť dávať v priebehu spoja! Od konečnej s ňou nebude mäcť vyraziť.

Re #623 Miro: No a? Prešovskí prehadzujú celé roky - raz sa to musia naučiť aj žilinskí.
Reply on: N/A #624:
asi škoda ostrov (skrachované!!!) 🙂
www.skodaostrov.cz
Reply on: N/A #617:

Sú tam štyri 1N4007 v graetzovom zapojení napojené na trolej.
? ? ?
Reply on: Vladimír #616:
Len toľko, že mám asi jej fotku. ? ? ? ? ?
dobry den, nevie niekto kde by sa dala zohnat dokumentacia od 14 či 15 tr-M-iek??

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.