Reply on: Miro #653:
Presne tak! V propagačných materiáloch k AVTD pred 16 rokmi okrem všetkých výhod nového systému menovite spomínali jedinú nevýhodu - viac prestupov. Lenže viac prestupov znamenalo len zmenu zvyku, nie vyššie cestovné. Pretože kto cestoval pravidelne, za prestupy neplatil. Dnes však áno, a teda je to ústup od pôvodnej myšlienky - aby nenarastalo cestovné, povznikali nové priame linky (vzorový príklad - L7) - čím sa pri postupnom obmedzovaní dopravy MHD - najmä trolejbusová - opäť začína podobať na zmes početných liniek s riedkymi intervalmi.
Miro
Apropos L1... Tá je trochu zvláštna tým, že končí v depe. Obvykle býva zvykom, že L1 je najvýznamnejšia linka s najväčšou kapacitou. Zrejme je to tým, že pôvodne mala viesť do Bytčice, ale vzhľadom na nezatrolejovanie Bytčice (zo známych dôvodov) sa z nej stala vlastne len akási doplnková linka. Takisto L2, ktorá je len špičková a v pôvodnej koncepcii AVTD bola jednou z troch základných.
Nie som zástancom zbytočného prečíslovania, ale čo tak prehodiť čísla L1 a L7 a k L1 by mohla byť protismernou L11, namiesto L5/15 by bola L2/12 a L2 by sa zmenila na L5. Myslím, že by to dávalo lepší zmysel. Linky s najnižšími číslami by opäť tvorili základ siete.