Reply on: Miro #653:
Presne tak! V propagačných materiáloch k AVTD pred 16 rokmi okrem všetkých výhod nového systému menovite spomínali jedinú nevýhodu - viac prestupov. Lenže viac prestupov znamenalo len zmenu zvyku, nie vyššie cestovné. Pretože kto cestoval pravidelne, za prestupy neplatil. Dnes však áno, a teda je to ústup od pôvodnej myšlienky - aby nenarastalo cestovné, povznikali nové priame linky (vzorový príklad - L7) - čím sa pri postupnom obmedzovaní dopravy MHD - najmä trolejbusová - opäť začína podobať na zmes početných liniek s riedkymi intervalmi.
Vladimír
Re #641 LUK: Toto by bolo fakt na osobné rozprávanie - je to totiž zložitá história Väčšina vozidiel už má displeje, ale na niektorých sa ešte stále prehadzujú tabuľky. Niektorí vodiči na zastávke, kde sa číslo mení, riadne zatiahnu ručnú brzdu, vyjdu z kabínky, prechádzajú pomedzi ľudí, a bez slova povymieňajú tabuľky. Ale väčšina používa zvyk, že z východzej zastávky vychádza už s tabuľkami linky, na ktorú sa má v strede trasy prehodiť a aktuálne číslo si ponecháva len vpredu. Keď príde miesto zmeny, vymenia len prednú tabuľku, aby nemuseli ísť medzi ľudí. Ale spôsobov vysporiadavania sa s týmito úlohami je viac.
Re #635 Miro: Nežartuj! Cestujúci je zákazník a nie malé decko, ktoré potrebuje príučku