Ano, prevadzka by bola subezna, avsak s tym, ze NP elektricky by premavali v pravidelnych intervaloch podla CP a historicke elektricky podla zvlastnych CP, napr. raz za hodinu.
ked sa tu bavite o sanaciach a prestavbach nevyhovujucich priestorov, tak dalsi problem, alebo skor lievik je na Palackeho pod mostami. Dnes som vsak mal moznost prispiet k buducej väcsej prejazdnosti vozidiel. Zatial iba na papieroch. Krizovatka s cestou od SADky by mala byt riadena svetelnou signalizaciou a popod kolaje (len prvy most od centra) sa vyhlbi tunel. Takze uz aj v Kosiciach sa bude vo velkom tunelovat. Zatial vsak nikto nevie, kedy.
K redukcii na linkách : Okrem intervalu ktorý je je ešte po starom sú už okrem 32-ky vsúvané do výpravy sóla aj na linky L18, L27, L34 a L53 ( a samozrejme aj 32-ka).
Naco by nam boli baterkobusy, ked tu mame kolajnice? Postavenie historicky vyzerajucich trakcnych stlpov s oblukovitymi vyloznikmi s historickymi a NP elektrickami mozu vyzerat ovela zaujimavejsie.
Elektricka po hlavnej jazdit bude, to jakoze ja jsem ja... . Klasicka elektricka s klasickou premavkou sa tu vsak vobec nehodi. Tolko nazor radnych a architektov, s ktorym sa ciastocne stotoznujem.
Vedel by som si vsak predstavit 100% NP elektricky s obmedzenym intervalom a jedinou prevadzkovanou linkou s rychlostou max 10 km/h, doplnovanou o prevadzku historickymi vozidlami. Jazdy historickymi elektrickami by boli lakadlom pre siroku skalu zaujemcov, turistov, fotografov, fanusikov, mladeze... Linka s prevadzkou NP elektriciek by bola naopak vhodna hlavne pre starsich ludi s obmedzenou pohyblivostou, resp. pre ludi vracajucich sa s nakupmi. Prestupit by aj tak museli na NO a NMMM, pretoze linka c. 4 by premavala len v useku (St. Lokomotivy -) NMMM - Hlavna - NO - Hotel Strojar (-Barca).
Veci, ktore som spominal, nie su ziadne totalitne mety. Je to projekt, ktory sa zrodil par rokov po revolucii, dokonca sa objavili aj nejaki financni a obchodni partneri. Cele to vsak akosi viazne. Projekt vsak existuje a bol aj schvaleny.
SARKO: Mozu byt neviemake plany, jednoducho moj nazor je, ze ziadna elektr. trat z Maratonu na stanicu nebude. Preco? Lebo sme v Kosiciach. A o akej reko predstanicneho namestia pises? Ake spojenie budovy zel.a autobus. stanice? Vyzera to jak plan X - tej patrocnice. Uz nie sme v socializme, ked sa podobne plany robili a obcas sa ich aj podarilo zrealizovat. V akej kvalite, to je ina tema. Ono jedna vec je daco mat na lajstri, ale druha vec je skutocnost. A pokojne mozu rozbit celu budovu zel. stanice, nielen tu vyskovu stavbu. Vyzera otrasne. Ale este predtym by som dal zrovnat so zemou budovu autobus. stanice. Predpokladam, ze za ten projekt vyfasoval jej autor ocenenie.Za zasluhy o vystavbu ci jak sa to vtedy volalo. adsej koncim, lebo by som musel napisat invektivu voci istej osobe, A nechcem sa k tomu znizit.
Celé okolie Žel. a Autobus. stanice by som ASANOVAL.
Je to TŔŇ v Ke.
Sarko: snívaj dál. Už aj rekonštrukcia prvého nástupišťa sa zastavila (nie sú peniaze).
Papyr: Ja to hovorím už roky. Cez Hlavnú má a dúfam, že raz bude premávať električka.
Hej, ten usek som mal na mysli. Ale miesto kolajovania Svatoplukovej ma napadlo znovu zaviest elektricku na Hlavnu. I tam si myslim, ze by bola atraktivna jak svina. Po Hlavnej by mohla jazdit sice asi max. 30 km/h, coz ale v KE nie je problem
Akurat by s tym asi MZ nesuhlasilo, bo trat po pesej zone (aj ked dnes v zapadnej Eu je uz zas taky trend, vracat eliny do centier). Ale inak som mal na mysli to, ze siet nebude taka zranitelna, ked sa postavi dalsia trat z MMM, a z hladiska zranitelnosti je mi jedno, ci na stanicu, ci na NO. (NO ma jednu nevyhodu, ze tam nahlasis bombu a vsetko stoji - lenze NO je aj tak taky masivny prestupny bod, ze havarka alebo bomba na NO zastavi tak ci tak vsetko.)
Zas trat na Hlavnej ma tu vyhodu, ze kolaje tam uz su, staci ich na koncoch pripojit k sieti a natiahnut trolej.
Mas asi na mysli usek NMMM-Svatoplukova-Zel. stanica-Jakabov palac. Tu je podla SUP (smerny uzemny plan) naprojektovana elektrickova trat. Je to logicke, kedze sucasna siet je velmi zranitelna. Staci vaznejsia DN na Sturovej alebo Nam. osoboditelov a okrem L9 vsetko stoji. Trat cez Svatoplukovu je potrebna ako sol. Ak uz nie ani tak z prepravneho hladiska, tak najma z prevadzkoveho. Navyse, do 70. rokov tu existoval samotny kolajovy zvrsok a v sucasnosti je este stale zachovana energeticka infrastruktura. Staci len vymenit kable. Nehovoriac o tom, ze ED by sa po spusteni relacie Zel. stanica-NMMM by sa mimoriadne zatraktivnila. TD je navrhnuta na uplne ine relacie, takze trolejbusovu trat Mlynska basta-Svatoplukova-Zel. stanica-Jakabov palac by som voci useku Mlynska basta-Stefanikova-Jakabov palac povazoval za peaznu a zbytocnu zachadzku. To je naozaj jednoduchsie natiahnut droty len v useku Jakabov palac-Zel. stanica.
Aby vystavba trolejbusovej trate nebola podmienena stavbou elektrickovej trate, urobil by som kompromis. Za ovela nizsie naklady vybudoval elektrickovu tra, s tym, ze by sa len provizorne napojila na existujuce obratisko a sucasne sa natiahli aj troleje so zachadzkou TD na zel. stanicu. Predstanicny priestor caka v buducnosti aj tak velka prestavba, suvisiaca s prebudovanim a prepojenim oboch stanicnych budov (zeleznica+bus) a vybudovanim administrativno-obchodneho centra.
Kto nevie, tak pripominam, ze kvoli havarijnemu stavu vyskovej budovy ZSR (hlinikova konstrukcia) tato nebude nakladne rekonstruovana, ale asanovana. Vraj uz coskoro!
To nie je ziadne snivanie, ale zavazny smerny uzemny plan, ktory naprojektoval Utvar hlavneho architekta v spolupraci s mestom a dalsimi instituciami (Pamiatkovy ustav, miestne zastupitelstva a dalsi...), medzi ktorymi figuruje DPMK.
Resp. takto: navrhnut trolejbusovu trat MMM-Postova (ci jak sa to vola) -Zel. stanica-Jakabov palac a milu projektovanu elektrickovu trat poslat ad acta. Aj tak sa v najblizsich 20 rokoch stavat nebude a dovtedy by sa dalo aspon trolejbusom...
Ja by som radsej vidiet nieco hmatatelne hned a nie nieco co mozno raz bude... mimochodom, myslim si, ze keby sa obnovila jazda elektricky (staci 1 linka) po Hlavnej, kde na to aj kolaje su, stacilo by to a netrebalo by ani trat Maratonec-stanica.
okrem toho, to co za logika, ze kvoli tomu nemoze byt trolejbus na ZST?
Ohľadom ďalšieho obmedzena dopravy len toľko, že je to ďalší klinec do rakvy. Už len pár takých klincov a prebujnelá administratíva DPMK sa bude môcť pochváliť svetovo jedinečným, reálnym virtuálnym dopravným podnikom... Navrhujem zmenu v obhcodnom registri SR na VPMK...
Kedze DPMK proti vystavbe co len "halusky" trolejbusovej trate Zel. stanica-Jakabov palac argumentuje tym, ze najprv musi stat nova elektrickova trat Nam. MMM-Zel. stanica, zda sa, ze Tvoj navrh neprichadza do uvahy .
Ked som si na prislusnych miestach zistoval, ci je velky problem urobit naslednu prelozku trolejbusovych troleji, tak vraj ano, pretoze sa udajne do zakladov (priestorovo i organizacne) ma zmenit konecna elektriciek a komunikacii, takze by udajne bolo potrebne celu trolejbusovu trat zniest a postavit nanovo. Tazko povedat, ci este vobec niekedy dozijeme spominanej elektrickovej trate, ktora mala stat uz pred 11-timi rokmi. Je to zacarovany kruh.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Sarko