Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Papyr #1977:

No až tak dávno to zase nie je. Pražské T6 sú predsa len o generáciu novšie a modernejšie vybavené. Ak by pražský DP nezavrhol dodávku prvých T6 už v roku 1991, tak súčasné bratislavské a košické T6 by dnes premávali práve tam. Tak ako vraví Vlado, aj ja tvrdím, že medzi BA a KE v tomto smere veľké rozdiely nie sú.
Reply on: Vladimír #1979:

DPMK určite nič nepodmieňoval a ani by si to nemohol dovoliť. DPMK podľa mojich vedomostí najprv ponúkol električkovú linku, ktorá bola zamietnutá z dôvodu požiadavky prepravy zákazníka až ku vchodu. Až následne DPMK navrhol variantne riešenie výstavbou obratiska. Samozrejme sa dalo čakať, že niečo také nie je reálne. Zákazník nemá problém prejsť pešo o 50 m viac a vzdialenejší vchod využívajú takmer výlučne iba zákazníci vlastnaci automobil.
Reply on: Sarko #1967:
Ak ma pamäť neklame, DPMK už v roku 2001 chcel k Optime poslať električku, ale podmieňoval to vybudovaním koľajového obratiska. Optima vtedy vyhlásila, že bude mať svoj Optima bus, pretože zákazník SA MUSÍ dostať až pred vchod OC a nemôže ísť peši zo zastávky električky a že oni o električku nemajú záujem. Až človeka zaráža, ako sa doba mení.

Re #1969 J: Dúfam, že to niekto v BA s tou električkou do Petržalky myslí aj vážne.

Re #1977 Papyr: Praha má síce určite údržbu na vysokej úrovni, ale v porovnaní s Bartislavou si ozaj myslím, že ako cestujúci rozdiel v údržbe električiek medzi KE a BA nevnímam.
Reply on: spank #1962:
Viem si to živo predstaviť. V Žiline sa najprv zo všetkých asi 90 vozidiel vymontuje plne funkčný systém R&G Mielec a ako náhrada sa osadí systém BUSE do asi pätnástich vozidiel. Hlásiť zastávky sa prestanú.
Namiesto L4 Solinky - Vlčince sa v rámci unifikácie intervalov namiesto 8 a 12 min. intervalu zavedie interval 15 min. v špičke ráno, 20 min. v špičke popoludní a 30 min. v sedle. Zároveň sa L4 rozdelí na dve linky. L3 sa rozdelí na 3 linky, aby cestujúci zo Soliniek mohli priamo cestovať aj do Mojšovej Lúčky...
Po krátkej dobe sa pokazí software na tvorbu zastávkových CP. Z východu začnú dodávky písacích strojov a pár služobných ciest vykoná personál DPMK tieto stroje obsluhjúci, za účelom školenia o obsluhe písacieho stroja. V ďalšej etape žilinský závod DPMK zakúpi vo väčšom množstve milimetrový papier a ceruzky grafikony sa začnú kresliť ručne.
Prvú verejnú súťaž na dodávku autobusov náhodne vyhrá Solaris.
Na L99 k Tescu sa zavedie v úseku od Tesca po Veľkú Okružnú iba výstup cestujúcich, nástup sa zakáže. V úseku od Veľkej Okružnej po Tesco sa zavedie povinný nástup cez predné dvere s tým, že výstup je na konečnej zastávke HM TESCO.
Miesto 6 štandardných generálok ročne sa urobia len dve, ale dokonalé, s dosadením BUSE, čalúnených sedačiek a pod. takže sa životnosť 15 ročnej Karosy predĺži o ďalších 10 rokov.
V trasách kapacitných trolejbusových liniek na Hájik sa zavedú autobusové expresy, ktoré na celej trase vynechajú tri zastávky.
😃 😃 😃
Asi tak nejak by to bolo...
Sarko, dávno si sa neviezol pražskou T6A5, že si dovolíš napísať, že tie košické nie sú v dezolátnom stave 🙂
Málokto však vie, že pred 20-timi rokmi sa plánoval nákup len 10 ks KT8D5 v roku 1991 a výhľadovo 10 ks RT6N v roku 1995. Typ T6A5 mal byť zastúpený iba počtom 20 ks a aj to s dodávkami po 10 ks v rokoch 1994 a 1995. Z tohto pohľadu je teda veľkým prekvapením, že do KE sa už v rokoch 1989 až 1992 dostalo 40 ks KT8D5 a 30 ks T6A5. Medzičasom sa opäť uvažovalo aj o nákupe 3 ks RT6N1, ale našťastie sa vedenie DP podarilo presvedčiť, že kúpa týchto vozidiel by boli zbytočne vyhodené peniaze. Odstavené vozidlá oi 4 ks v Brne a Prahe to len potvrdili.
Reply on: BM #1972:

Naše T6 nie sú v práve najlepšom stave, ale určite nie dezolátnom. Po postupnom prevedení VP na T3 a sprevádzkovaní "B"-čiek, príde rad aj na T6-ky.
Reply on: BM #1971:
chybicka 7080 / 7119/ 7058 /7018/
Reply on: J #1969:

500, 501 (z vývojovej série z r. 1986), 502-511 (1. séria z r. 1989), 512-535 (2. séria z r. 1990), 536-539 (3. séria z r. 1991), spolu 40 ks. Od roku 2003 eviduje DPMK v stave už len 19 ks.

502- BiH/Sarajevo #303
503- D/Straussberg #22 (výmena celého "A" článku po DN)
504- CZ/Brno #1738
505- D/Straussberg #23
506- BiH/Sarajevo #302
507- H/Miškolc #207
510- BiH/Sarajevo #301
511- BiH/Sarajevo #304 (výmena "C" článku po DN)
514- H/Miškolc #209
515- CZ/Ostrava (tuším #1502, použitý len "B" a "C" článok, "A" zošrotovaný po DN)
516- H/Miškolc #208
518- CZ/Brno #1736 (GO na KT8D5R)
519- CZ/Brno #1737 (GO na KT8D5RN2)
520- H/Miškolc #206
522- H/Miškolc #204
524- H/Miškolc #203
526- H/Miškolc #205
527- D/Straussberg #21
532- H/Miškolc #202
533- H/Miškolc #201
539- H/Miškolc #200 (nestihol už dôjsť do KE, po predaji bol odvezený priamo do Miškolca)
Reply on: Sarko #1968:
Len tie nase T6tky su v dezolatnom stave a este dost nevepeckovynych tetrojok je na hanbu.
Reply on: J #1970:
Musim ta poopravit

DPB ma K2-jok len 17 kusov, s to´ho je 7080 na rekonsktrukcii v parse /buduca 7118/

Co sa tyka K2S-ok tych je presne 16 a caka sa na prichod 7117 (ex. 7053)

Kosicke KT8 maju 500, 501 /1986/
zbytok 1989 /Sarko bude vediet lepsie, lebo mne sa nechce hladat papiere/
HE DPB je slepá matka a čaká na komplikovanú operáciu očných nervov a výmenu očných bulv 🙂 Kedy však príde operácia nevie ani najvyšší.
Klasických K2 je 35 a z toho je jedno pracovné vozidlo, autoškola, historičák. Denne je vonku asi 25 K2 (neviem presne bo teraz keď je 12min. interval sa to určite zmenilo) a viac je stretávať K2S. A keď prídu aj tie posledné, tak to bude ešte lepšie.
No Ke spravili najväčšiu chybu, že predávalo KTčka.

Ano je to tak 50:50. Ale dúfam, že dlho nie. Teraz to neberte v zlom, ale na novú trať do Petržalky majú byť kúpené nové vozy, takže preto.
A staré T3 nebudete rekovať/modernizovať?
Koľko rokov vlastne majú vaše KTčka?
Reply on: J #1966:

OK, súhlas, DPB je zaslepená matka a DPMK neposlušná dcéra...

Aj keď máš rád K2S, klasických K2 je ešte stále veľa a tie má rád asi každý najmenej. Naše KT8 tiež postupne prejdú reko na KT8RN a aj keď nedostanú Progresy, TV3 nie je na zahodenie. Dôležitejšie je, že sú s NP článkom, veľkokapacitné a obojsmerné. Po tom, čo im DPMK venuje viac starostlivosti, nestojí odstavená ani jedna. 30 ks T6 tiež nie je zanedbateľný počet (o málo viac ako polovica z BA) a 73 ks T3 z rokov '82, '83, '85, '87 a '89, čo predstavuje presne 50% z vozidlového parku toho istého typu v BA. Otázne je, či v blízkej budúcnosti nedôjde k vyraďovaniu alebo menej pravdepodobnému odpredávaniu. Do stavu vozidiel som nepočítal 10 ks T3, ktoré sú vyradené, resp. odstavené na km (vyradenie/odpredaj).

Takže s BA sme si teoreticky vlastne fifty-fifty. '-)
A teraz vážne. Vlado tu spomínal, ako sa v DPMK dozvedel, že to bola práve Optima, ktorá požiadala o zavedenie verejnej električkovej linky č. 5. Ja si dovolím len malú poznámku, že DPMK už po dostavbe OC Optima navrhoval jeho vedeniu trasovanie pravidelnej električkovej linky. Zavedenie Optima busu však bolo dobré na zistenie vyťaženia smeru a potrebu zabezpečiť buď lepší interval alebo kapacitnejšie vozidlá. KT-čka sú na to ako stvorené. Dúfajme len, že kvôli spoplatneniu nedôjde k výraznému poklesu cestujúcich. O zneužívaní Optima busu študentami sa samozrejme hovorilo v neoficiálnej rovine a hádam nikto nepoprie, že uvedenú linku študenti hojne využívali.

K novonavrhovanej trase Optima busu sa chytám za hlavu... Už len jednosmernosť sa vymyká normálu, nehovoriac o trase. No ale sranda musí byť, tú linku si hneď v sobotu nenechám ujsť. Bude ma zaujímať hlavne umiestnenie a zastavovanie linky na zastávkach v trase od Polikliniky Západ po OD Terasa. V prípade zastávky Kino Družba mi napadá len to parkovisko medzi autami ako nočná 105 rovno na cestu a v prípade ostatných zastávkach si neviem celkom predstaviť zastavovanie na pripájacích pruhoch križovatiek. Nuž, nechám sa prekvapiť...
No neviem, ale mám na to niekoľko dôvodou.
Mám rád naše K2Sky. (bude ich 19)
Vaše KTčka by sme na tisícku nedali. 🙂
Máme 56 T6
A 145 T3 z rokov 82, 85 a 89. A asi 10 z roku 1975 pričom 5 je po modernizácii od roku 1999 a dve v roku 1984 a 1992
Modernizácie sa začali aj v réžii DPB a montujú sa TV progres s výmenou interiéru. Niečo ako Pražské T3P. Zatial tento rok 10; 6 takmer hovtových; 4 jazdia vlastnou silou.
Už len vaše info o elinách. Som trpezlivý veď môj najväčší smäd po KE info bol 2.1.2004 zažehnaný 🙂

Skôr DPB je matka a DPMK dcéra. Dcéry nebývajú väčšie ako Matky.
Reply on: Papyr #1961:

Pre firmu roka 2003, ehm, pardón 1983, navrhujem zavedenie sekundovej tarifikácie účtovania cestovného, 1 halier/sekundu cestovania. Nakoľko firma roka si môže dovoliť nebrať do úvahy mince v hodnote 1, 2 a 5 Sk, výsledná suma sa zaokrúhli vždy smerom nahor na celé 10 Sk. '-)

Re #1964 J:
No, nezdá sa mi, že by bratislavské električky boli o moc lepšie ako košické. Alebo si už zabudol, že DPB je dcéra DPMK? 🙂
Reply on: spank #1962:
Ja si viem predstaviť, že by sa v BA spojili naše výkony a váš vozidlový park busov. Električky by som si nehal naše 🙂 a aj trate.
Železnice sú jeden veľký tunel. Načo stavať nový tunel, keď sa dá tento starý rozšíriť pi rekonštrukcii aby s autiaky nešúchali. To len zase nejaká firma musí dostať zákazku.
Vladimir: no pokial by sa firmou roka 2003 stal DPMK, tak myslim, ze orange by vyhlasil bankrot tak isto, ako vsetky kosicke taxi sluzby, a to predsa nechceme. A nehovoriac o tom, keby sa potom DPMK zacalo tahat do inych miest:) vies si predstavit, ze v Ziline alebo v blave vy mhd vykonaval DPMK? Ja nie:)

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.