500, 501 (z vývojovej série z r. 1986), 502-511 (1. séria z r. 1989), 512-535 (2. séria z r. 1990), 536-539 (3. séria z r. 1991), spolu 40 ks. Od roku 2003 eviduje DPMK v stave už len 19 ks.
502- BiH/Sarajevo #303
503- D/Straussberg #22 (výmena celého "A" článku po DN)
504- CZ/Brno #1738
505- D/Straussberg #23
506- BiH/Sarajevo #302
507- H/Miškolc #207
510- BiH/Sarajevo #301
511- BiH/Sarajevo #304 (výmena "C" článku po DN)
514- H/Miškolc #209
515- CZ/Ostrava (tuším #1502, použitý len "B" a "C" článok, "A" zošrotovaný po DN)
516- H/Miškolc #208
518- CZ/Brno #1736 (GO na KT8D5R)
519- CZ/Brno #1737 (GO na KT8D5RN2)
520- H/Miškolc #206
522- H/Miškolc #204
524- H/Miškolc #203
526- H/Miškolc #205
527- D/Straussberg #21
532- H/Miškolc #202
533- H/Miškolc #201
539- H/Miškolc #200 (nestihol už dôjsť do KE, po predaji bol odvezený priamo do Miškolca)
Klasických K2 je 35 a z toho je jedno pracovné vozidlo, autoškola, historičák. Denne je vonku asi 25 K2 (neviem presne bo teraz keď je 12min. interval sa to určite zmenilo) a viac je stretávať K2S. A keď prídu aj tie posledné, tak to bude ešte lepšie.
No Ke spravili najväčšiu chybu, že predávalo KTčka.
Ano je to tak 50:50. Ale dúfam, že dlho nie. Teraz to neberte v zlom, ale na novú trať do Petržalky majú byť kúpené nové vozy, takže preto.
A staré T3 nebudete rekovať/modernizovať?
Koľko rokov vlastne majú vaše KTčka?
OK, súhlas, DPB je zaslepená matka a DPMK neposlušná dcéra...
Aj keď máš rád K2S, klasických K2 je ešte stále veľa a tie má rád asi každý najmenej. Naše KT8 tiež postupne prejdú reko na KT8RN a aj keď nedostanú Progresy, TV3 nie je na zahodenie. Dôležitejšie je, že sú s NP článkom, veľkokapacitné a obojsmerné. Po tom, čo im DPMK venuje viac starostlivosti, nestojí odstavená ani jedna. 30 ks T6 tiež nie je zanedbateľný počet (o málo viac ako polovica z BA) a 73 ks T3 z rokov '82, '83, '85, '87 a '89, čo predstavuje presne 50% z vozidlového parku toho istého typu v BA. Otázne je, či v blízkej budúcnosti nedôjde k vyraďovaniu alebo menej pravdepodobnému odpredávaniu. Do stavu vozidiel som nepočítal 10 ks T3, ktoré sú vyradené, resp. odstavené na km (vyradenie/odpredaj).
Takže s BA sme si teoreticky vlastne fifty-fifty. '-)
A teraz vážne. Vlado tu spomínal, ako sa v DPMK dozvedel, že to bola práve Optima, ktorá požiadala o zavedenie verejnej električkovej linky č. 5. Ja si dovolím len malú poznámku, že DPMK už po dostavbe OC Optima navrhoval jeho vedeniu trasovanie pravidelnej električkovej linky. Zavedenie Optima busu však bolo dobré na zistenie vyťaženia smeru a potrebu zabezpečiť buď lepší interval alebo kapacitnejšie vozidlá. KT-čka sú na to ako stvorené. Dúfajme len, že kvôli spoplatneniu nedôjde k výraznému poklesu cestujúcich. O zneužívaní Optima busu študentami sa samozrejme hovorilo v neoficiálnej rovine a hádam nikto nepoprie, že uvedenú linku študenti hojne využívali.
K novonavrhovanej trase Optima busu sa chytám za hlavu... Už len jednosmernosť sa vymyká normálu, nehovoriac o trase. No ale sranda musí byť, tú linku si hneď v sobotu nenechám ujsť. Bude ma zaujímať hlavne umiestnenie a zastavovanie linky na zastávkach v trase od Polikliniky Západ po OD Terasa. V prípade zastávky Kino Družba mi napadá len to parkovisko medzi autami ako nočná 105 rovno na cestu a v prípade ostatných zastávkach si neviem celkom predstaviť zastavovanie na pripájacích pruhoch križovatiek. Nuž, nechám sa prekvapiť...
No neviem, ale mám na to niekoľko dôvodou.
Mám rád naše K2Sky. (bude ich 19)
Vaše KTčka by sme na tisícku nedali.
Máme 56 T6
A 145 T3 z rokov 82, 85 a 89. A asi 10 z roku 1975 pričom 5 je po modernizácii od roku 1999 a dve v roku 1984 a 1992
Modernizácie sa začali aj v réžii DPB a montujú sa TV progres s výmenou interiéru. Niečo ako Pražské T3P. Zatial tento rok 10; 6 takmer hovtových; 4 jazdia vlastnou silou.
Už len vaše info o elinách. Som trpezlivý veď môj najväčší smäd po KE info bol 2.1.2004 zažehnaný
Skôr DPB je matka a DPMK dcéra. Dcéry nebývajú väčšie ako Matky.
Pre firmu roka 2003, ehm, pardón 1983, navrhujem zavedenie sekundovej tarifikácie účtovania cestovného, 1 halier/sekundu cestovania. Nakoľko firma roka si môže dovoliť nebrať do úvahy mince v hodnote 1, 2 a 5 Sk, výsledná suma sa zaokrúhli vždy smerom nahor na celé 10 Sk. '-)
Re #1964 J:
No, nezdá sa mi, že by bratislavské električky boli o moc lepšie ako košické. Alebo si už zabudol, že DPB je dcéra DPMK?
Železnice sú jeden veľký tunel. Načo stavať nový tunel, keď sa dá tento starý rozšíriť pi rekonštrukcii aby s autiaky nešúchali. To len zase nejaká firma musí dostať zákazku.
Vladimir: no pokial by sa firmou roka 2003 stal DPMK, tak myslim, ze orange by vyhlasil bankrot tak isto, ako vsetky kosicke taxi sluzby, a to predsa nechceme. A nehovoriac o tom, keby sa potom DPMK zacalo tahat do inych miest:) vies si predstavit, ze v Ziline alebo v blave vy mhd vykonaval DPMK? Ja nie:)
A dostavame sa k vyhlaseniu najlepsej firmy... And the winner is... Dopravny podnik mesta Kosice, firma roku.... 1983.... prepacte, to mam asi nejaky iny papier... aha, podstrcili mi iny rocnik
Dokonca by sme si vedel predstaviť štýovú reklamu v hlavnom TV vysielacom čase:
"V POĽOVE TERAZ NEPLATÍTE ANI KORUNU
Dopravný podnik mesta Košice - firma roku 2003."
Ja som dnes listoval nejakými podobnými CP, ktoré keby som sem napísal do fóra, počet odchodov v jednej hodine by asi pre užívateľov s nižších rozlíšením spôsobil "rozťahovanie" fóra. Videl som niečo v zmysle: 00 02 03 04 06 08 09 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 21 22 24... atď.
A ešte mi prišla na um jedna novinka. Od 1.10.2003 má košická tarifa NEUVERITEĽNÚ ĎALŠIU VÝNIMKU. V úseku Poľov - otočka až Poľov - rázcestie je doprava bezplatná. Platí všeobecne pre všetkých cestujúcich
Vlado a čo tak sem hodiť len toť spred 10 rokov CP "R-liniek" zo zastávky "Štadión VSŽ" (pre neznalých, dnešná "OC Optima") s 30-sekundovým intervalom v špičke?
Papyr