Bezplatnú električku na trase Maratón - Optima považujem za úplne scestný nápad. A zdá sa, že viacero ľudí, s ktorými sa o tom rozprávam, so mnou súhlasí. Spolužiaci z Jedličky mi povedali, že bezplatná "brika" od školy k internátom by už tentokrát bola skutočná výzva na zahodenie mesačníkov
DPMK nateraz električkovú linku v tejto trase odmieta. Električka prestávkovať pri Optime nemôže a na Maratóne tiež nie. Ale optimáci nie sú dopraváci, aby ich to napadlo. Čo bude ďalej, neviem.
No, ono to fakt bolo na ziadost optimy, uz niekedy okolo 20.12. dodavali cestaky L5 do vsetkych prevadzok v optime aj s dodatkom, ze sa planuje optima bus od februara na takej linke, ako si pisal a mne to akurat vyhovuje, aj ked to bude sice vyhliadkova jazda, lebo byvam na kvp a robim v optime
Novinky z DPMK:
Ak všetko vyjde, od soboty je na scéne košických dejín opäť OPTIMA BUS! Nový, lepší, s krajšou trasou
OC Optima, konečná - OC Optima, vstup - Kremnická - Drabova - Poliklinika Sídl. KVP - Miestny úrad Sídl. KVP - Húskova - Kláštor - Janigova - Klimkovičova - Iskra - Most Sídl. KVP - Diamantová - Hodonínska - Hronská - Sokolovská - Poliklinika Západ - Kino Družba - Mestský magistrát - OD Terasa - Spoločenský pavilón - OC Kufland - OC Optima, vstup - OC Optima, konečná
Linka by mala jazdiť každých 40 minút, v špičke popoludní každých 30 minút.
Pri téme OPTIMA BUSu mi nedalo neopýtať sa aj na vec, ohľadne ktorej sme sa tu predčasom nezhodli. Vtedy som tvrdil, že pôvodný Optima bus bol nahardený L5 na podnet OC Optima. Oproti môjmu tu bol prezentovaný iný názor, a síce, že vraj DPMK sám žiadal OC Optima o náhradu Optima busu platenou linkou, pretože DPMK unikajú tržby. Tak som sa spýtal ako to bolo ---> O zrušenie Optima busu požiadala Optima. Balík peňazí totiž chcela využiť na iné bezplatné linky a požadovala od DPMK zavedenie verejnej linky k obchodnému centru. Trasa navrhnutá Optimou bola dosť divoká (pohľad na nový Optima bus mi prezrádza, že Optimáci majú radi divoké trasy ), takže DPMK akurát zasiahol v tom, že tou verejnou linkou bude L5 v trase ex-linky W. Dôvodom bolo to, že DPMK očakával, že na tejto linke bude mať viac cestujúcich ako na nejakej pochybnej "vymetacej" trase. Z toho, čo mi bolo povedané, prevážanie sa študentov v Optima buse v tomto nezohralo žiadnu rolu.
Dnes som bol na DPMK a venoval som sa svojej bádateľskej činnosti.
Venujem vám jeden cestovný poriadok. Je to linka č. 4, CP platí od 1.6.1982 a ochody sú zo zastávky VSS
ja sa nehadam, len mna, ako bezneho cestaka by to trochu zavadzalo, aj ked je pravda, ze vacsina cestakov ani nevie, ze existuje nieco ako www.imhd.sk/ke a nehovoriac este o wap.ke.imhd.sk :-))
Všimni si aj na informačnom systéme BUSE máme na linke 15 cieľ "OBCH. CENTRUM OPTIMA" a v dolnom riadku "bezplatná preprava v úseku Mikovíniho - Optima". Tento cieľ sa ale používa len v čase zachádzok do Optimy, v ostatnom čase je tam "LUNÍK VIII cez Nám. osloboditeľov". To je základná vetva linky 15. Ale linku č. 19 mám už dávno správne, to len BM asi zaspal dobu... :-)))
No ja som vychádzal len z toho, čo je uvedené na tej web stránke, ktorú som uviedol. Čo sa týka nového Ťahanovského tunela, možno problém spočíva vo zvýšenej nivelete po opravách a podbíjaní trate v tuneli. Na stránke rail.sk sa síce píše o rekonštrukcii, ale len koľaje č. 2. Nepostačovala by len nejaká kompexná rekonštrukcia tunela?
Ak si spomenul Tahanovsky tunel, tak doplnim aj jednu viziu.ZSSK planuje casom prepravovat na nizkopodlaznych voznoch aj nakladne automobily-kamiony.No T.tunel im v tom prekaza,pretoze ma uzky prechodovy profil a navyse je mierne v obluku, takze auta by sa osuchavali o steny tunela. Preto sa pri rekonstrukcii kol. zvrsku na vyssiu rychlost planuje vybudovat vedla tohto tunela aj druhy tunel. Mam to od tunelarov, prezradili to na jednom miestnom setreni. Ale osobne si myslim,ze je to len fikcia(ako mnoho inych na zeleznici).
Inac, tie tunely si spracoval priam vzorovo, uplne presne.
Doplním Esicka -
1. najdlhší tunel v SR- Čremošniansky - 4.697,15 m
2. najdlhší tunel v SR- Bujanovský - 3.410,7 m
3. najdlhší tunel v SR- Bralský - 3.011,6 m
Na uvedenej stránke som sa okrem iného dozvedel, aké ťažké a zložité bolo postavenie nového Ťahanovského tunela, ktorý má iba 320 m. Je to údajne prvý tunel, ktorý sa staval novým spôsobom. Viac info na linku http://rail.sk/skhist/tunely/180/02.htm
Re #1932 bm:
Trať č. 170 má v úseku Banská Bystrica - Diviaky - Vrútky celkom 22 tunelov. Všetky info sú na uvedenom linku.
Je to hamba, ale jeho presny nazov neviem ani ja a literaturu tu nemam... Ale je to ten, ktory zacina hned od krajnej vyhybky zst.Cremosne smer Harmanec. Je v nom aj lom nivelety (najvyssi bod) trate Vrutky - B.Bystrica.
Bujanovský je najdlhší DVOJKOĽAJNÝ tunel, v absolútnom ponímaní však nie. Dlhší je ešte jeden z jednokoľajných tunelov na trati Horná Štubňa - Banská Bystrica, neviem si spomenúť na jeho názov. Páni železničiari, pomôžte!
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Papyr