Nie, ja nesuhlasim, aby sa trolejoval usek Mlynska basta-Zel. stanica, tu bude predsa elektrickova trat Nam. MMM-Zel. stanica a elektrickova linka Lunik VIII-Nam. MMM-Zel. stanica to krasne zvladne aj za trolejbus!
Ja si od pripadnej zmeny cislovania (aspon takeho, ako som uviedol v #185) slubujem vacsi poriadok a lepsiu prehladnost liniek. Takyto system umozni aj ine moznosti cislovania autobusovych liniek v pripade reorganizacie, resp. pri znizovani ich poctu. Umozni napr. oblastne cislovanie liniek vychadzajucich, resp. prechadzajucich cez 4 hlavne terminaly (Nam. osloboditelov, Nam. MMM, Zel. stanica, Amfiteater). Kedze nemame take mnozstvo liniek ako BA, chaosu sa neobavam, naopak, umiestnenie mojho navrhu v Ikarusovej SOC-ke na 2. mieste vo finalnom narodnom kole sa priam nuka, aby sa urobila podrobna analyza.
Napokon, zober si len taky priklad, pride nejaky zaujemca, ktory kosicku prevadzku nepozna, si bude chciet prejst T-siet a ma dve moznosti:
- uceleny subor liniek, vie kolko liniek mame a ake cisla liniek ma vyhladavat;
- chaoticky subor liniek, nevie kolko liniek mame (ani A), nevie ake dalsie linky su trolejbusove, preto si ich musi dohladat v scheme MHD.
Vladimír
Osobne by som najradšej ako prvú linku trolejoval súčasnú L16. Je na to vhodná výbornými terénnymi podmienkami (kopce na oboch strnách trasy). Zatrolejovať stačí úsek Mier - Podhradová a Dom umenia - Garáže VŠA. Trolejizáciou tejto linky by DPMK získal možnosť garážovať trolejbusy aj mimo objektu dnešnej jedinej vozovne na Hornádskej ul. Táto stavba by mohla prebehnúť ako jeden celok.
Ako druhá v poradí by mohla byť trolejovaná trasa Sídl. Ťahanovce - križovatka Tri brody - Prešovská - Palackého - Nám. osloboditeľov. Tu by sa pod drôty mohla dostať L37 a po vybudovaní drobnej odbočky na Exnárovu aj L30.
Resp. poviem to takto. DPMK by si mal vziať príklad z DPMŽ. Už pri najbližšom prelinkovaní sa rozhodnúť, čo trolejovať bude, a čo nie a tomu prispôsobiť linky, teda zaviesť "autobusovú verziu trolejbusovej dopravy" presne tak, ako tomu bolo v roku 1988 v Žiline. Cestujúceho po výstavbe novej trate už neprekvapia žiadne zmeny, len na nejakú linku zrazu miesto autobusov vyjdú trolejbusy.