Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Papyr #192:

No ano, to je pravda, aj Presov v tom ma v podstate system. Nebol by som vsak rad, kedy sme v KE v tomto smere boli uplne nesystematicki. Plzensky system by som vsak nepovazoval za nejaky vzor, pretoze vzostupny system cislovania liniek podla dolezitosti trakcie (najpr elektricka, potom trolejbus a nakoniec autobus) je podla mna uplne logicky a prirodzeny.

Ciselnu radu 10-20 by sme vedeli v KE dosiahnut precislovanim iba 4-och autobusovych liniek. Zaujimal by ma Tvoj nazor, ako by si riesil linky c. 70-72. Podla mojho narozu by mohli zostat ponechane po vzoru presovskych liniek 17, 30 a 38 🙂.

Ad #191:
Mal by si si trochu precitat aj ostatne prispevky a zistil by si, ze mnohe argumenty BM, ktore mu v tomto, ale aj v predoslych prispevkoch vytykas, uz boli protiargumenty vyslovene 😉.
Vazeni...nebol som na fore dva dni a ziram...Dobre vieme, aka je situacia. Aj ked skutocne dojde k zmenam trasovania liniek, podnik urobi zmeny tak, ako si o zmysli on a nie vy. Vsetko je to sice pekne a priam vzorove, ako by sa to mohlo a snad aj malo zrealizovat, ale je to sci-fi. Bez ironie a s uctou k vasej snahe. SARKO: Fakt si mysis, ze sa usek Nam.MMM docka elektriciek?
Reakcia na: Sarko #174:
No, v Presove to je tradicia len co sa tyka liniek 17, 30 a 38, ktore su alebo boli trolejbusovymi. Ale pre trolejbusy mame rezervovane jednociferne cisla, na ktorych autobusy nemame (okrem NAD po Obrancov mieru 1989-1991, ktora jazdila pod c. 2 a 3). Takze isty sposob odlisovania t-busov ma aj Presov.

Ja by som v Kosiciach bol za plzensky system - elektricky jednociferne cisla, trolejbusy cisla 10-19, autobusy 20 a vyssie.
Reakcia na: BM #158:
A vsimol si si, ze tu uvadzas len odlety Slovenskych Aerolinii? A vies o tom, ze z kosickeho letiska este lietaju Sky Europe, CSA, a myslim Austrian Airlines? A ze to nie su chartery, ale pravidelne celorocne lietajuce lety?

O COM TY TU VLASTNE PISES??? Co prispevok, to zavadzanie, pripadne vylozena nepravda!

Takze este raz: Letovy poriadok z Kosic je tu:
http://www.airportkosice.sk/palko/letovy_poriadok.html

Ceny leteniek Kosice-Praha: www.skyeurope.com

Ceny zeleznicnych cestovnych listkov som cerpal z platnych Cestovnych poriadkov Zeleznicnej spolocnosti a Ceskych drah. Tych 330 Sk a 478 Kc su uplne presne ceny za vnutrostatny listok Kosice-Cadca st.hr. a Cadca st.hr.-Praha hl.n. bez zliav a priplatkov. Priamy medzinarodny listok moze byt este o nieco malo drahsi ako sucet vnutrostatnych, ale to uz by som ta musel zasvatit do toho, co to je tarifa CIV a ako sa vypocitava cestovne CD-ZSSK a spat. Pre istotu ti poradim len jedno - zastav sa na zeleznicnej stanici a opytaj sa, kolko stoji listok do Prahy. Alebo skus www.cp.sk a www.vlak-bus.cz

A co sa tyka tvojej vety "Ja nepatrim medzi ludi, ktory si taky luxus mozu dovolit a poznam dost vela takych ako ja." - uvedom si, ze nie si na svete sam, clovece! Tak to nebude linka pre teba! Ale su aj taki, ktorym by sa hodila!

Nie, ja nesuhlasim, aby sa trolejoval usek Mlynska basta-Zel. stanica, tu bude predsa elektrickova trat Nam. MMM-Zel. stanica a elektrickova linka Lunik VIII-Nam. MMM-Zel. stanica to krasne zvladne aj za trolejbus!

Ja si od pripadnej zmeny cislovania (aspon takeho, ako som uviedol v #185) slubujem vacsi poriadok a lepsiu prehladnost liniek. Takyto system umozni aj ine moznosti cislovania autobusovych liniek v pripade reorganizacie, resp. pri znizovani ich poctu. Umozni napr. oblastne cislovanie liniek vychadzajucich, resp. prechadzajucich cez 4 hlavne terminaly (Nam. osloboditelov, Nam. MMM, Zel. stanica, Amfiteater). Kedze nemame take mnozstvo liniek ako BA, chaosu sa neobavam, naopak, umiestnenie mojho navrhu v Ikarusovej SOC-ke na 2. mieste vo finalnom narodnom kole sa priam nuka, aby sa urobila podrobna analyza.

Napokon, zober si len taky priklad, pride nejaky zaujemca, ktory kosicku prevadzku nepozna, si bude chciet prejst T-siet a ma dve moznosti:
- uceleny subor liniek, vie kolko liniek mame a ake cisla liniek ma vyhladavat;
- chaoticky subor liniek, nevie kolko liniek mame (ani A), nevie ake dalsie linky su trolejbusove, preto si ich musi dohladat v scheme MHD.
Kosice-Bratislava a spat
Slovenske Aerolinie garantuju cenu 990 sk
(dph,letistne poplatky v cene,jednosmerne)na celu kapacitu lietadla.(130 cestujucich)a cesta trva 45 minut.
Naproti tomu vlak :
Kosice-Bratislava (Inter City)
1.trieda - 840,00 sk
2. tireda - 560,00 sk + v oboch pripadoch EC/IC poplatok a povinna miestenka.
Cesta trva 5 hodin bez desiatich minut.

Kosice - Bratislava (rychlik cez den)
1.trieda 714,00 sk
2.trieda 476,00 sk
Je vhodne si dokupit miestenku , cesta trva 6 hodin.

Rozhodnut sa co je vyhodniejsie ponechavam na citateloch.
Reakcia na: BM #157:
Neukoncim. Lehatko stoji 80 a lozko 120 Sk, ale iba vo vnutrostatnej preprave, a taketo veci si over, nez zacnes pisat blbosti.

Praha - Kosice najlacnejsia letenka stoji tolko ako Blava-Kosice, ked neveris, www.skyeurope.com - to si si tiez mohol overit, kym budes pisat bludy.

Howgh.
Reakcia na: Sarko #185:
Ja si myslím, že časom bude pod trolejom aj dnešná L17 😉

O vyčlenení radu 10-19 pre trolejbusy som uvažoval už dávo, ale je tu predpoklad, že možno raz nebude stačiť a trolejbusových liniek bude viac.

A moja otázka pretrváva: ČO KONKRÉTNE OBYČAJNÉMU CESTUJÚCEMU VADÍ NA TROLEJBUSOVEJ LINKE 34?

Ja tvrdím, že nič.
Este oprava, na buducej T-konecnej by sa stretli L11, L13, L14 a L17 a na Luniku VIII by okrem konciacich L11 a L15 tu prechadzala este L14 ku garazam VSA, kde aj tu by sa stretla trojica liniek L13, L14 a L16.
Reakcia na: Vladimír #184:

Na zaklade Tvojho prispevku #181 som premyslal, ako precislovat buduce T-linky, aby sa urobilo co najmenej zmien, ale sucasne, aby v tom bol aj nejaky system.

Nakoniec som dospel k zaveru, precislovat medzi sebou iba 4 autobusove linky s tym, ze ostatne by zostali tak ako existuju dnes, pricom pri buducej akejkolvek reorganizacii MHD sa to uz buducich T-liniek nedotklo:

L11 => povodna linka, ale po zmene na T s presmerovanim cez Torysku a Popradsku na Lunik VIII
L12 => bez zmeny
L13 => povodna L37
L14 => povodna L34
L15 => bez zmeny
L16 => bez zmeny
L17 => povodna L27
L18 => bez zmeny
L19 => bez zmeny
L20 => povodna L30

Precislovane A-linky by sa samozrejme zmenili vzajomne, t.j. L27 (ex L17), L30 (ex L20), L34 (ex 14) a L37 (ex L13).

Tymto krokom by sme ziskali ucelenu mnozinu urcenu pre T-linky (11 az 20) a na buducich T-konecnych zaujimave dvojice T-liniek =>
Sidl. Tahanovce - L11 a L13
Podhradova - L12 a L16
Lunik VIII - L11 a L15
Garaze VSA - L13 a L16
Nad Jazerom- L17 a L19
Exnarova - L15 a L20

Nad sucasnymi L70, L71 a L72 som sa nezamyslal, mozno by mohli zostat tak ako su, ved v podstate nekopiruju ziadnu povodnu autobusovu linku.
Reakcia na: Sarko #182:
To si sa trafil presne. Trolejbusovú L11 si predstavujem vedenú na Luník VIII cez Popradskú.
Osobne by som najradšej ako prvú linku trolejoval súčasnú L16. Je na to vhodná výbornými terénnymi podmienkami (kopce na oboch strnách trasy). Zatrolejovať stačí úsek Mier - Podhradová a Dom umenia - Garáže VŠA. Trolejizáciou tejto linky by DPMK získal možnosť garážovať trolejbusy aj mimo objektu dnešnej jedinej vozovne na Hornádskej ul. Táto stavba by mohla prebehnúť ako jeden celok.
Ako druhá v poradí by mohla byť trolejovaná trasa Sídl. Ťahanovce - križovatka Tri brody - Prešovská - Palackého - Nám. osloboditeľov. Tu by sa pod drôty mohla dostať L37 a po vybudovaní drobnej odbočky na Exnárovu aj L30.

Resp. poviem to takto. DPMK by si mal vziať príklad z DPMŽ. Už pri najbližšom prelinkovaní sa rozhodnúť, čo trolejovať bude, a čo nie a tomu prispôsobiť linky, teda zaviesť "autobusovú verziu trolejbusovej dopravy" presne tak, ako tomu bolo v roku 1988 v Žiline. Cestujúceho po výstavbe novej trate už neprekvapia žiadne zmeny, len na nejakú linku zrazu miesto autobusov vyjdú trolejbusy.
Reakcia na: Sarko #182:

"...Iste uznas, ze pri financnej narocnosti stavby postavit sucasne T-trat aj na useku Tri brody-N.O. a Sturova-Lunik IX pre buducu trolejbusovu L11, resp. v useku Mlynska basta-Vojenska-Tr.KVP-Blsak pre buducu trolejbusovu L34 jednoducho naraz nejde. ..."
Reakcia na: Vladimír #181:

S Tvojim nazorom sa stotoznujem a myslim si, ze v tomto pripade su pre Kosice este stale rezervy a teda moznosti. V pripade cislovania liniek by sme mohli dospiet ku kompromisu, avsak mohol by si sa pokusit odpovedat na otazku, ako by si riesil prechod A-liniek na T. Na jednej strane uznavam, ze je najjednoduchsie ponechat povodne cislo A-linky, ale zober si niekolko teoretickych moznosti postupneho budovania T-siete. Dajme tomu, vybudujeme trat na sidlisko Tahanovce. Iste uznas, ze pri financnej narocnosti stavby postavit sucasne T-trat aj na useku Tri brody-N.O. a Sturova-Lunik IX pre buducu trolejbusovu L11, resp. v useku OD Mier-Tr.KVP-Blsak pre buducu trolejbusovu L34 jednoducho naraz nejde. Ako vyriesit dilemu, ked z Tahanoviec mozeme poslat T-L11 dajme tomu iba po N.O. alebo T-L34 iba po Tr. KVP? Vymysliet vetvy A-liniek alebo prestupy medzi A a T, ci nechat ich v celej dlzke ako A-linky a hrdzaviet troleje v nepouzivanych usekoch? To iste plati aj o nespomenutych silnych A-linkach, ktore su adeptmi na T (16, 18, 19, 30). Dalsou kapitolou je napr. L11 na Lunik IX. Budeme aj tu stavat troleje? Prinajmensom by bolo obrovskym luxusom stavat trat pre mestsku cast s takmer nulovym prijmom do kasy DPMK. Trolejbusovu L11 by som si rovnako len s velkymi tazkostami vedel predstavit ukoncenu aj na Luniku VIII, pretoze subeh trolejbusu a elektricky od N.O. v tak dlhom useku by bol nezmyslom. Cize nakoniec ta T-linka bude aj tak zo sidl. Tahanovce viest po trase Presovska- N.O.- Toryska- Tr. KVP smerom na Lunik VIII, resp. vybudovanim trate po Popradskej ul. a vymysliet akusi variantu liniek 11/15...
Reakcia na: Sarko #180:
Napriek častým zmenám v doprave sa ešte veľa tradícií drží. Škoda, mal som takú predstavu, že raz pôjde trolejbusová L16 na Podhradovú, trolejbusová L11 na Ťahanovce, trolejbusová L19 po Južnom nábreží...
Skrátka, pri terajšej ceste číslovania nás v budúcnosti čaká okamih, keď všetky známe, klasické a cestujúcimi poznané linky padnú. Košice sa premenia na Bratislavu, kde domáci nevedia, čo kam ide. Myslím, že Blaváci už stokrát prekliali tzv. oblastné číslovanie liniek a podobné "systémy". Žiaľ, zrejme aj Košice budú musieť najprv vyskúšať chaos a potom uznať, že pôvodný systém bol lepší. Ale to už, podobne ako v BA, nebude cesty späť.

Ad reorganizácia linkového vedenia: Veľké nádeje jej neprikladám. DPMK zásadne odmieta električku ako nosnú dopravu a preto každé nové vedenia postavené na starých základoch je len kozmetickou úpravou, ktorá síce môže situáciu zlepšiť, ale nie definitívne vyriešiť.
Reakcia na: Vladimír #177:

Tak som namaloval certa na stenu a uz sa nezhodneme... 😉.

OK, ja sa Ta spytam takto, co ak zatrolejujeme len urcitu cast povodne autobusovej trate, alebo sa urcity trolejbusovy usek oproti autobusovej zmeni (ci uz z objektivnych pricin alebo subjektivnych ponechajme bokom)? Iste si pamatas, ze aj sucasne linky mali vychadzat z povodnych autobusovych liniek, ale vystavba sla inym smerom a vsetky sucasne trolejbusove linky nekopiruju ani jednu povodnu autobusovu linku. Aky by to bol zmatok pre cestujuceho, ktory sadne na taku T-linku, ktora ho odvezie po inej trase alebo uplne inam? Ale tato vec nie je jedinym argumentom, aby si mi potom nevyhadzoval na oci, ze si nevieme dostavat jednu trolejbusovu trat.

Ako uz vsetci vieme, v KE sa chysta dalsia reorganizacia autobusovych liniek a nie nepodstatnych. Kedze sa aj tak linky pomenia a cisla poprehadzuju, co tak pouvazovat o posunuti ciselnej rady autobusov, aby sa jednak ponechala rezerva pre elektricky, nasledovat by mohli trolejbusove linky a napokon autobusove. Cislovanie trolejbusovych liniek od 15, resp. od 20 do 40 a dalej autobusy.

Ale keby aj nie, co Ti vadi na ciselnej rade 70 az 80? Ved je to dvojmiestne cislo ako kazde ine a zabera rovnako vela miesta ako trebars c. 22 😉.
A propos, aspon sa mozeme pochvalit, ze mame nieco spolocne s budapestianskou trolejbusovou prevadzkou, tam sa mi cisla ako 70, 72, 80, ci 83 pozdavali ako uplne normalne a bezne (oproti tym trojmiestnym...) 🙂.

Ad #179: OK, slovo "jezdilo" som prehliadol, myslel som, ze mal na mysli "letalo" 😉.
Reakcia na: Sarko #178:
Citujem m@rtina, príspevok #172:
"Nevím jaká je v Košicích situace teď, ale do nedavna jezdilo na letiště asi 5 spojů denně."

Píše teda o cestovnom poriadku L23 😉
Reakcia na: Vladimír #175:

No vidim, ze v tomto sa absolutne zhodneme. Realita je taka, aka je, takze "spekulovanie" je namieste.

Co sa tyka M@rtina, on uvadzal, ze nevie aka je situacia na letisku, nie v MHD. Aj ked som frekvenciu letov uvadzal v prispevku #165, predpokladam, ze to M@rtin asi prehliadol.
Reakcia na: Sarko #174:
No tak moment. Ja vždy za "default" údaj používam údaj platný pre školský rok. Prázdninové obmedzenia ako pozastavenie premávky L70 sú dočasnými úpravami.

Čo sa týka trolejbusových liniek, tak nesúhlasím. Spýtam sa Ťa takto: Chcete trolejovať väčšinu kapacitných autobusových liniek. Znamená to, že v určitom časovom bode "x" budú mať skoro všetky významné linky čísla okolo 70-80? No fuj...

S tradíciou by som sa veľmi neoháňal. Trolejbusy a spolu snimi aj ich číslovanie nemajú v Košiciach ešte dlhú tradíciu. To sa ale nedá povedať o mnohých "klasických" autobusových linkách, ktoré čaká trolejizácia. Ja skrátka nepochopím, že jedného dňa na Podhradovú kam štyridsať rokov jazdí zásadne L16 príde nejaká L7x LEN PRETO, že tam natiahnu trolej. Je to podľa mňa zahrávanie sa s orientáciou cestujúcich.
Je to presne tá istá situácia, ako keď sa v roku 1992 v Prešove strolejovala L38. Boli plány s jej preznačením na L3, aby zapadla do trolejbusového radu a dodnes sa ma plno mimoprešovských pýta, prečo ju neprečíslovali. Mojou odpoveďou je otázka: "A NAČO?"

Myslím, že samostané číslovanie trolejbusových liniek je zlým smerom, a menším hriechom by bolo prečíslovanie dnešných, zatiaľ iba troch, TR liniek, ako v budúcnosti dezorientovať cestujúcich kvôli tomu, aby sa dopravní nadšenci tešili tomu, že je v tom akože systém. V Prešove sme už takéto "hry" s cestujúcim prekonali.
Reakcia na: Dopravák #173:

Nesuhlas. Preco tahat do Myslavy 15 min. interval, ked tam staci 30 min.? Zase 30 min. interval na L72 by sa zle prekladal, preto Vlada napadla myslienka:
L70 => Lingov-Nam.osloboditelov;
L72 => Myslava-Trolejbusova.

Teoreticky by to mohlo byt aj opacne (co by asi Tebe vyhovovalo viac):
L70 => Myslava-Trolejbusova;
L72 => Lingov-Nam.osloboditelov,

lenze Vladimir chcel svojim navrhom ponechat povodne trasovanie L70 (s predlzenim na Nam.oslob.), co je vsak logickejsie, nez druha moznost, ktoru som uviedol.
Reakcia na: m@rtin #172:
To, že nevieš, ako často sa jazdí na letisko od 1.8. je zbytočná poznámka. Stačí, ak si vľavo od tohto textu klikneš na Cestovné poriadky a vyhľadáš linku 23 😉

Re #173 Dopravák: Nuž, aká komplikácia? Čo sa pre cestujúceho zmení? Akurát sa naučí, že na Furču L72 nejde, zostane mu len L70 a 71. Das ist alles!
A keď sa na to pozrieš s dopravného hľadiska, tak podľa mňa niet dôvodu fúrikovať 3x za hodinu klbák na Myslavu, keď tam môžem poslať 2x za hodinu sólo, čo im aj tak bude nadštandard.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.