Nie, ja nesuhlasim, aby sa trolejoval usek Mlynska basta-Zel. stanica, tu bude predsa elektrickova trat Nam. MMM-Zel. stanica a elektrickova linka Lunik VIII-Nam. MMM-Zel. stanica to krasne zvladne aj za trolejbus!
Ja si od pripadnej zmeny cislovania (aspon takeho, ako som uviedol v #185) slubujem vacsi poriadok a lepsiu prehladnost liniek. Takyto system umozni aj ine moznosti cislovania autobusovych liniek v pripade reorganizacie, resp. pri znizovani ich poctu. Umozni napr. oblastne cislovanie liniek vychadzajucich, resp. prechadzajucich cez 4 hlavne terminaly (Nam. osloboditelov, Nam. MMM, Zel. stanica, Amfiteater). Kedze nemame take mnozstvo liniek ako BA, chaosu sa neobavam, naopak, umiestnenie mojho navrhu v Ikarusovej SOC-ke na 2. mieste vo finalnom narodnom kole sa priam nuka, aby sa urobila podrobna analyza.
Napokon, zober si len taky priklad, pride nejaky zaujemca, ktory kosicku prevadzku nepozna, si bude chciet prejst T-siet a ma dve moznosti:
- uceleny subor liniek, vie kolko liniek mame a ake cisla liniek ma vyhladavat;
- chaoticky subor liniek, nevie kolko liniek mame (ani A), nevie ake dalsie linky su trolejbusove, preto si ich musi dohladat v scheme MHD.
Sarko
Tak som namaloval certa na stenu a uz sa nezhodneme... .
OK, ja sa Ta spytam takto, co ak zatrolejujeme len urcitu cast povodne autobusovej trate, alebo sa urcity trolejbusovy usek oproti autobusovej zmeni (ci uz z objektivnych pricin alebo subjektivnych ponechajme bokom)? Iste si pamatas, ze aj sucasne linky mali vychadzat z povodnych autobusovych liniek, ale vystavba sla inym smerom a vsetky sucasne trolejbusove linky nekopiruju ani jednu povodnu autobusovu linku. Aky by to bol zmatok pre cestujuceho, ktory sadne na taku T-linku, ktora ho odvezie po inej trase alebo uplne inam? Ale tato vec nie je jedinym argumentom, aby si mi potom nevyhadzoval na oci, ze si nevieme dostavat jednu trolejbusovu trat.
Ako uz vsetci vieme, v KE sa chysta dalsia reorganizacia autobusovych liniek a nie nepodstatnych. Kedze sa aj tak linky pomenia a cisla poprehadzuju, co tak pouvazovat o posunuti ciselnej rady autobusov, aby sa jednak ponechala rezerva pre elektricky, nasledovat by mohli trolejbusove linky a napokon autobusove. Cislovanie trolejbusovych liniek od 15, resp. od 20 do 40 a dalej autobusy.
Ale keby aj nie, co Ti vadi na ciselnej rade 70 az 80? Ved je to dvojmiestne cislo ako kazde ine a zabera rovnako vela miesta ako trebars c. 22 .
A propos, aspon sa mozeme pochvalit, ze mame nieco spolocne s budapestianskou trolejbusovou prevadzkou, tam sa mi cisla ako 70, 72, 80, ci 83 pozdavali ako uplne normalne a bezne (oproti tym trojmiestnym...) .
Ad #179: OK, slovo "jezdilo" som prehliadol, myslel som, ze mal na mysli "letalo" .