Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: veteran #78292:
Co potom napriklad toto
http://bydleni.idnes.cz/praha-slum-chudinska-kolonie-na-slatinach-fgp-/architektura.aspx?c=A150219_181018_architektura_web

Nehovorim, ze okolie Ruzovej je prave najsympatickejsie,no neznamena to, ze sa tych par domov musi nutne zburat, planovana vystavba s nejakou cyklotrasou smerujucou do mesta ci "bulvar Terasy" tam mozu byt aj bez nejakej ten asanacie.
No neviem ake mas spravy, ale za Zilinou sa uz najskor pokracovat nebude, urobi sa prelozka trate v okoli LM, nieco v okoli Strby, na Spisi a usek Kosice po Kysak sa ma robit niekedy 2018-2020. Uz by na to mali byt studie, kedze Kosice maju aj provizorne zab zar. tak sa ta stanica rekonstruovat ma s trochu vyssou prioritou.
Reply on: monoblok #78299:
Uz som to pisal... ZSR budu kosicku stanicu rekonstruovat az ked sa bude robit modernizacia trate. To bude kto vie kedy
Osobne by som uvital, abysa stanica zrekonstruovala ako celok, ked uz sa urobila trat a budova, mohli sa naraz urobit aj upravy nastupist, kolaji a zab zar., ktore je tiez provizorne a aj vdaka nemu funguje Rampova tak ako funguje. Bohuzial ZSR odlozili reko stanice niekedy okolo 2020, takze si na normalne nastupistia este pockame.
Vydavateľ pohľadnice je Nyulászi Béla, pred pomaďarčením mena Béla (Vojtech) Zajac. Autor fotografie mohol byť skutočne ktokoľvek...

Omnibus na pohľadnici ale nebol jedinou súkromnou dopravnou aktivitou v lokalite Ľudovítov prameň. O tom však niekedy nabudúce ?
Reply on: Dimi #78296:
Známa fotka. Zrada je v tom, že je to pohľadnica, dole je uvedený jej vydavateľ. ?
Omnibusova linka Schalkhaz - Ludovitove pramene (Gajdove kupele) na Anicke 🙂 .. Btw. Ludovitov pramen sa nachadzal aj na Jahodnej, len tam by asi omnibus nedosiel 🙂 Foto mi poskytol G. Kladek s tym, ze ju mozem uverejnit. Fotograf je teda neznamy, majitel je G. Kladek a s jeho suhlasom ja 🙂
Reply on: veteran #78292:
Nástroje síce máme, ale ľudia sú myslením stále v praveku, takže...?
Reply on: Bjorn #78290:
Na to doplatíme všetci, bez rozdielu...?
Reply on: Bjorn #78289:
Videl som nakreslený nadjazd, premostenie.
Reply on: Bjorn #78291:
Asanačné pásmo je podľa ÚHA extrémne riešenie ? Ani pod Galériou nijaké asanačné pásmo nie je a tie staré chajdy si tam postupne dávajú dokopy, čo na tom, že ich existencia je v príkrom rozpore s regulačným plánom.

V podstate zažívame detto, čo tu bolo v 20. a 30. rokoch, keď sa nám tu nekontrolovateľne rozrástli štvrte ako Tri hôrky, Džungľa, Šanghaj atď. Väčšinou šlo o nekontrolované čierne stavby pochybnej kvality až s dodatočnou reguláciou uličnej čiary (podľa toho, čo a ako už stálo).

S tým rozdielom, že teraz máme nástroje na kontrolu, no bohužiaľ, tie zakaždým ustupujú a neplnia si svoju funkciu.
Reply on: veteran #78287:
Ono z pohľadu minulosti to zas až tak nezmyselné (priemysel v tej zóne) v tom čase nebol. Je to v blízkosti železnice, čiže pomerne neatraktívna lokalita na bývanie a v tom čase relatívne mimo centra mesta. Viď Južná trieda, o ktorej by sa dalo teraz povedať to isté (až na tú rieku). Tak, ako sa postupne zrušil priemysel v okolí dnešnej Štúrovej, Moldavskej, ako sa zbúrali domy a chatrče na dnešnej Terase atď, tak sa časom mala priemyselná zóna v súčasnom (takmer) centre transformovať podobným spôsobom. Dávno tam mala byť stavebná uzávera, prípadne asanačné pásmo, resp. sa mali pozemky začať vykupovať mestom a postupne pretvárať. Lenže opäť slovenská nekompetentnosť.
Reply on: Tatranka #78285:
Práve preto dúfam, že nezožerie a že to mesto zaplatí zo svojho, prípade sa dostane do nútenej správy. Snáď by to potom otvorilo oči aspoň niektorým správne SMERovaným ovečkám.
Reply on: veteran #78282:
Vďaka za upresnenie.
Ten "ekodukt" mal byť určite nadjazd? Mne sa marí čosi také, že tam mal byť akýsi tunel popod železnicu s tým, že sa prepojí nová druhá budova stanice na opačnej strane koľajiska.
Reply on: veteran #78287:
Už to tam je, no... Vtedy súdruhovia mali v pláne hlavne satelitné sídliská na zelenej lúke, či? ?
Reply on: Tatranka #78286:
Podobne dopadne aj plocha pri Prešovskej a Priemyselnej. Päť rokov dozadu tam bol v ÚP nakreslený návrh polyfunkčnej a obytnej zástavby (do 16 NP), no potom sa to dalo prekresliť na kombinovanú zástavby výrobou a priemyslom s tým, že sa tam pripúšťa aj iná funkcia (rozumej zadné vrátka).

Holt, ruky-nohy dolámať tomu, kto v 60. rokoch nasačkoval takmer všetku výrobu a priemysel k rieke.
Reply on: veteran #78284:
Aha... Tak to ostane ako hnedá zóna najbližších sto rokov.
Reply on: Bjorn #78281:
Dúfam, že zožerie. Inak to IKD zacvakáme z mestskej kasy celé. Aj keď ďalší rozpredaj mestského majetku, by sa určite náramne kdekomu hodil.?
Reply on: Tatranka #78283:
Haha, obytná zóna v magnezitke ? Asi tri roky späť som bol na prerokovaní jedne štúdie, ktorá toto riešila. Bola hradená z €Ú (projekt Retina, matroše k tomu mám, ak niekto má záujem, naskenujem).

Ctený pán autor štúdie na prerokovanie ani neprišiel, bola na nejakej tvorivej dovolenke. Bili sa zaňho nejakí poskokovia z degradovaného ÚHA. Keď sme sa ich pýtali, prečo ťahajú električku od Havlíčkovej po Kostolianskej a potom šialenou estakádou ponad minerálny prameň až na sídlisko bez toho, aby túto navrhovanú zónu akokoľvek obslúžila, dostali sme odpoveď, že načo to berieme tak vážne, že toto sa aj tak nikdy nezrealizuje, lebo sú tam tak komplikované vlastnícke pomery, že do toho sa tak skoro nikto nepustí...
Reply on: veteran #78280:
Terminál Sever... Ten by sa šikol tak, aj tak. Pokiaľ sa naplní idea výstavby obytnej zóny v bývalej magnezitke, tak dupľom.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.