Nuz, nebude no... HSMD dalo od tejto akcie pred dvoma rokmi ruky prec, pretoze.... Proste si tu akciu niekto "privlastnil" a zacal ju tak prezentovat. Ja mam rad kludny zivot a nie riesenie ega cudzieho cloveka
Decká deckáá...
Podľa mňa by sa otestovať trať so súpravou/vozidlom koncepcie TT mala! To je ako keby ste postavil most a urobili záťažovú skúšku mopedmi miesto kamiónov...
Anyway, k tej "pomste" - ak narážaš na DMJ rady 861 Regiomover, tak tá má minimálnu traťovú triedu C1, čo je, pokiaľ viem, 20t najvyššej prípustnej hmotnosti na nápravu a 6,4t na bežný meter vozidla. Pre info, u nás sa podľa Zväzku 3. UIC jazdí po traťových triedach D4 na infraštruktúre ŽSR s výnimkami 1, 2, 3, čo je 22,5t, resp. 8.0t.... na nápravu je to len malý nárast, as you can see. Silne pochybujem, že naše IKD trate dosahujú triedy C, takže s 861 tu asi nepochodíme ?
Ale každopádne Veteran ô pošprtaj sa v dokumentácii, možno tam niečo o triedach bude. Ak nie, je to paškvil. Pozor, nie Paška ?
Najskôr nijako, snažia sa zahrať to do autu. Už dávno malo byť dohodnuté zapožičanie tram trainu na skúšky, rok a pol bolo dosť času. Keď nejako neodrbú Brusel, tak máme problém. Iba, ak by urobili statické zaťažkávacie skúšky a premerali profil trate nejakou maketou..?
?
No nemyslím si, že to najpodstatnejšie je ten záver... Skôr je zaujímavé to, ako chcú otestovať trať pre tram-train (na ktorú Košice dostali peniaze), keď žiadne také vozidlo v Košiciach nie je.
Keď medzi dodanie potrebných dokladov spadá aj výsledok skúšobnej jazdy vlakoelektričky, tak to sa ešte načakáme. Ale zrejme až tak zlé to nebude, lebo evidentne k jej vykonaniu chýba ochota. Na druhej strane však táto skúška je nevyhnutná na preukázanie Bruselu, že nová trať vyhovuje pre duálnu prevádzku. Nerozumiem, prečo sa investor tejto skúške bráni a riskuje, že bez jej vykonanie preberacie konanie stavby Brusel neuzná a legitímne stopne preplácanie stavby. O potrebe tejto skúšky som hovoril v nedávnej rozhlasovej relácii v prítomnosti exnámestníka primátora Jakubova. Ten čoby zástupca investora sa reakcii vyhol podobne, ako tiež nekomentoval súvisiacu informáciu vyslovenú mestským poslancom Špakom. Ten tlmočil ponuku rakúskeho výrobcu vozidiel Tram-train, ktorý za 100-tisíc eur dokáže vykonať jazdné skúšky vrátane transportu vozidla.
Ide mi o ten záver, za oného si neviem spomenúť, či vôbec existuje nejaký rakúsky výrobca tram-trainov...