Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: master5228 #78274:
LOL, a to pritom stačí zájsť do matky všetkých tramtrainov - Karlsruhe ?
https://www.youtube.com/watch?v=FNm1L9oQDoQ
Reply on: Dimi #78267:
škoda toho,pekná akcia to bola ?
Reply on: master5228 #78274:
Tramtrain v košických pomeroch bol od začiatku nezmysel. Projekt riešenia prepojenia tratí to len umocnil. A súčasný stav nadobro zaklincoval. Myslím, že už dávno je každému jasné, že to nikdy fungovať nemohlo a ani nebude.
Reply on: veteran #78268:
... tak, a práve si si odpovedal na to, či takéto vozy môžu ísť na tram-train trate (aj keď sa na vlakoelektričky dizajnom a ľahkosťou podobajú)... nemôžu 🙂

Tram-train je dá sa povedať obyčajná električka, ktorá premáva po tratiach aj mimo intravilánu a pripomína napr. našu rýchlodráhu... Nepoznám žiadne mesto, kde existuje súbežná prevádzka tram-trainu na železničnej trati spolu s vlakmi vyšších kategórií. Teda že by došla vlakoelektrička na terajšie nástupište 1A a na 1ke by stál REX s Bdmpeer-mi, ktorý by po rovnakej trase šiel smerom na ČnT, tak to by sme boli unikát, LOL 🙂 Ich trate sú charakterom rýchlodrážne, no nezasahujú do "vysokorýchlostných" dospelých tratí.

Výzor a vozidlá tram-trainových tratí si ale vieme všetci dobre predstaviť (aj ich izolovanosť a prepojenosť na uzloch so železnicou) - ide o TEŽku a jej Stadler GTW 2/6 (resp. ŽOS Vrútky, Stadler Fahrzeuge a Daimler-Chrysler Rail Systems a ich šeciálny typ 425.95 na táklade koncepcie GTW 2/6).. Hmotnosť o 7t vyššia ako ČKD KT8 D5, dĺžka 33m cez nárazníky, 1,5kV =, len oproti električkám to má 2’Bo’2’, teda len jeden hnaný podvozok...
Reply on: S499.1023 #78269:
Viem si predstavit nieco na styl "pantografu" kde bude jedno hnacie vozidlo na 6kv= a druhe na 600V=. Vykon by mohol stacit pri 80m supravach
Reply on: S499.1023 #78269:
Dalo by sa uvažovať. Možno o sto rokov bude už všetko na 25kV/50Hz, tak by to bolo prezieravé riešenie.?
Reply on: veteran #78270:
V SORe už bežia vývojové práce. ? ? ?
Reply on: S499.1023 #78269:
Všetko pekné, len... Nevyrába to Pragoimex ani ŽOSka ? ? ?
Reply on: Tatranka #78257:
Mňa by zaujímalo, aký tramtrain je na systémy 3 kV=/600 V=. Ale možno by stačil RegioCitadis na 600 V=/diesel.
Reply on: master5228 #78266:
No v prvom rade Vrútocká pomsta má Rmin=150 metrov, čo je veeeľmi ďaleko od polomerov v intraviláne ?
Reply on: romeo #78247:
Nuz, nebude no... HSMD dalo od tejto akcie pred dvoma rokmi ruky prec, pretoze.... Proste si tu akciu niekto "privlastnil" a zacal ju tak prezentovat. Ja mam rad kludny zivot a nie riesenie ega cudzieho cloveka 🙂
Decká deckáá...
Podľa mňa by sa otestovať trať so súpravou/vozidlom koncepcie TT mala! To je ako keby ste postavil most a urobili záťažovú skúšku mopedmi miesto kamiónov...

Anyway, k tej "pomste" - ak narážaš na DMJ rady 861 Regiomover, tak tá má minimálnu traťovú triedu C1, čo je, pokiaľ viem, 20t najvyššej prípustnej hmotnosti na nápravu a 6,4t na bežný meter vozidla. Pre info, u nás sa podľa Zväzku 3. UIC jazdí po traťových triedach D4 na infraštruktúre ŽSR s výnimkami 1, 2, 3, čo je 22,5t, resp. 8.0t.... na nápravu je to len malý nárast, as you can see. Silne pochybujem, že naše IKD trate dosahujú triedy C, takže s 861 tu asi nepochodíme ?
Ale každopádne Veteran ô pošprtaj sa v dokumentácii, možno tam niečo o triedach bude. Ak nie, je to paškvil. Pozor, nie Paška ?
Reply on: veteran #78263:
Tota žeľena drezina co maju vof spišskej ňestači? Šak to tyž original želežňične vožidlo... ?
Reply on: Kosican.88 #78259:
Da sa to. Ja bezne cez wifi posielam info o vylukach a mimoriadnostiach na imhd.

K veci: Co presne, akou wifinou a akym sposobom?
Reply on: Tatranka #78262:
Tak bageta... Aj tak v tej našej dezintegrovanej regionálnej doprave pri týchto intervaloch nič iné jazdiť nebude ?
Reply on: veteran #78260:
A vybere tote kaňare? ?
Reply on: Bjorn #78258:
Najskôr nijako, snažia sa zahrať to do autu. Už dávno malo byť dohodnuté zapožičanie tram trainu na skúšky, rok a pol bolo dosť času. Keď nejako neodrbú Brusel, tak máme problém. Iba, ak by urobili statické zaťažkávacie skúšky a premerali profil trate nejakou maketou..?
?
Reply on: Tatranka #78257:
Vrútocká pomsta ako TT nestačí? ?
chcem sa spytat ako mozem poslat cez wifi informaciu o viluke ale podobne chcem sa nato spytat ak vie niekto nech mi ta vediet dakujem
Reply on: Tatranka #78257:
No nemyslím si, že to najpodstatnejšie je ten záver... Skôr je zaujímavé to, ako chcú otestovať trať pre tram-train (na ktorú Košice dostali peniaze), keď žiadne také vozidlo v Košiciach nie je.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.