Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: master5228 #78274:
LOL, a to pritom stačí zájsť do matky všetkých tramtrainov - Karlsruhe ?
https://www.youtube.com/watch?v=FNm1L9oQDoQ
Reakcia na: Dimi #78267:
škoda toho,pekná akcia to bola ?
Reakcia na: master5228 #78274:
Tramtrain v košických pomeroch bol od začiatku nezmysel. Projekt riešenia prepojenia tratí to len umocnil. A súčasný stav nadobro zaklincoval. Myslím, že už dávno je každému jasné, že to nikdy fungovať nemohlo a ani nebude.
Reakcia na: veteran #78268:
... tak, a práve si si odpovedal na to, či takéto vozy môžu ísť na tram-train trate (aj keď sa na vlakoelektričky dizajnom a ľahkosťou podobajú)... nemôžu 🙂

Tram-train je dá sa povedať obyčajná električka, ktorá premáva po tratiach aj mimo intravilánu a pripomína napr. našu rýchlodráhu... Nepoznám žiadne mesto, kde existuje súbežná prevádzka tram-trainu na železničnej trati spolu s vlakmi vyšších kategórií. Teda že by došla vlakoelektrička na terajšie nástupište 1A a na 1ke by stál REX s Bdmpeer-mi, ktorý by po rovnakej trase šiel smerom na ČnT, tak to by sme boli unikát, LOL 🙂 Ich trate sú charakterom rýchlodrážne, no nezasahujú do "vysokorýchlostných" dospelých tratí.

Výzor a vozidlá tram-trainových tratí si ale vieme všetci dobre predstaviť (aj ich izolovanosť a prepojenosť na uzloch so železnicou) - ide o TEŽku a jej Stadler GTW 2/6 (resp. ŽOS Vrútky, Stadler Fahrzeuge a Daimler-Chrysler Rail Systems a ich šeciálny typ 425.95 na táklade koncepcie GTW 2/6).. Hmotnosť o 7t vyššia ako ČKD KT8 D5, dĺžka 33m cez nárazníky, 1,5kV =, len oproti električkám to má 2’Bo’2’, teda len jeden hnaný podvozok...
Reakcia na: S499.1023 #78269:
Viem si predstavit nieco na styl "pantografu" kde bude jedno hnacie vozidlo na 6kv= a druhe na 600V=. Vykon by mohol stacit pri 80m supravach
Reakcia na: S499.1023 #78269:
Dalo by sa uvažovať. Možno o sto rokov bude už všetko na 25kV/50Hz, tak by to bolo prezieravé riešenie.?
Reakcia na: veteran #78270:
V SORe už bežia vývojové práce. ? ? ?
Reakcia na: S499.1023 #78269:
Všetko pekné, len... Nevyrába to Pragoimex ani ŽOSka ? ? ?
Reakcia na: Tatranka #78257:
Mňa by zaujímalo, aký tramtrain je na systémy 3 kV=/600 V=. Ale možno by stačil RegioCitadis na 600 V=/diesel.
Reakcia na: master5228 #78266:
No v prvom rade Vrútocká pomsta má Rmin=150 metrov, čo je veeeľmi ďaleko od polomerov v intraviláne ?
Reakcia na: romeo #78247:
Nuz, nebude no... HSMD dalo od tejto akcie pred dvoma rokmi ruky prec, pretoze.... Proste si tu akciu niekto "privlastnil" a zacal ju tak prezentovat. Ja mam rad kludny zivot a nie riesenie ega cudzieho cloveka 🙂
Decká deckáá...
Podľa mňa by sa otestovať trať so súpravou/vozidlom koncepcie TT mala! To je ako keby ste postavil most a urobili záťažovú skúšku mopedmi miesto kamiónov...

Anyway, k tej "pomste" - ak narážaš na DMJ rady 861 Regiomover, tak tá má minimálnu traťovú triedu C1, čo je, pokiaľ viem, 20t najvyššej prípustnej hmotnosti na nápravu a 6,4t na bežný meter vozidla. Pre info, u nás sa podľa Zväzku 3. UIC jazdí po traťových triedach D4 na infraštruktúre ŽSR s výnimkami 1, 2, 3, čo je 22,5t, resp. 8.0t.... na nápravu je to len malý nárast, as you can see. Silne pochybujem, že naše IKD trate dosahujú triedy C, takže s 861 tu asi nepochodíme ?
Ale každopádne Veteran ô pošprtaj sa v dokumentácii, možno tam niečo o triedach bude. Ak nie, je to paškvil. Pozor, nie Paška ?
Reakcia na: veteran #78263:
Tota žeľena drezina co maju vof spišskej ňestači? Šak to tyž original želežňične vožidlo... ?
Reakcia na: Kosican.88 #78259:
Da sa to. Ja bezne cez wifi posielam info o vylukach a mimoriadnostiach na imhd.

K veci: Co presne, akou wifinou a akym sposobom?
Reakcia na: Tatranka #78262:
Tak bageta... Aj tak v tej našej dezintegrovanej regionálnej doprave pri týchto intervaloch nič iné jazdiť nebude ?
Reakcia na: veteran #78260:
A vybere tote kaňare? ?
Reakcia na: Bjorn #78258:
Najskôr nijako, snažia sa zahrať to do autu. Už dávno malo byť dohodnuté zapožičanie tram trainu na skúšky, rok a pol bolo dosť času. Keď nejako neodrbú Brusel, tak máme problém. Iba, ak by urobili statické zaťažkávacie skúšky a premerali profil trate nejakou maketou..?
?
Reakcia na: Tatranka #78257:
Vrútocká pomsta ako TT nestačí? ?
chcem sa spytat ako mozem poslat cez wifi informaciu o viluke ale podobne chcem sa nato spytat ak vie niekto nech mi ta vediet dakujem
Reakcia na: Tatranka #78257:
No nemyslím si, že to najpodstatnejšie je ten záver... Skôr je zaujímavé to, ako chcú otestovať trať pre tram-train (na ktorú Košice dostali peniaze), keď žiadne také vozidlo v Košiciach nie je.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.