Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Vydavateľ pohľadnice je Nyulászi Béla, pred pomaďarčením mena Béla (Vojtech) Zajac. Autor fotografie mohol byť skutočne ktokoľvek...

Omnibus na pohľadnici ale nebol jedinou súkromnou dopravnou aktivitou v lokalite Ľudovítov prameň. O tom však niekedy nabudúce ?
Reakcia na: Dimi #78296:
Známa fotka. Zrada je v tom, že je to pohľadnica, dole je uvedený jej vydavateľ. ?
Omnibusova linka Schalkhaz - Ludovitove pramene (Gajdove kupele) na Anicke 🙂 .. Btw. Ludovitov pramen sa nachadzal aj na Jahodnej, len tam by asi omnibus nedosiel 🙂 Foto mi poskytol G. Kladek s tym, ze ju mozem uverejnit. Fotograf je teda neznamy, majitel je G. Kladek a s jeho suhlasom ja 🙂
Reakcia na: veteran #78292:
Nástroje síce máme, ale ľudia sú myslením stále v praveku, takže...?
Reakcia na: Bjorn #78290:
Na to doplatíme všetci, bez rozdielu...?
Reakcia na: Bjorn #78289:
Videl som nakreslený nadjazd, premostenie.
Reakcia na: Bjorn #78291:
Asanačné pásmo je podľa ÚHA extrémne riešenie ? Ani pod Galériou nijaké asanačné pásmo nie je a tie staré chajdy si tam postupne dávajú dokopy, čo na tom, že ich existencia je v príkrom rozpore s regulačným plánom.

V podstate zažívame detto, čo tu bolo v 20. a 30. rokoch, keď sa nám tu nekontrolovateľne rozrástli štvrte ako Tri hôrky, Džungľa, Šanghaj atď. Väčšinou šlo o nekontrolované čierne stavby pochybnej kvality až s dodatočnou reguláciou uličnej čiary (podľa toho, čo a ako už stálo).

S tým rozdielom, že teraz máme nástroje na kontrolu, no bohužiaľ, tie zakaždým ustupujú a neplnia si svoju funkciu.
Reakcia na: veteran #78287:
Ono z pohľadu minulosti to zas až tak nezmyselné (priemysel v tej zóne) v tom čase nebol. Je to v blízkosti železnice, čiže pomerne neatraktívna lokalita na bývanie a v tom čase relatívne mimo centra mesta. Viď Južná trieda, o ktorej by sa dalo teraz povedať to isté (až na tú rieku). Tak, ako sa postupne zrušil priemysel v okolí dnešnej Štúrovej, Moldavskej, ako sa zbúrali domy a chatrče na dnešnej Terase atď, tak sa časom mala priemyselná zóna v súčasnom (takmer) centre transformovať podobným spôsobom. Dávno tam mala byť stavebná uzávera, prípadne asanačné pásmo, resp. sa mali pozemky začať vykupovať mestom a postupne pretvárať. Lenže opäť slovenská nekompetentnosť.
Reakcia na: Tatranka #78285:
Práve preto dúfam, že nezožerie a že to mesto zaplatí zo svojho, prípade sa dostane do nútenej správy. Snáď by to potom otvorilo oči aspoň niektorým správne SMERovaným ovečkám.
Reakcia na: veteran #78282:
Vďaka za upresnenie.
Ten "ekodukt" mal byť určite nadjazd? Mne sa marí čosi také, že tam mal byť akýsi tunel popod železnicu s tým, že sa prepojí nová druhá budova stanice na opačnej strane koľajiska.
Reakcia na: veteran #78287:
Už to tam je, no... Vtedy súdruhovia mali v pláne hlavne satelitné sídliská na zelenej lúke, či? ?
Reakcia na: Tatranka #78286:
Podobne dopadne aj plocha pri Prešovskej a Priemyselnej. Päť rokov dozadu tam bol v ÚP nakreslený návrh polyfunkčnej a obytnej zástavby (do 16 NP), no potom sa to dalo prekresliť na kombinovanú zástavby výrobou a priemyslom s tým, že sa tam pripúšťa aj iná funkcia (rozumej zadné vrátka).

Holt, ruky-nohy dolámať tomu, kto v 60. rokoch nasačkoval takmer všetku výrobu a priemysel k rieke.
Reakcia na: veteran #78284:
Aha... Tak to ostane ako hnedá zóna najbližších sto rokov.
Reakcia na: Bjorn #78281:
Dúfam, že zožerie. Inak to IKD zacvakáme z mestskej kasy celé. Aj keď ďalší rozpredaj mestského majetku, by sa určite náramne kdekomu hodil.?
Reakcia na: Tatranka #78283:
Haha, obytná zóna v magnezitke ? Asi tri roky späť som bol na prerokovaní jedne štúdie, ktorá toto riešila. Bola hradená z €Ú (projekt Retina, matroše k tomu mám, ak niekto má záujem, naskenujem).

Ctený pán autor štúdie na prerokovanie ani neprišiel, bola na nejakej tvorivej dovolenke. Bili sa zaňho nejakí poskokovia z degradovaného ÚHA. Keď sme sa ich pýtali, prečo ťahajú električku od Havlíčkovej po Kostolianskej a potom šialenou estakádou ponad minerálny prameň až na sídlisko bez toho, aby túto navrhovanú zónu akokoľvek obslúžila, dostali sme odpoveď, že načo to berieme tak vážne, že toto sa aj tak nikdy nezrealizuje, lebo sú tam tak komplikované vlastnícke pomery, že do toho sa tak skoro nikto nepustí...
Reakcia na: veteran #78280:
Terminál Sever... Ten by sa šikol tak, aj tak. Pokiaľ sa naplní idea výstavby obytnej zóny v bývalej magnezitke, tak dupľom.
Reakcia na: Bjorn #78281:
Dokončenie 3. nástupišťa a výstavba štvorky a päťky bola v pláne už v roku 1967. Po vybudovaní definitívnych nástupíšť začiatkom 80. rokov sa na trojke prikročilo k dlhodobému provizóriu, ktoré vidíme dodnes. Je to stav nevyhovujúci a nedôstojný.

Presun nákladnej stanice bol plánovaný už v osemdesiatych rokoch, okrem toho bola plánovaná nákladná trať poza Východné mesto do Keceroviec (EKE).

Štúdia tzv. Terminálu Stred (nie až taká stará) zahŕňala zobojsmernenie stanice s možnosťou vstupu aj od Bosákovej ulice. Ponad trať mal viesť široký ekodukt, ktorý mal nadväzovať na parkovú zónu pri Hornáde za Priemyselnou ulicou. Toto mala byť súčasť €HMK ?
Reakcia na: Tatranka #78279:
No po tom, čo zožral zlodejinu v prípade autobusov, električiek, EHMK sa obávam, že zožerie.

Niektoré prvotné návrhy a nápady boli aj celkom dobré. Napríklad prepojenie Staničného námestia a Priemyselnej (mimochodom to mohla byť veľmi lukratívna a perspektívna lokalita) električkou priamo popod stanicu, dokončenie/oprava tretieho a vybudovanie 4. (a 5.?) nástupišťa práve pre potreby regionálnej dopravy, prestavba stanice Krásna na terminál IDS (aj s predĺžením električiek a ukončením prímestských autobusov), terminál Sever. Síce nie v súvislosti s IDS, no hovorilo sa aj o vybudovaní železničnej zastávky na úrovni Južného nábrežia s lávkou ponad Hornád, kde sa má presmerovať všetka vlaková doprava, v 90-tych rokoch boli zas úvahy o presune nákladnej stanice za mesto. Atď, atď... Lenže to by nesmelo byť Slovensko, najsevernejší balkánsky štát plný zlodejov, kariérnych politikov, kamarátskych podnikateľov a pseudoodborníkov.
Reakcia na: Tatranka #78279:
O nezmysel na Ťahanovce sme našťastie už radšej ani nežiadali ? Dúfam, že si tento megaúspech dotyčný súdruh pri najbližších komunálnych voľbách dá do svojho letáku. Ktovie, na koľko percent splnil tú svoju integrovanú dvojpäťročnicu, no v roku 1986 plnil plán na 100,7% ? http://abload.de/img/njplo.jpg

Paradoxne v aute zostáva zahratý aj Terminál Sever, ktorý mohol stáť aj bez ťahanovskej trate a dokonca aj bez prepojenia tratí.
Reakcia na: Bjorn #78275:
To už nepriamo priznáva aj s. Olexa. Teraz ide o to, či to Brusel zožerie...?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.