Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Bjorn #78281:
Dokončenie 3. nástupišťa a výstavba štvorky a päťky bola v pláne už v roku 1967. Po vybudovaní definitívnych nástupíšť začiatkom 80. rokov sa na trojke prikročilo k dlhodobému provizóriu, ktoré vidíme dodnes. Je to stav nevyhovujúci a nedôstojný.

Presun nákladnej stanice bol plánovaný už v osemdesiatych rokoch, okrem toho bola plánovaná nákladná trať poza Východné mesto do Keceroviec (EKE).

Štúdia tzv. Terminálu Stred (nie až taká stará) zahŕňala zobojsmernenie stanice s možnosťou vstupu aj od Bosákovej ulice. Ponad trať mal viesť široký ekodukt, ktorý mal nadväzovať na parkovú zónu pri Hornáde za Priemyselnou ulicou. Toto mala byť súčasť €HMK ?
Reakcia na: Tatranka #78279:
No po tom, čo zožral zlodejinu v prípade autobusov, električiek, EHMK sa obávam, že zožerie.

Niektoré prvotné návrhy a nápady boli aj celkom dobré. Napríklad prepojenie Staničného námestia a Priemyselnej (mimochodom to mohla byť veľmi lukratívna a perspektívna lokalita) električkou priamo popod stanicu, dokončenie/oprava tretieho a vybudovanie 4. (a 5.?) nástupišťa práve pre potreby regionálnej dopravy, prestavba stanice Krásna na terminál IDS (aj s predĺžením električiek a ukončením prímestských autobusov), terminál Sever. Síce nie v súvislosti s IDS, no hovorilo sa aj o vybudovaní železničnej zastávky na úrovni Južného nábrežia s lávkou ponad Hornád, kde sa má presmerovať všetka vlaková doprava, v 90-tych rokoch boli zas úvahy o presune nákladnej stanice za mesto. Atď, atď... Lenže to by nesmelo byť Slovensko, najsevernejší balkánsky štát plný zlodejov, kariérnych politikov, kamarátskych podnikateľov a pseudoodborníkov.
Reakcia na: Tatranka #78279:
O nezmysel na Ťahanovce sme našťastie už radšej ani nežiadali ? Dúfam, že si tento megaúspech dotyčný súdruh pri najbližších komunálnych voľbách dá do svojho letáku. Ktovie, na koľko percent splnil tú svoju integrovanú dvojpäťročnicu, no v roku 1986 plnil plán na 100,7% ? http://abload.de/img/njplo.jpg

Paradoxne v aute zostáva zahratý aj Terminál Sever, ktorý mohol stáť aj bez ťahanovskej trate a dokonca aj bez prepojenia tratí.
Reakcia na: Bjorn #78275:
To už nepriamo priznáva aj s. Olexa. Teraz ide o to, či to Brusel zožerie...?
Reakcia na: romeo #78276:
To že tohto roku nebude neznamená, že nebude už nikdy.?
Reakcia na: master5228 #78274:
LOL, a to pritom stačí zájsť do matky všetkých tramtrainov - Karlsruhe ?
https://www.youtube.com/watch?v=FNm1L9oQDoQ
Reakcia na: Dimi #78267:
škoda toho,pekná akcia to bola ?
Reakcia na: master5228 #78274:
Tramtrain v košických pomeroch bol od začiatku nezmysel. Projekt riešenia prepojenia tratí to len umocnil. A súčasný stav nadobro zaklincoval. Myslím, že už dávno je každému jasné, že to nikdy fungovať nemohlo a ani nebude.
Reakcia na: veteran #78268:
... tak, a práve si si odpovedal na to, či takéto vozy môžu ísť na tram-train trate (aj keď sa na vlakoelektričky dizajnom a ľahkosťou podobajú)... nemôžu 🙂

Tram-train je dá sa povedať obyčajná električka, ktorá premáva po tratiach aj mimo intravilánu a pripomína napr. našu rýchlodráhu... Nepoznám žiadne mesto, kde existuje súbežná prevádzka tram-trainu na železničnej trati spolu s vlakmi vyšších kategórií. Teda že by došla vlakoelektrička na terajšie nástupište 1A a na 1ke by stál REX s Bdmpeer-mi, ktorý by po rovnakej trase šiel smerom na ČnT, tak to by sme boli unikát, LOL 🙂 Ich trate sú charakterom rýchlodrážne, no nezasahujú do "vysokorýchlostných" dospelých tratí.

Výzor a vozidlá tram-trainových tratí si ale vieme všetci dobre predstaviť (aj ich izolovanosť a prepojenosť na uzloch so železnicou) - ide o TEŽku a jej Stadler GTW 2/6 (resp. ŽOS Vrútky, Stadler Fahrzeuge a Daimler-Chrysler Rail Systems a ich šeciálny typ 425.95 na táklade koncepcie GTW 2/6).. Hmotnosť o 7t vyššia ako ČKD KT8 D5, dĺžka 33m cez nárazníky, 1,5kV =, len oproti električkám to má 2’Bo’2’, teda len jeden hnaný podvozok...
Reakcia na: S499.1023 #78269:
Viem si predstavit nieco na styl "pantografu" kde bude jedno hnacie vozidlo na 6kv= a druhe na 600V=. Vykon by mohol stacit pri 80m supravach
Reakcia na: S499.1023 #78269:
Dalo by sa uvažovať. Možno o sto rokov bude už všetko na 25kV/50Hz, tak by to bolo prezieravé riešenie.?
Reakcia na: veteran #78270:
V SORe už bežia vývojové práce. ? ? ?
Reakcia na: S499.1023 #78269:
Všetko pekné, len... Nevyrába to Pragoimex ani ŽOSka ? ? ?
Reakcia na: Tatranka #78257:
Mňa by zaujímalo, aký tramtrain je na systémy 3 kV=/600 V=. Ale možno by stačil RegioCitadis na 600 V=/diesel.
Reakcia na: master5228 #78266:
No v prvom rade Vrútocká pomsta má Rmin=150 metrov, čo je veeeľmi ďaleko od polomerov v intraviláne ?
Reakcia na: romeo #78247:
Nuz, nebude no... HSMD dalo od tejto akcie pred dvoma rokmi ruky prec, pretoze.... Proste si tu akciu niekto "privlastnil" a zacal ju tak prezentovat. Ja mam rad kludny zivot a nie riesenie ega cudzieho cloveka 🙂
Decká deckáá...
Podľa mňa by sa otestovať trať so súpravou/vozidlom koncepcie TT mala! To je ako keby ste postavil most a urobili záťažovú skúšku mopedmi miesto kamiónov...

Anyway, k tej "pomste" - ak narážaš na DMJ rady 861 Regiomover, tak tá má minimálnu traťovú triedu C1, čo je, pokiaľ viem, 20t najvyššej prípustnej hmotnosti na nápravu a 6,4t na bežný meter vozidla. Pre info, u nás sa podľa Zväzku 3. UIC jazdí po traťových triedach D4 na infraštruktúre ŽSR s výnimkami 1, 2, 3, čo je 22,5t, resp. 8.0t.... na nápravu je to len malý nárast, as you can see. Silne pochybujem, že naše IKD trate dosahujú triedy C, takže s 861 tu asi nepochodíme ?
Ale každopádne Veteran ô pošprtaj sa v dokumentácii, možno tam niečo o triedach bude. Ak nie, je to paškvil. Pozor, nie Paška ?
Reakcia na: veteran #78263:
Tota žeľena drezina co maju vof spišskej ňestači? Šak to tyž original želežňične vožidlo... ?
Reakcia na: Kosican.88 #78259:
Da sa to. Ja bezne cez wifi posielam info o vylukach a mimoriadnostiach na imhd.

K veci: Co presne, akou wifinou a akym sposobom?
Reakcia na: Tatranka #78262:
Tak bageta... Aj tak v tej našej dezintegrovanej regionálnej doprave pri týchto intervaloch nič iné jazdiť nebude ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.