Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 110mat110 #78300:
ŽSR sa košickej stanice zbavili a tá pseudorekonštrukcia, čo tam prebieha, je na zaplakanie. Žiaľ, 90% národa tomu zatlieska. Budiž. Vox populi, vox dei.

A rekonštrukcia trate. Nuž, otázka nestojí, že kedy, ale či vôbec ? Ono, tažko sa bude vysvetľovať, načo je potrebné raziť nové tunely, vyrovnávať rádiusy oblúkov atď., pokiaľ zostane intenzita dopravy taká, aká je dnes. Osobáku zo Žiliny či Popradu môže byť naozaj šum a fuk, či pôjde po trati s Vmax=160 km/h alebo Vmax=120 km/h. A tých pár rýchlikov... To samé, jak rýchlodráha, jenomže v bleděmodrém ?
Reply on: monoblok #78302:
Tie torzá (!) domov, ktoré si majitelia dávajú dokopy, na danom území na základe platných oficiálnych dokumentov nemajú čo robiť. Kto na opravy vydal povolenie, keď to je v rozpore s regulačným plánom? Keď je raz v RP niečo nakreslené, nevidím dôvod na to, aby sa v skutočnosti robilo niečo iné. Bodka. Pokiaľ sa do RP nakreslí, že tam majú byť rodinné domy, prosím.

Ale čo by sme chceli, veď prístavba OC Galéria je postavená v totálnom rozpore s RP, úplne zabila myšlienku pešej trasy medzi Starým a Novým mestom. Mysšlienku, ktorá sa v plánoch uchovávala snáď 50 rokov a ktorej autorom je človek, ktorý vymyslel a vyprojektoval najlepšie sídlisko v Košiciach. Holt, ale potom prišiel niekto, kto si myslel, že má väčšieho a... Výsledok vidíme.
Reply on: 110mat110 #78303:
pokial viem z OPD usek pred Kysakom bol brany od Krompach ,teda Kropachy-Kysak so znamou estakadou pri Kluknave kde sa ma cely obluk zrezat za ktorym by mal nasledovat kratky tunel a hned Richnava zast., opravte ma ak sa mylim.. a teda Kysak-Kosice by sa mal robit separatne.. kazdopadne medzi Ruzinom a Kysakom to bude tiez vesele s modernizaciou trate kedze ten usek je sama zakruta, v okoli trate sama zahradka, kopce a rieka Hornad..
Reply on: master5228 #78274:
Ty si veľký teoretik ale chýbajú ti znalosti. tramtrainové vozidlá premávajú po "Vollbahn" napr. okolo Karlsruhe, v Kasseli etc.. Daimler-Chrysler Rail Systems dávno neexistujú (dnes sa to volá Bombardier Transportation) a ich "špeciálny typ" nebol žiadny špeciálny ale bolo to štandardné GTW 2/6.
Reply on: 110mat110 #78303:
Správne, tieto údaje boli aktuálne až kým sa nepremeškal termín pre Operačný program Doprava, z ktorého mali ísť peniaze na rekonštrukciu úseku Kysak - Košice. Preložkou pri Štrbe by som si už tiež nebol istý, keďže ani to nie je najčerstvejšia informácia. Ani z Európskej únie nepotečú peniaze donekonečna, raz sa proste minúť museli...

Podľa plánu z čias, keď sa s rekonštrukciu začínalo, je trať z Bratislavy do Košíc už takmer kompletne vymenená. Po diaľnici jazdia Slováci z Košíc do Bratislavy už vyše dekády, výstavba D1 pokročila k Michalovciam a čo nevidieť bude v Užhorode. Už niekoľko rokov kotvia remorkéry v Novom meste nad Váhom, Trenčíne a Žiline, kde sa prekladá náklad z Číny. Vďaka nedávnej zimnej olympiáde vo Vysokých Tatrách vykazuje Slovensko rekordné tržby z cestovného ruchu, k čomu prispievajú desiatky pravidelných letov (vrátane medzikontinentálnych) na všetkých piatich významných medzinárodných letiskách.
Ibažeby nie...
Reply on: monoblok #78301:
Moje informacie nie su uplne najcerstvejsie. Viem, ze sa ma pretrasovat aj tahanovsky tunel a celkovo je to dost narocna stavba. Ked sa to spoji aj s usekom Margecany-Kysak tak to do 2020,urcite nestihnu
Reply on: veteran #78292:
Co potom napriklad toto
http://bydleni.idnes.cz/praha-slum-chudinska-kolonie-na-slatinach-fgp-/architektura.aspx?c=A150219_181018_architektura_web

Nehovorim, ze okolie Ruzovej je prave najsympatickejsie,no neznamena to, ze sa tych par domov musi nutne zburat, planovana vystavba s nejakou cyklotrasou smerujucou do mesta ci "bulvar Terasy" tam mozu byt aj bez nejakej ten asanacie.
No neviem ake mas spravy, ale za Zilinou sa uz najskor pokracovat nebude, urobi sa prelozka trate v okoli LM, nieco v okoli Strby, na Spisi a usek Kosice po Kysak sa ma robit niekedy 2018-2020. Uz by na to mali byt studie, kedze Kosice maju aj provizorne zab zar. tak sa ta stanica rekonstruovat ma s trochu vyssou prioritou.
Reply on: monoblok #78299:
Uz som to pisal... ZSR budu kosicku stanicu rekonstruovat az ked sa bude robit modernizacia trate. To bude kto vie kedy
Osobne by som uvital, abysa stanica zrekonstruovala ako celok, ked uz sa urobila trat a budova, mohli sa naraz urobit aj upravy nastupist, kolaji a zab zar., ktore je tiez provizorne a aj vdaka nemu funguje Rampova tak ako funguje. Bohuzial ZSR odlozili reko stanice niekedy okolo 2020, takze si na normalne nastupistia este pockame.
Vydavateľ pohľadnice je Nyulászi Béla, pred pomaďarčením mena Béla (Vojtech) Zajac. Autor fotografie mohol byť skutočne ktokoľvek...

Omnibus na pohľadnici ale nebol jedinou súkromnou dopravnou aktivitou v lokalite Ľudovítov prameň. O tom však niekedy nabudúce ?
Reply on: Dimi #78296:
Známa fotka. Zrada je v tom, že je to pohľadnica, dole je uvedený jej vydavateľ. ?
Omnibusova linka Schalkhaz - Ludovitove pramene (Gajdove kupele) na Anicke 🙂 .. Btw. Ludovitov pramen sa nachadzal aj na Jahodnej, len tam by asi omnibus nedosiel 🙂 Foto mi poskytol G. Kladek s tym, ze ju mozem uverejnit. Fotograf je teda neznamy, majitel je G. Kladek a s jeho suhlasom ja 🙂
Reply on: veteran #78292:
Nástroje síce máme, ale ľudia sú myslením stále v praveku, takže...?
Reply on: Bjorn #78290:
Na to doplatíme všetci, bez rozdielu...?
Reply on: Bjorn #78289:
Videl som nakreslený nadjazd, premostenie.
Reply on: Bjorn #78291:
Asanačné pásmo je podľa ÚHA extrémne riešenie ? Ani pod Galériou nijaké asanačné pásmo nie je a tie staré chajdy si tam postupne dávajú dokopy, čo na tom, že ich existencia je v príkrom rozpore s regulačným plánom.

V podstate zažívame detto, čo tu bolo v 20. a 30. rokoch, keď sa nám tu nekontrolovateľne rozrástli štvrte ako Tri hôrky, Džungľa, Šanghaj atď. Väčšinou šlo o nekontrolované čierne stavby pochybnej kvality až s dodatočnou reguláciou uličnej čiary (podľa toho, čo a ako už stálo).

S tým rozdielom, že teraz máme nástroje na kontrolu, no bohužiaľ, tie zakaždým ustupujú a neplnia si svoju funkciu.
Reply on: veteran #78287:
Ono z pohľadu minulosti to zas až tak nezmyselné (priemysel v tej zóne) v tom čase nebol. Je to v blízkosti železnice, čiže pomerne neatraktívna lokalita na bývanie a v tom čase relatívne mimo centra mesta. Viď Južná trieda, o ktorej by sa dalo teraz povedať to isté (až na tú rieku). Tak, ako sa postupne zrušil priemysel v okolí dnešnej Štúrovej, Moldavskej, ako sa zbúrali domy a chatrče na dnešnej Terase atď, tak sa časom mala priemyselná zóna v súčasnom (takmer) centre transformovať podobným spôsobom. Dávno tam mala byť stavebná uzávera, prípadne asanačné pásmo, resp. sa mali pozemky začať vykupovať mestom a postupne pretvárať. Lenže opäť slovenská nekompetentnosť.
Reply on: Tatranka #78285:
Práve preto dúfam, že nezožerie a že to mesto zaplatí zo svojho, prípade sa dostane do nútenej správy. Snáď by to potom otvorilo oči aspoň niektorým správne SMERovaným ovečkám.
Reply on: veteran #78282:
Vďaka za upresnenie.
Ten "ekodukt" mal byť určite nadjazd? Mne sa marí čosi také, že tam mal byť akýsi tunel popod železnicu s tým, že sa prepojí nová druhá budova stanice na opačnej strane koľajiska.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.