Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Tatranka #78283:
Haha, obytná zóna v magnezitke ? Asi tri roky späť som bol na prerokovaní jedne štúdie, ktorá toto riešila. Bola hradená z €Ú (projekt Retina, matroše k tomu mám, ak niekto má záujem, naskenujem).

Ctený pán autor štúdie na prerokovanie ani neprišiel, bola na nejakej tvorivej dovolenke. Bili sa zaňho nejakí poskokovia z degradovaného ÚHA. Keď sme sa ich pýtali, prečo ťahajú električku od Havlíčkovej po Kostolianskej a potom šialenou estakádou ponad minerálny prameň až na sídlisko bez toho, aby túto navrhovanú zónu akokoľvek obslúžila, dostali sme odpoveď, že načo to berieme tak vážne, že toto sa aj tak nikdy nezrealizuje, lebo sú tam tak komplikované vlastnícke pomery, že do toho sa tak skoro nikto nepustí...
Reply on: veteran #78280:
Terminál Sever... Ten by sa šikol tak, aj tak. Pokiaľ sa naplní idea výstavby obytnej zóny v bývalej magnezitke, tak dupľom.
Reply on: Bjorn #78281:
Dokončenie 3. nástupišťa a výstavba štvorky a päťky bola v pláne už v roku 1967. Po vybudovaní definitívnych nástupíšť začiatkom 80. rokov sa na trojke prikročilo k dlhodobému provizóriu, ktoré vidíme dodnes. Je to stav nevyhovujúci a nedôstojný.

Presun nákladnej stanice bol plánovaný už v osemdesiatych rokoch, okrem toho bola plánovaná nákladná trať poza Východné mesto do Keceroviec (EKE).

Štúdia tzv. Terminálu Stred (nie až taká stará) zahŕňala zobojsmernenie stanice s možnosťou vstupu aj od Bosákovej ulice. Ponad trať mal viesť široký ekodukt, ktorý mal nadväzovať na parkovú zónu pri Hornáde za Priemyselnou ulicou. Toto mala byť súčasť €HMK ?
Reply on: Tatranka #78279:
No po tom, čo zožral zlodejinu v prípade autobusov, električiek, EHMK sa obávam, že zožerie.

Niektoré prvotné návrhy a nápady boli aj celkom dobré. Napríklad prepojenie Staničného námestia a Priemyselnej (mimochodom to mohla byť veľmi lukratívna a perspektívna lokalita) električkou priamo popod stanicu, dokončenie/oprava tretieho a vybudovanie 4. (a 5.?) nástupišťa práve pre potreby regionálnej dopravy, prestavba stanice Krásna na terminál IDS (aj s predĺžením električiek a ukončením prímestských autobusov), terminál Sever. Síce nie v súvislosti s IDS, no hovorilo sa aj o vybudovaní železničnej zastávky na úrovni Južného nábrežia s lávkou ponad Hornád, kde sa má presmerovať všetka vlaková doprava, v 90-tych rokoch boli zas úvahy o presune nákladnej stanice za mesto. Atď, atď... Lenže to by nesmelo byť Slovensko, najsevernejší balkánsky štát plný zlodejov, kariérnych politikov, kamarátskych podnikateľov a pseudoodborníkov.
Reply on: Tatranka #78279:
O nezmysel na Ťahanovce sme našťastie už radšej ani nežiadali ? Dúfam, že si tento megaúspech dotyčný súdruh pri najbližších komunálnych voľbách dá do svojho letáku. Ktovie, na koľko percent splnil tú svoju integrovanú dvojpäťročnicu, no v roku 1986 plnil plán na 100,7% ? http://abload.de/img/njplo.jpg

Paradoxne v aute zostáva zahratý aj Terminál Sever, ktorý mohol stáť aj bez ťahanovskej trate a dokonca aj bez prepojenia tratí.
Reply on: Bjorn #78275:
To už nepriamo priznáva aj s. Olexa. Teraz ide o to, či to Brusel zožerie...?
Reply on: romeo #78276:
To že tohto roku nebude neznamená, že nebude už nikdy.?
Reply on: master5228 #78274:
LOL, a to pritom stačí zájsť do matky všetkých tramtrainov - Karlsruhe ?
https://www.youtube.com/watch?v=FNm1L9oQDoQ
Reply on: Dimi #78267:
škoda toho,pekná akcia to bola ?
Reply on: master5228 #78274:
Tramtrain v košických pomeroch bol od začiatku nezmysel. Projekt riešenia prepojenia tratí to len umocnil. A súčasný stav nadobro zaklincoval. Myslím, že už dávno je každému jasné, že to nikdy fungovať nemohlo a ani nebude.
Reply on: veteran #78268:
... tak, a práve si si odpovedal na to, či takéto vozy môžu ísť na tram-train trate (aj keď sa na vlakoelektričky dizajnom a ľahkosťou podobajú)... nemôžu 🙂

Tram-train je dá sa povedať obyčajná električka, ktorá premáva po tratiach aj mimo intravilánu a pripomína napr. našu rýchlodráhu... Nepoznám žiadne mesto, kde existuje súbežná prevádzka tram-trainu na železničnej trati spolu s vlakmi vyšších kategórií. Teda že by došla vlakoelektrička na terajšie nástupište 1A a na 1ke by stál REX s Bdmpeer-mi, ktorý by po rovnakej trase šiel smerom na ČnT, tak to by sme boli unikát, LOL 🙂 Ich trate sú charakterom rýchlodrážne, no nezasahujú do "vysokorýchlostných" dospelých tratí.

Výzor a vozidlá tram-trainových tratí si ale vieme všetci dobre predstaviť (aj ich izolovanosť a prepojenosť na uzloch so železnicou) - ide o TEŽku a jej Stadler GTW 2/6 (resp. ŽOS Vrútky, Stadler Fahrzeuge a Daimler-Chrysler Rail Systems a ich šeciálny typ 425.95 na táklade koncepcie GTW 2/6).. Hmotnosť o 7t vyššia ako ČKD KT8 D5, dĺžka 33m cez nárazníky, 1,5kV =, len oproti električkám to má 2’Bo’2’, teda len jeden hnaný podvozok...
Reply on: S499.1023 #78269:
Viem si predstavit nieco na styl "pantografu" kde bude jedno hnacie vozidlo na 6kv= a druhe na 600V=. Vykon by mohol stacit pri 80m supravach
Reply on: S499.1023 #78269:
Dalo by sa uvažovať. Možno o sto rokov bude už všetko na 25kV/50Hz, tak by to bolo prezieravé riešenie.?
Reply on: veteran #78270:
V SORe už bežia vývojové práce. ? ? ?
Reply on: S499.1023 #78269:
Všetko pekné, len... Nevyrába to Pragoimex ani ŽOSka ? ? ?
Reply on: Tatranka #78257:
Mňa by zaujímalo, aký tramtrain je na systémy 3 kV=/600 V=. Ale možno by stačil RegioCitadis na 600 V=/diesel.
Reply on: master5228 #78266:
No v prvom rade Vrútocká pomsta má Rmin=150 metrov, čo je veeeľmi ďaleko od polomerov v intraviláne ?
Reply on: romeo #78247:
Nuz, nebude no... HSMD dalo od tejto akcie pred dvoma rokmi ruky prec, pretoze.... Proste si tu akciu niekto "privlastnil" a zacal ju tak prezentovat. Ja mam rad kludny zivot a nie riesenie ega cudzieho cloveka 🙂
Decká deckáá...
Podľa mňa by sa otestovať trať so súpravou/vozidlom koncepcie TT mala! To je ako keby ste postavil most a urobili záťažovú skúšku mopedmi miesto kamiónov...

Anyway, k tej "pomste" - ak narážaš na DMJ rady 861 Regiomover, tak tá má minimálnu traťovú triedu C1, čo je, pokiaľ viem, 20t najvyššej prípustnej hmotnosti na nápravu a 6,4t na bežný meter vozidla. Pre info, u nás sa podľa Zväzku 3. UIC jazdí po traťových triedach D4 na infraštruktúre ŽSR s výnimkami 1, 2, 3, čo je 22,5t, resp. 8.0t.... na nápravu je to len malý nárast, as you can see. Silne pochybujem, že naše IKD trate dosahujú triedy C, takže s 861 tu asi nepochodíme ?
Ale každopádne Veteran ô pošprtaj sa v dokumentácii, možno tam niečo o triedach bude. Ak nie, je to paškvil. Pozor, nie Paška ?
Reply on: veteran #78263:
Tota žeľena drezina co maju vof spišskej ňestači? Šak to tyž original želežňične vožidlo... ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.