Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 110mat110 #78300:
ŽSR sa košickej stanice zbavili a tá pseudorekonštrukcia, čo tam prebieha, je na zaplakanie. Žiaľ, 90% národa tomu zatlieska. Budiž. Vox populi, vox dei.

A rekonštrukcia trate. Nuž, otázka nestojí, že kedy, ale či vôbec ? Ono, tažko sa bude vysvetľovať, načo je potrebné raziť nové tunely, vyrovnávať rádiusy oblúkov atď., pokiaľ zostane intenzita dopravy taká, aká je dnes. Osobáku zo Žiliny či Popradu môže byť naozaj šum a fuk, či pôjde po trati s Vmax=160 km/h alebo Vmax=120 km/h. A tých pár rýchlikov... To samé, jak rýchlodráha, jenomže v bleděmodrém ?
Reakcia na: monoblok #78302:
Tie torzá (!) domov, ktoré si majitelia dávajú dokopy, na danom území na základe platných oficiálnych dokumentov nemajú čo robiť. Kto na opravy vydal povolenie, keď to je v rozpore s regulačným plánom? Keď je raz v RP niečo nakreslené, nevidím dôvod na to, aby sa v skutočnosti robilo niečo iné. Bodka. Pokiaľ sa do RP nakreslí, že tam majú byť rodinné domy, prosím.

Ale čo by sme chceli, veď prístavba OC Galéria je postavená v totálnom rozpore s RP, úplne zabila myšlienku pešej trasy medzi Starým a Novým mestom. Mysšlienku, ktorá sa v plánoch uchovávala snáď 50 rokov a ktorej autorom je človek, ktorý vymyslel a vyprojektoval najlepšie sídlisko v Košiciach. Holt, ale potom prišiel niekto, kto si myslel, že má väčšieho a... Výsledok vidíme.
Reakcia na: 110mat110 #78303:
pokial viem z OPD usek pred Kysakom bol brany od Krompach ,teda Kropachy-Kysak so znamou estakadou pri Kluknave kde sa ma cely obluk zrezat za ktorym by mal nasledovat kratky tunel a hned Richnava zast., opravte ma ak sa mylim.. a teda Kysak-Kosice by sa mal robit separatne.. kazdopadne medzi Ruzinom a Kysakom to bude tiez vesele s modernizaciou trate kedze ten usek je sama zakruta, v okoli trate sama zahradka, kopce a rieka Hornad..
Reakcia na: master5228 #78274:
Ty si veľký teoretik ale chýbajú ti znalosti. tramtrainové vozidlá premávajú po "Vollbahn" napr. okolo Karlsruhe, v Kasseli etc.. Daimler-Chrysler Rail Systems dávno neexistujú (dnes sa to volá Bombardier Transportation) a ich "špeciálny typ" nebol žiadny špeciálny ale bolo to štandardné GTW 2/6.
Reakcia na: 110mat110 #78303:
Správne, tieto údaje boli aktuálne až kým sa nepremeškal termín pre Operačný program Doprava, z ktorého mali ísť peniaze na rekonštrukciu úseku Kysak - Košice. Preložkou pri Štrbe by som si už tiež nebol istý, keďže ani to nie je najčerstvejšia informácia. Ani z Európskej únie nepotečú peniaze donekonečna, raz sa proste minúť museli...

Podľa plánu z čias, keď sa s rekonštrukciu začínalo, je trať z Bratislavy do Košíc už takmer kompletne vymenená. Po diaľnici jazdia Slováci z Košíc do Bratislavy už vyše dekády, výstavba D1 pokročila k Michalovciam a čo nevidieť bude v Užhorode. Už niekoľko rokov kotvia remorkéry v Novom meste nad Váhom, Trenčíne a Žiline, kde sa prekladá náklad z Číny. Vďaka nedávnej zimnej olympiáde vo Vysokých Tatrách vykazuje Slovensko rekordné tržby z cestovného ruchu, k čomu prispievajú desiatky pravidelných letov (vrátane medzikontinentálnych) na všetkých piatich významných medzinárodných letiskách.
Ibažeby nie...
Reakcia na: monoblok #78301:
Moje informacie nie su uplne najcerstvejsie. Viem, ze sa ma pretrasovat aj tahanovsky tunel a celkovo je to dost narocna stavba. Ked sa to spoji aj s usekom Margecany-Kysak tak to do 2020,urcite nestihnu
Reakcia na: veteran #78292:
Co potom napriklad toto
http://bydleni.idnes.cz/praha-slum-chudinska-kolonie-na-slatinach-fgp-/architektura.aspx?c=A150219_181018_architektura_web

Nehovorim, ze okolie Ruzovej je prave najsympatickejsie,no neznamena to, ze sa tych par domov musi nutne zburat, planovana vystavba s nejakou cyklotrasou smerujucou do mesta ci "bulvar Terasy" tam mozu byt aj bez nejakej ten asanacie.
No neviem ake mas spravy, ale za Zilinou sa uz najskor pokracovat nebude, urobi sa prelozka trate v okoli LM, nieco v okoli Strby, na Spisi a usek Kosice po Kysak sa ma robit niekedy 2018-2020. Uz by na to mali byt studie, kedze Kosice maju aj provizorne zab zar. tak sa ta stanica rekonstruovat ma s trochu vyssou prioritou.
Reakcia na: monoblok #78299:
Uz som to pisal... ZSR budu kosicku stanicu rekonstruovat az ked sa bude robit modernizacia trate. To bude kto vie kedy
Osobne by som uvital, abysa stanica zrekonstruovala ako celok, ked uz sa urobila trat a budova, mohli sa naraz urobit aj upravy nastupist, kolaji a zab zar., ktore je tiez provizorne a aj vdaka nemu funguje Rampova tak ako funguje. Bohuzial ZSR odlozili reko stanice niekedy okolo 2020, takze si na normalne nastupistia este pockame.
Vydavateľ pohľadnice je Nyulászi Béla, pred pomaďarčením mena Béla (Vojtech) Zajac. Autor fotografie mohol byť skutočne ktokoľvek...

Omnibus na pohľadnici ale nebol jedinou súkromnou dopravnou aktivitou v lokalite Ľudovítov prameň. O tom však niekedy nabudúce ?
Reakcia na: Dimi #78296:
Známa fotka. Zrada je v tom, že je to pohľadnica, dole je uvedený jej vydavateľ. ?
Omnibusova linka Schalkhaz - Ludovitove pramene (Gajdove kupele) na Anicke 🙂 .. Btw. Ludovitov pramen sa nachadzal aj na Jahodnej, len tam by asi omnibus nedosiel 🙂 Foto mi poskytol G. Kladek s tym, ze ju mozem uverejnit. Fotograf je teda neznamy, majitel je G. Kladek a s jeho suhlasom ja 🙂
Reakcia na: veteran #78292:
Nástroje síce máme, ale ľudia sú myslením stále v praveku, takže...?
Reakcia na: Bjorn #78290:
Na to doplatíme všetci, bez rozdielu...?
Reakcia na: Bjorn #78289:
Videl som nakreslený nadjazd, premostenie.
Reakcia na: Bjorn #78291:
Asanačné pásmo je podľa ÚHA extrémne riešenie ? Ani pod Galériou nijaké asanačné pásmo nie je a tie staré chajdy si tam postupne dávajú dokopy, čo na tom, že ich existencia je v príkrom rozpore s regulačným plánom.

V podstate zažívame detto, čo tu bolo v 20. a 30. rokoch, keď sa nám tu nekontrolovateľne rozrástli štvrte ako Tri hôrky, Džungľa, Šanghaj atď. Väčšinou šlo o nekontrolované čierne stavby pochybnej kvality až s dodatočnou reguláciou uličnej čiary (podľa toho, čo a ako už stálo).

S tým rozdielom, že teraz máme nástroje na kontrolu, no bohužiaľ, tie zakaždým ustupujú a neplnia si svoju funkciu.
Reakcia na: veteran #78287:
Ono z pohľadu minulosti to zas až tak nezmyselné (priemysel v tej zóne) v tom čase nebol. Je to v blízkosti železnice, čiže pomerne neatraktívna lokalita na bývanie a v tom čase relatívne mimo centra mesta. Viď Južná trieda, o ktorej by sa dalo teraz povedať to isté (až na tú rieku). Tak, ako sa postupne zrušil priemysel v okolí dnešnej Štúrovej, Moldavskej, ako sa zbúrali domy a chatrče na dnešnej Terase atď, tak sa časom mala priemyselná zóna v súčasnom (takmer) centre transformovať podobným spôsobom. Dávno tam mala byť stavebná uzávera, prípadne asanačné pásmo, resp. sa mali pozemky začať vykupovať mestom a postupne pretvárať. Lenže opäť slovenská nekompetentnosť.
Reakcia na: Tatranka #78285:
Práve preto dúfam, že nezožerie a že to mesto zaplatí zo svojho, prípade sa dostane do nútenej správy. Snáď by to potom otvorilo oči aspoň niektorým správne SMERovaným ovečkám.
Reakcia na: veteran #78282:
Vďaka za upresnenie.
Ten "ekodukt" mal byť určite nadjazd? Mne sa marí čosi také, že tam mal byť akýsi tunel popod železnicu s tým, že sa prepojí nová druhá budova stanice na opačnej strane koľajiska.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.