Batch | Type | Fleet numbers | Manufactured | Into Service | Withdrawn | Quantity |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | K2 | 309 | 1969 | 1969 | 1993 | 1 |
2. | K2 | 310 – 329 | 1971 | 1972 | 1983 – 1997* | 20 |
3. | K2 | 330 – 354 | 1974 | 1974 – 1975 | from 1986 | 25 |
4. | K2 | 355 – 374 | 1975 | 1976 | from 1991 | 20 |
5. | K2 | 375 – 394 | 1977 | 1977 | from 1996* | 20 |
6. | K2YU | 7085 – 7087 | 1983 | 1983 | from 2009 | 3 |
7. | K2S | 7126 – 7134 | Autumn 2007 – May 2009 | 2008 – 2009 | — | 9 |
Total | 1969 – 2009 | 98 | ||||
* Historic vehicle saved |
Length | 20400 mm |
---|---|
Length over couplers | 21504 mm |
Width | 2500 mm |
Height | 3041.5 mm (K2)
3075 mm (K2S) |
Working height | 6015 mm (K2S) |
Height of floor | 900 mm |
Doors | 4 |
Number of seats | 47 + 2 (#309 so stanovišťom sprievodcu)
46 + 2 (do roku 1975 so stanovišťom sprievodcu) 49 + 1 44 + 1 (K2S okrem #7131) |
Number of standing places | 177 (K2; 8 os./m2)
108 (K2 a K2S okrem #7131; 5 os./m2) |
Design load | 223 + 2 (do roku 1975 so stanovišťom sprievodcu; 8 os./m2)
226 + 1 (8 os./m2) 152 + 1 (K2S okrem #7131; 5 os./m2) |
Weight of unloaded vehicle | 21800 kg (K2)
23870 kg (K2S) |
---|---|
Gross vehicle weight | 37200 kg (K2S) |
Motor control | ČKD UA 12 (K2, K2YU), odporová regulácia so zrýchľovačom
ČKD TV8 (K2G), pulzná regulácia s GTO tyristormi, možnosť rekuperácie ČKD TV14 (K2S #7101 - 7106), pulzná regulácia s IGBT tranzistormi, možnosť rekuperácie Alstom/Cegelec TV Progress (K2S #7107 - 7135), pulzná regulácia s IGBT tranzistormi, pri #7107 - 7111 s analógovým regulátorom, pri #7112 - 7135 už s digitálnym mikroprocesorovým regulátorom, možnosť rekuperácie |
Engine | TE 022, jednosmerný, sériový, štvorpólový, vzduchom chladený, 300 V, 150 A |
Continuous power output | 40 kW |
Number of motors | 4 |
Total power output | 160 kW |
Maximum speed | 65 km/h |
7103 | vehicle in service: 23 (23.5 %) |
7130 | online: 2 (2 %) |
7124 | today in service: 4 (4.1 %) |
7115 | vehicle ot of service (more than 2 weeks): 3 (3.1 %) |
317 | vehicle ot of service (more than 6 months): 1 (1 %) |
7019II | withdrawn vehicle: 75 (76.5 %) |
7103 | historic vehicle: 3 (3.1 %) |
7019II | fleet number 7019 used 2 times by this type of vehicle |
1. | 2. | 3. | 4. | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
309 | 1969 - 1983 | 7001 | 1983 - 1990 | 7019II | 1990 - 1993 | ||
310 | 1971 - 1983 | 7002 | from 1983 | ||||
311 | 1971 - 1983 | 7003 | from 1983 | ||||
312 | 1971 - 1982 | 504 | 1982 - 1983 | 7004 | from 1983 | ||
313 | 1971 - 1983 | 7005 | 1983 - 1993 | 7026II | from 1993 | ||
314 | 1971 - 1983 | 7006 | 1983 - 1992 | 7047II | 1992 - 1997 | 7103 | from 1998 |
315 | 1971 - 1983 | 7007 | 1983 - 1991 | 7027II | 1991 - 1996 | ||
316 | 1971 - 1983 | 7008 | 1983 - 1993 | ||||
317 | 1971 - 1983 | 7009 | 1983 - 1993 | 317 | from 1994 | ||
319 | 1971 - 1982 | 511 | 1982 - 1983 | 7010 | 1983 - 1991 | ||
320 | 1971 - 1983 | 7011 | 1983 - 1991 | ||||
321 | 1971 - 1983 | 7012 | 1983 - 1993 | 7027III | from 1993 | ||
322 | 1971 - 1983 | 7013 | 1983 - 1993 | 7037II | from 1993 | ||
323 | 1971 - 1983 | 7014 | 1983 - 1991 | ||||
324 | 1971 - 1983 | 7015 | 1983 - 1993 | 7037III | 1993 - 1997 | ||
325 | 1971 - 1983 | 7016 | 1983 - 1993 | 7036II | 1993 - 1997 | ||
326 | 1971 - 1983 | 7017 | 1983 - 1992 | 7035II | from 1992 | ||
327 | 1971 - 1983 | 7018 | 1983 - 1991 | 7053II | from 1991 | ||
328 | 1971 - 1983 | 7019 | 1983 - 1990 | 7001II | from 1990 | ||
329 | 1971 - 1983 | 7020 | 1983 - 1992 | ||||
330 | 1974 - 1983 | 7021 | 1983 - 1991 | 7053III | 1991 - 2003 | 7117 | from 2003 |
331 | 1974 - 1983 | 7022 | 1983 - 1994 | 7044II | 1994 - 1998 | ||
332 | 1974 - 1983 | 7023 | 1983 - 1996 | ||||
333 | 1974 - 1983 | 7024 | 1983 - 1986 | ||||
334 | 1974 - 1983 | 7025 | 1983 - 1985 | ||||
335 | 1974 - 1983 | 7026 | 1983 - 1993 | ||||
336 | 1974 - 1983 | 7027 | 1983 - 1991 | ||||
337 | 1974 - 1983 | 7028 | 1983 - 1994 | 7045II | from 1994 | ||
338 | 1974 - 1983 | 7029 | 1983 - 1991 | ||||
339 | 1974 - 1983 | 7030 | 1983 - 1992 | ||||
340 | 1974 - 1983 | 7031 | 1983 - 1996 | ||||
341 | 1974 - 1983 | 7032 | 1983 - 1995 | ||||
342 | 1974 - 1983 | 7033 | 1983 - 1992 | ||||
343 | 1974 - 1983 | 7034 | 1983 - 1994 | ||||
344 | 1974 - 1983 | 7035 | 1983 - 1992 | 7017II | from 1992 | ||
345 | 1974 - 1983 | 7036 | 1983 - 1993 | ||||
346 | 1974 - 1983 | 7037 | 1983 - 1993 | ||||
347 | 1974 - 1983 | 7038 | 1983 - 1994 | ||||
348 | 1974 - 1983 | 7039 | 1983 - 1997 | ||||
349 | 1974 - 1983 | 7040 | 1983 - 1997 | 7102 | from 1998 | ||
350 | 1974 - 1983 | 7041 | 1983 - 1997 | ||||
351 | 1974 - 1983 | 7042 | 1983 - 1996 | 7079II | from 1996 | ||
352 | 1974 - 1983 | 7043 | 1983 - 1997 | ||||
353 | 1974 - 1983 | 7044 | 1983 - 1994 | 7022II | 1994 - 1996 | ||
354 | 1974 - 1983 | 7045 | 1983 - 1994 | ||||
355 | 1976 - 1983 | 7046 | 1983 - 1997 | 7078II | 1997 - 2004 | 7122 | from 2005 |
356 | 1976 - 1983 | 7047 | 1983 - 1992 | ||||
357 | 1976 - 1983 | 7048 | 1983 - 1997 | 7101 | from 1998 | ||
358 | 1976 - 1983 | 7049 | 1983 - 1997 | 7079III | 1997 - 2006 | 7124 | from 2006 |
359 | 1976 - 1983 | 7050 | 1983 - 1997 | ||||
360 | 1976 - 1983 | 7051 | 1983 - 1997 | ||||
361 | 1976 - 1983 | 7052 | 1983 - 1997 | ||||
362 | 1976 - 1983 | 7053 | 1983 - 1991 | ||||
363 | 1976 - 1983 | 7054 | 1983 - 2001 | 7113 | from 2002 | ||
364 | 1976 - 1983 | 7055 | from 1983 | ||||
365 | 1976 - 1983 | 7056 | from 1983 | ||||
366 | 1976 - 1983 | 7057 | 1983 - 2003 | 7115 | from 2003 | ||
367 | 1976 - 1983 | 7058 | 1983 - 2003 | 7118 | from 2004 | ||
368 | 1976 - 2000 | 7059 | 1983 - 2000 | 7108 | from 2000 | ||
369 | 1976 - 1983 | 7060 | 1983 - 2002 | 7114 | from 2003 | ||
370 | 1976 - 1983 | 7061 | 1983 - 1999 | 7104 | from 1999 | ||
371 | 1976 - 1983 | 7062 | from 1983 | ||||
372 | 1976 - 1983 | 7063 | 1983 - 2004 | 7120 | from 2004 | ||
373 | 1976 - 1983 | 7064 | from 1983 | ||||
374 | 1976 - 1983 | 7065 | 1983 - 2000 | 7109 | from 2000 | ||
375 | 1977 - 1983 | 7066 | 1983 - 1999 | 7105 | from 1999 | ||
376 | 1977 - 1983 | 7067 | 1983 - 2000 | 7106 | from 2000 | ||
377 | 1977 - 1983 | 7068 | 1983 - 2003 | 7116 | from 2003 | ||
378 | 1977 - 1983 | 7069 | from 1983 | ||||
379 | 1977 - 1983 | 7070 | 1983 - 2001 | 7110 | from 2001 | ||
380 | 1977 - 1983 | 7071 | from 1983 | ||||
381 | 1977 - 1983 | 7072 | 1983 - 1998 | ||||
382 | 1977 - 1983 | 7073 | from 1983 | 7123 | from 2006 | ||
383 | 1977 - 1983 | 7074 | from 1983 | ||||
384 | 1977 - 1983 | 7075 | 1983 - 2004 | 7121 | from 2005 | ||
385 | 1977 - 1983 | 7076 | from 1983 | ||||
386 | 1977 - 1983 | 7077 | 1983 - 2005 | 7125 | from 2006 | ||
387 | 1977 - 1983 | 7078 | 1983 - 1996 | ||||
388 | 1974 - 1983 | 7079 | 1983 - 1996 | ||||
389 | 1977 - 1983 | 7080 | 1983 - 2004 | 7119 | from 2004 | ||
390 | 1977 - 1983 | 7081 | 1983 - 2000 | 7107 | from 2000 | ||
391 | 1977 - 1983 | 7082 | 1983 - 2001 | 7112 | from 2002 | ||
392 | 1977 - 1983 | 7083 | 1983 - 2001 | 7111 | from 2001 | ||
393 | 1977 - 1983 | 7084 | from 1983 | ||||
394 | 1977 - 1983 | 8133 | from 1983 | ||||
7087 | 7135 | from 2009 |
upravovač fotiek
1. Riadenie vozňov nie je na to uspôsobené, muselo by sa prerábať, to znamená projekt, schvaľovanie, atď.
2. Vymeniť spriahadlá nebude stačiť, lebo k spriahadlam nevedú žiadne káble pre viacčlenné riadenie. To znamná projekt, schvaľovanie, atď.
3. Finančné náklady by boli natoľko vysoké, že sa to kvôli pár rokom (koľko? 5?) prevádzky neoplatí, ani to nezvýši potenciálnu predajnú hodnotu tých vozňov.
4. Sú to staré električky, ktorých vozové skrine majú takmer 50 rokov, niektoré ten vek už prekročili.
5. DPB nemá kapacity robiť takú zásadnú prestavbu vo vlastnej réžii.
Z praktického hľadiska je oveľa jednoduchšie spojiť T6A5 do trojičiek, ktoré majú na to od výroby riadenie, kabeláž a sú schválené aj pre premávku trojvozňových vlakov. Ak by bolo málo, tak do trojičiek by bolo jednoduchšie spojiť T3G než K2S do dvojičiek. Ale jazdiť s troma pantografmi by bolo už značne nepraktické, navyše by sa museli dorábať zásuvky mnohočlenného riadenia na súčasné zadné vozne. Relatívne bezbolestne by sa dali spraviť tri trojičky, pričom by zvyšné tri predné vozne slúžili ako zdroj náhradných dielov. Je v silách DPB to spraviť. Keďže aj K2G má ručný radič, tak nevidím problém v schválení ručeného radiča aj pre T3G. V prípade dostatku dielov na výzbroj TV8 a kapacít v dielňach DPB by sa mohli prekopať aj zvyšné, pôvodne predné vozne T3G, aby sa dali tiež spojiť do trojice. Ale má to dve podmienky:
1. Trojičky T3G budú pravidelne jazdiť minimálne do roku 2029, ideálne až do roku 2034.
2. Interiér prejde modernizáciou recyklovaním sedadiel z vyradených K2S a na okná sa dá fólia (ako vo Viedni na E2+c5), kabína vodiča dostane ručný radič.
3. Vozne, ktoré ešte nemajú protišmykovú podľahu, ju dostanú.
4. Vozne dostanú nový náter (spolu s T3P a K2S ktoré ostanú v premávke).
Ináč to nemá zmysel.