Fleet numbers:
  1. 388    1974 – 1983
  2. 7079    1983 – 1996
Type: K2
Builder: ČKD - Tatra Praha
Serial number: 166572
Manufactured: 1977
In service: 1.12.1977
Withdrawn: 1996
Scrapped: 1997
Acquisition price: 765 513 Kčs
Depot: Krasňany
Ads: Bočné reklamné panely
Accidents: Ťažká nehoda s nákladnou cestnou súpravou s kakaom pri Mladej garde, po ktorej bol voz vyradený (21.3.1996 cca. 7.30)
Other data: Vozeň bol po nehode nahradený najskôr vozňom #7042, ten však krátko na to tiež havaroval, nakoniec ho nahradil vozeň #7049.
Last records of service:
1 Nov 1996 3/4
28 Oct 1996 3/3
24 Aug 1993 1/10
9 Jul 1993 1/5
29 Jun 1992 11/8
27 Feb 1992 11/14
All records of service

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Mhr1 #7:
Aha, už rozumiem. Ďakujem za info 😄
Reply on: Andrej #6:
Ale to sa dialo postupne. To by bolo na dlhé vysvetľovanie. Bohužiaľ, dialo sa tak bežne. Vyraďovalo sa z kancelárie podľa ev.č a nie podľa reálneho technického stavu, ani podľa kilometrov či už celkových alebo po poslednej oprave. Tak sa stalo, že boli kedysi vyradené Karosy do č.1091, lebo tak vychádzali počty. Posledný voz z tejto série 1092 nebol vtedy vyradený. No a potom už ďalšie nové autobusy prichádzali v malých počtoch, 1092 nemohli vyradiť, dožil sa plynofikácie a nakoniec svojich súrodencov prežil o 16 rokov. Čiže autobusy do 1091 sa dožili 6 rokov, tento až 22! A rozdiel bol daný len tým ev. číslom, nie reálnym technickým stavom. Zober si, ako sa vyraďovali trolejbusy po dodávkach 30 a 31Tr. Vyradili sa 14 a 15Tr temer všetky naraz, bez ohľadu na poslednú prehliadku či dokonca GO v Zlineri. A ani sa nezohľadnil fakt, že mnohé mali 7-10 ročný nový skelet! Z električiek je známy prípad 7757 a mnohé ďalšie. To až teraz sa to začína normalizovať, že sa nerobia ďalšie stupne opráv na vozoch, ktoré sa plánujú vyradiť. Takže prepismi sa v minulosti zachraňovali staršie, ale technicky lepšie vozy.
Reply on: Mhr1 #5:
Aha, asi už chápem. Čiže nejaký neschopný úradník vymyslel že treba vyradiť vozy podľa čísel a nie podľa stavu, a tak museli byť kreatívni aby tie najlepšie vozidlá zachovali?

Ak to bolo o zachovaní tých najlepších kačíc, prečo čakali na prečíslovanie 7049? Namiesto toho aby ho zachovali ihneď (7021 sa stala 7053 už v 1991), tak počkali kým dve iné vozidlá pod číslom 7079 boli zdemolované.
Reply on: Andrej #3:
Ešte si zo skús predstaviť takto. Si prevádzkovateľ 60 električiek, do detailov ich poznáš, vieš, čo sú dobré vozy, čo sú šroty. Vieš, ktorá mala haváriu, ktorú už hlodá hrdza atď. A teraz úradník rozhodne, že po dodávkach nových električiek si máš nechať len 35. Ale nie 35 najlepších podľa tvojho výberu, ale 35 "horných", teda s najvyššími ev.č. Logicky teda zachrániš niektoré lepšie z tých určených na vyradenie na úkor šrotov. Konkrétne vtedy boli 7021, 7046 aj 7049 krátko po VP, bolo teda logické ich zachovať namiesto havarovaných. A 7053/I mala zlomený čap, 7053/II bola z najstaršej série, takže náhrada vozom 7021 bola tiež logická.
Reply on: Andrej #3:
Lebo papierovo nechceli znižovať počet vozov. Počítalo sa, že do 7052 vrátane bude všetko vyradené. Keď ale niektoré s vyššími ev.č. boli zjavne v horšom stave, tak ich nahradili tými s nižšími číslami, ale v lepšom stave. Tak sa stalo, že 7053, 7078 a 7079 sú v skutočnosti staršie, než by sa zdalo podľa ev.č.
Reply on: Mhr1 #2:
Tvoj link odkazuje na tento istý voz.

O papierových rekonštrukciách samozrejme viem, ale tu sa pýtam o týchto konkrétnych vozoch. 7079 dojazdila po nehode a nahradená bola vozom 7079/II, ktorý tiež dojazdil po nehode a jeho náhrada bola 7079/III, čiže nešlo o papierovú GO. Prečo teda ich prečíslovali a prečo sa vo vozidlovej karte používa slovo "náhrada", keď fyzický počet kačíc sa znížil o 2 a teda jednoznačne nejde o náhradu za havarované vozy?
Reply on: Andrej #1:
Máš to presne popísané tu:
https://imhd.sk/ba/vozidlo/486/%C4%8CKD-Tatra-K2-7079
Papierovo išla na rekonštrukciu 7079/III (v papieroch iba 7079) no a potom - pre výmenný systém - dostala technický preukaz z ďalšej, čo išla na opravu. Takže 7124 je pôvodná 7049, ale TP má zo 7062. Všetko je uvedené pri popisoch jednotlivých vozidiel. Ak ťa to zaujíma, čítaj, všetko sa dozvieš.
Nevedel by niekto kto si pamätá ako fungovala prevádzka električiek v 90 rokoch vysvetliť aký bol zámer s tým prečíslovaním vozov 7042 a 7049 ako "náhrady" za tento? V čase prečíslovania jazdil voz 7079/III, teda 7124, už 20 rokov. Nešlo o nový voz, takže namiesto troch kačíc im zostala len jedna. To čo mala byť za "náhrada"? Stále im chýbali dve vozy do výpravy.