Fleet number:7085
Type: K2YU (1983 - 2001)
K2G (od 2001)
Builder: ČKD - Tatra Praha
Serial number: 172202
Manufactured: 1983
In service: 1.5.1983
Acquisition price: 745 020 Kčs
Depot: Krasňany
Jurajov dvor (11/2023 - )
Home line: 7/3, 17/3 (od 2/2006)
Ads: Vianočná električka (11 - 12/2020)

Vianočná električka II (11 - 12/2021)

Vianočná električka III (12/2022 - 1/2023)

Vianočná električka IV (12/2023 - 1/2024)

Vianočná električka V (12/2024 - 1/2025)
Accidents: Zrážka s kamiónom pri Botanickej záhrade (5/1998).
Overhauls and changes: Po vážnej nehode (1998) bola električka v dielňach DPB zmodernizovaná na typ K2G (výzbroj 2x ČKD TV8, nový interiér, informačný systém BUSE, elektricky ovládaný polpantograf Lekov/Sécheron ESGE 53-3100, nové pracovisko vodiča s ručným radičom Lekov). Pri modernizácii bol havarovaný predný článok nahradený článkom z vozidla #7072. Modernizácia sa neúmerne predĺžila napríklad aj pre nehodu s dielenským žeriavom, ktorý poškodil čelo električky. Začiatok prevádzky s cestujúcimi po modernizácii 7.8.2005.

Dosadenie klimatizácie kabíny vodiča Thermo King (11/2006)

Rekonštrukcia vnútorného vykurovania (2012 - 2013)

Úprava na Vianočnú električku 2020 - električka dostala vonkajší vianočný polep, svetelné reťaze v exteriéri aj interiéri, tyče v interiéri dostali modrú farbu, rovnako aj sedadlá dostali modré poťahy. Modrá farba interiéru potom električke zostala.

Úprava na Vianočnú električku aj v rokoch 2021, 2022, 2023, 2024 - v roku 2023 úprava farby interiéru na zelenú so zelenými a červenými sedadlami.
Information system: BUSE BS 100 (od 2005)
BUSE BS 120, BUSE BS 120 (od 2005)
BUSE BS 210 (112 × 19 px), BUSE BS 210 (112 × 19 px), BUSE BS 210 (112 × 19 px), BUSE BS 210 (28 × 19 px) (od 2005)
BUSE BS 200 (od 2005)
Other data: Vozeň bol získaný zo súbehu pre Juhosláviu, pôvodne dodaný s podvozkami pre rozchod 1435 mm (určené pre Brno), úzkorozchodné podvozky získané z náhradných dielov.
Last records of service:
21 Dec 2024 ❄️/1
20 Dec 2024 ❄️/1
19 Dec 2024 /1
16 Dec 2024 ❄️/1
15 Dec 2024 ❄️/1
14 Dec 2024 ❄️/1
13 Dec 2024 ❄️/1
10 Dec 2024 ❄️/1
9 Dec 2024 ❄️/1
8 Dec 2024 ❄️/1
All records of service

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: SimonMHD #40:
Uvidíš dnes na Jesenského.
Ako vlastne vyzerá tohtoročná vianočná výzdoba na tomto voze? Je vo výprave ako ❄️/1.
Už odstavená. asi prerábajú ju na vianočnú. Nemá niekto o tom informácie
Reply on: Petto #34:
Vianočná výzdoba nie je reklama.
Reply on: Jak44 #33:
Nie sú zmluvne určené na oblepenie reklamami.
Reply on: Cancer #21:
Skús sa riadiť pravidlom, že keď nevieš ako ďalej, pozri sa, ako to robia u susedov. A vianočné električky majú skoro všade, chvália sa nimi a ešte sa súťaží o najkrajšiu.
Reply on: Petto #34:
Táto lehota je zvyčajne myslím 5 rokov naprieč EU fondovými projektami. Na toto obdobie sa meria aj návratnosť projektu (viz. stará 64 a tbus. trať cez Hroboňovu).

Zároveň, v interiéri sa už reklamy vo vitrínach objavili dávnejšie, čiže tým pádom aj "ban" na CVR by už nemal platiť.
Reply on: Jak44 #33:
Žiadna náhoda , pár rokov sa nesmú dávať celovozove reklamy na EU vozy. Bolo to aj v zmluve len nvm na koľko rokov. Tbusy z r. 2014-5 viem ze boli kratšie.
Reply on: Solider #31:
Zrovna u Škodovky neviem či by spolu so svetielkami a CVR nešiel dole aj samotný lak, keď vidno jeho kvalitu na horných plentách. Asi nebude náhoda, že doteraz nemajú ani podokenné nálepky, ani CVR. 😁
Reply on: Solider #31:
Tak 7085 je vďaka vločkám na poťahoch sedadiel vianočnou v podstate celý rok 😉
Reply on: mirec240 #17:
Lenže v rámci Starého Mesta jazdila účelovo práve kvôli tomu, že to je atrakcia a na samostatnej linke na radiálach, čo bol dávnejší koncept, to bola príliš dlhá trasa pre malé deti. Do 15 minút, čo je ten okruh Jesenského cez tunel, je to akurát. Na linke 1 jazdila len kvôli covidovým opatreniam, keď sa nemohli robiť oficiálne akcie tohto typu.

Nikde nie je dané, aký koncept musí mať Vianočná električka. Čo sa týka víkendov, v decembri počas adventných víkendov bývajú z dôvodu zvýšených prepravných nárokov vypravované iba súpravy, čiže kačica by tam kapacitne nepostačovala. Navyše kačica bola vybraná kvôli tomu, že pôvodne sólo T6 na samostatnej vianočnej linke kapacitne nepostačovala. To však neznamená, že by vianočnú výzdobu/svetielka nemohla mať iná prevádzková električka (napríklad Škodovka).
Základná otázka: Vianočná električka bola doteraz súčasťou objednávky mesta alebo ju prevádzkoval DPB na vlastné náklady?
Reply on: henko151 #27:
Tie dve kolečká navyše na linke 7 by sa zišli, keďže posledný odchod z Hlavnej stanice má o 17:11
Reply on: henko151 #27:
už keď sa tu rozpútala debata na tému šotoakcie a ich finančný efekt, mám len malú poznámku - na šotoakciách býva realizovaný predaj suvenírov súvisiacich s DPB, resp. s MHD. Nestálo by za úvahu zriadiť tu alebo na stránke DPB e-shop s takýmto materiálom (a prípadnými súvisiacimi zážitkami) ? Možno by to prinieslo určitý príjem pre občianske združenie stojace za týmto webom.
Páni, jedno kolečko v minuloročnej trase má 4km. Výjazd/dojazd do vozovne meria dokopy povedzme cca 15 km. Linka premáva v intervale 30 minút, 4-8 hodín denne v závislosti od typu dňa. Ak dobre rátam, počas celého vianočného obdobia najazdia cca 950 km.
Od posledného škrtania spojov do Vianoc zostáva 35 pracovných dní. Polkolečko na linke 7 má 5km, podobne aj výjazd z vozovne. Ak by teda Vianočná električka nejazdila, vystalo by na jeden pracovný deň cca 27 km navyše, zaokruhlime na 30. To znamená, že by sme denne mohli spraviť na linke 7 o dve kolečká resp. 4 spoje viac. Naozaj by toto spasilo bratislavskú dopravu?
Okej, možno je na mieste sa baviť o tom, ako niektoré šotoakcie spenažiť a ako možno ušetriť na výzdobe vozidla. Ale naozaj mi to príde, ako spomína Andrej, že ako keby chceme šetriť na dvestotisícový dom tým, že denne nepôjdeme na jednu kávu za 2€. Pokiaľ sa niekde systematicky nenájde väčší balík peniazí, ktorý by sa dal nasypať do prevádzky MHD, tak ušetrenie nákladov z tých 5 šotoakcií ročne ju naozaj nespasí.
Reply on: Cancer #25:
A čo teda chceš? Aby nejazdila vianočná električka len tak, z úcty k tebe? Aj keď to problémy o ktorých píšeš vôbec neovplyvní?

Sťažuješ sa ak niekto si kúpi pre seba knihu namiesto dom pre teba? Tieto problémy s ktorými trpí MHD v súčasnosti sú oveľa väčšie než nejaká šotoakcia.
Reply on: Andrej #22:
Tým rokom 2020 kedy bola vypravovaná na garantovane nízkopodlažné poradie by som sa moc neoháňal.

Ale ja som za – môže robiť posilu na linke 7 za tie useknuté spoje, ktoré po novom nepremávajú.

Lenže vaša predstava je taká, že tí cestujúci na Račianskej čo sa nezmestia do električiek sa majú rozplývať nad tým, že jadí zadarmokolotoč Jesenského – tunel – Jesenského alebo je vianočka na nejakom poradí bežnej linky kde nebude kapacitne postačovať a hovoriť si „ešte že tú vianočnú električku máme, to človeku ani nevadí, že musí cestovať ako dobytok“.
Reply on: Viko #23:
Však nemusí ísť o komerčný prenájom fanúšikom, ale normálne nech sa tam účtuje cestovné a z toho sa to financuje. Nemusí to nevyhnutne pokryť všetky náklady, ale aspoň ich časť. Nech kľudne aj mesto/DPB prispejú, však rôzne akcie mesto organizuje bežne, ale nevidím dôvod aby to pre samotných návštevníkov akcie bolo úplne zadarmo.

V Brne napr. pri rozlúčke s 14Tr/15Tr/B961 vyberali cestovné 150 Kč / deň (alebo 50 - 100 Kč na jednu jazdu, podľa dĺžky trasy).
Reply on: Mhr1 #18:
Službou pre verejnosť je zabezpečovanie základnej dopravnej obslužnosti, nie neziskové robenie radosti.
Ak je taký záujem verejnosti o rozlúčku alebo akúkoľvek inú špeciálnu jazdu, fanúšikovia si vozidlo komerčne prenajmú a ten záujem im v pohode pokryje náklady.
Reply on: Cancer #21:
Ak peniaze na to sú, ale nie dosť aby to zachránilo MHD, tak prečo tie peniaze nepoužiť a aspoň trochu spríjemniť ľuďom deň? Disclaimer: ja som na vianočnej električke v živote nebol.

Nechcem byť zlý, ale tieto komentáre mi pripomínajú tie "ekonomické" bulváry ktoré tvrdia, že dôvod prečo mladí ľudia si nemôžu dovoliť kúpiť si dom je preto, lebo tie peniažky vyhadzujú na káve, avokáda, atď. Je to síce totálne od veci, ale aspoň sa môžeme na niekoho poriadne nahnevať.

Nie, nepríde mi to cynické. Oveľa viac cynické je myšlienka, že teraz už nemôžeme urobiť nič pekné lebo autobusové linky obmedzili. Sice by zrušenie týchto akcií ani trochu nezlepšilo situáciu, ale aspoň budeme všetci mrzutí za každých okolností.

A ako písal mirec240, vôbec nemusí to byť bezplatná linka. Ak ju šlo nasadiť na bežné poradie v 2020, kľudne nech to tak spravia zas.