Fleet number:7085
Type: K2YU (1983 - 2001)
K2G (od 2001)
Builder: ČKD - Tatra Praha
Serial number: 172202
Manufactured: 1983
In service: 1.5.1983
Acquisition price: 745 020 Kčs
Depot: Krasňany
Jurajov dvor (11/2023 - )
Home line: 7/3, 17/3 (od 2/2006)
Ads: Vianočná električka (11 - 12/2020)

Vianočná električka II (11 - 12/2021)

Vianočná električka III (12/2022 - 1/2023)

Vianočná električka IV (12/2023 - 1/2024)
Accidents: Zrážka s kamiónom pri Botanickej záhrade (5/1998).
Overhauls and changes: Po vážnej nehode (1998) bola električka v dielňach DPB zmodernizovaná na typ K2G (výzbroj 2x ČKD TV8, nový interiér, informačný systém BUSE, elektricky ovládaný polpantograf Lekov/Sécheron ESGE 53-3100, nové pracovisko vodiča s ručným radičom Lekov). Pri modernizácii bol havarovaný predný článok nahradený článkom z vozidla #7072. Modernizácia sa neúmerne predĺžila napríklad aj pre nehodu s dielenským žeriavom, ktorý poškodil čelo električky. Začiatok prevádzky s cestujúcimi po modernizácii 7.8.2005.

Dosadenie klimatizácie kabíny vodiča Thermo King (11/2006)

Rekonštrukcia vnútorného vykurovania (2012 - 2013)

Úprava na Vianočnú električku 2020 (11/2020) - električka dostala vonkajší vianočný polep, svetelné reťaze v exteriéri aj interiéri, tyče v interiéri dostali modrú farbu, rovnako aj sedadlá dostali modré poťahy. Modrá farba interiéru už následne električke zostala.

Úprava na Vianočnú električku 2021 (11/2021)

Úprava na Vianočnú električku 2022 (11/2022)

Úprava na Vianočnú električku 2023 (11/2023)

Úprava na Vianočnú električku 2024 (11/2024)
Information system: BUSE BS 100 (od 2005)
BUSE BS 120, BUSE BS 120 (od 2005)
BUSE BS 210 (112 × 19 px), BUSE BS 210 (112 × 19 px), BUSE BS 210 (112 × 19 px), BUSE BS 210 (28 × 19 px) (od 2005)
BUSE BS 200 (od 2005)
Other data: Vozeň bol získaný zo súbehu pre Juhosláviu, pôvodne dodaný s podvozkami pre rozchod 1435 mm (určené pre Brno), úzkorozchodné podvozky získané z náhradných dielov.
Last records of service:
29 Oct 2024 1/7
28 Oct 2024 1/8
26 Oct 2024 4/2
23 Oct 2024 1/6
22 Oct 2024 1/6
21 Oct 2024 1/6
20 Oct 2024 4/12
19 Oct 2024 4/12
13 Oct 2024 4/12
12 Oct 2024 4/14
All records of service

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Aktualne je odstavena pre nadbytocnost, alebo kvoli dakej zavade?
Reply on: Viko #1:
Mala by byť na stredne veľkej prehliadke
Kubex2006SK

Kubex2006SK

Keby len prerobili vsetky K2Sky na K2G aspon ta K2G vyzerá ako STARÁ KAČICA,ktorá odjazdila v roku 2010 -(30.1.2010)
K2G po príchode na zastávku blumentál
Kubex2006SK

Kubex2006SK

K2G po príchode k zastávke Blumentál
V pohode voz. 🙂
Stačilo premaľovať madlá a prečalúniť sedadlá a celý interiér hneď pôsobí oveľa lepším dojmom: https://t.aimg.sk/magaziny/aAF2aZJhSRi3BKnL9DL3QQ.2560~Viano-n-elektri-ka-v-Bratislave.jpg?t=L2ZpdC1pbi8xMDI0eDA&h=gDAZ25AC5Yef_5aBrFSIVQ&e=2145916800&v=2
Škoda že sa takáto pozornosť nevenuje aj bežným električkám.

No zároveň mi napadá otázka, je známe čo bude so 7085 po dodaní nových električiek? Plánuje sa jej ponechanie na účely rôznych špeciálnych jázd?
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Reply on: N/A #7:
Hlavne, že keď som navrhol, že niečo podobné by pomohlo aj T6-kám, aby vyzerali modernejšie, tak všetci tvrdili, že by to boli zbytočne vyhodené peniaze...
Reply on: Urbanway 2423 #8:
Nebavili sme sa ale vtedy, že sa im neoplatí robiť plnohodnotnú modernizáciu a stačil by farebný redizajn? T. j. presne toto?
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Reply on: Viko #9:
Tuším, že bavili, ale nakoniec sme tuším dospeli k záveru, že cestujúcim by farebný redesign nepomohol/nezlepšil cestovanie.
Bude tento voz v úlohe vianočnej električky aj tento rok?
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: SimonMHD #12:
Otázka skôr znie, či bude tento rok vôbec nejaká vianočná električka.
Reply on: upravovač fotiek #13:
Určite bude, toto vedenie má jasne nastavené priority.

Šotoušoviny first, a potom ten zvyšok keď vyjde.
Reply on: Cancer #14:
Prečo by mala byť vianočná električka šotoušovinou? Tešia sa na to deti aj mnohí obyvatelia či návštevníci mesta a je to už niekoľkoročná tradícia. To už potom ani stromček nestavajme, ani trhy neotvárajme...

Ak by bolo ozaj treba šetriť, stále sa dá vymyslieť variant, ktorý platil počas covidu, keď vianočná električka jazdila na klasickej linke (1). A vôbec nemusí mať nejaký špeciálny polep, stačila by aj výzdoba v štýle "tradičnej" T2, ktorá sa môže aplikovať v podobnej forme aj na K2G.
Reply on: mirec240 #15:
Stromček staviame na trhoch, ktoré otvárame, lebo predstavujú príjem navyše (stánky si prenajímajú podnikatelia, ktorý majú na nájom vďaka obyvateľom a turistom, ktorí tam nakupujú).

Vianočná električka zadarmo je náklad navyše a navyše žerie personálne zdroje, ktorých každým rokom je menej a menej. Nielen vodiči, ale aj tí čo na nej budú robiť v dielňach teraz ešte aj v stiesnených podmienkach pri zatvorených Krasňanoch.

Pokial DPB nieje schopný zabezpečiť aby si celá premávka (mzdy vodičov, sprievodcov aj so všetkými potrebnými prípravami, ktoré by mali prebehnúť pred začatím jej prevádzky, letákmi na zastávkach – proste so všetkým) vianočnej električky či akéhokolvek historického vozidla na linke na seba zarobila a nastaviť model pri ktorom budú minimálne na nule nemali by ich prevádzkovať keď fňukajú že nemajú na nič prachy a mesiac čo mesiac zhoršujú obyvateľom cestovanie na bežných linkách.
Reply on: Cancer #16:
To je vec prevedenia, ako sa k tomu postaví DPB. Ak by jazdila na klasickej linke, tak by to zadarmo nebolo a cez víkendy by mohla byť nasadená aj na linku 4 alebo 9 a dostala by sa aj inde než v rámci Starého Mesta, odpadol by aj personálny problém. A čo sa týka výzdoby, tak naozaj netreba inštalovať betlehem, stromček a ani presúvať (odmontovávať) sedadlá. Výzdoba by sa zavesila v priebehu pár hodín...
Reply on: mirec240 #15:
Aj rozlúčku s 15Tr mohl niekto pokladať za šotoušovinu. Ale vzhľadom na to, ako to bolo od začiatku až do konca plné až preplnené, tak to bola služba pre verejnosť a žiadna šotoušovina!
Reply on: Cancer #16:
Ale da sa to pekne predat a v pripade potreby aj zakryt nieco ine. Napr. zrusenie nocnej dopravy. 😁
Reply on: Cancer #16:
Nie som vôbec presvedčený, že zrušenie troch bezplatných šotoakcíi za rok by zachránilo dopravu. Tu krachuje celá spoločnosť.
Reply on: Andrej #20:
A preto je vpohode rozhadzovať na veci, ktoré sú nad rámec zabezpečovania dopravnej obslužnosti a ktoré neprinášajú nič cestujúcim, ktorí sa potrebujú dostať do svojho ciela a nie šotoušiť v MHD?

Nepripadá vám to cynické?
Reply on: Cancer #21:
Ak peniaze na to sú, ale nie dosť aby to zachránilo MHD, tak prečo tie peniaze nepoužiť a aspoň trochu spríjemniť ľuďom deň? Disclaimer: ja som na vianočnej električke v živote nebol.

Nechcem byť zlý, ale tieto komentáre mi pripomínajú tie "ekonomické" bulváry ktoré tvrdia, že dôvod prečo mladí ľudia si nemôžu dovoliť kúpiť si dom je preto, lebo tie peniažky vyhadzujú na káve, avokáda, atď. Je to síce totálne od veci, ale aspoň sa môžeme na niekoho poriadne nahnevať.

Nie, nepríde mi to cynické. Oveľa viac cynické je myšlienka, že teraz už nemôžeme urobiť nič pekné lebo autobusové linky obmedzili. Sice by zrušenie týchto akcií ani trochu nezlepšilo situáciu, ale aspoň budeme všetci mrzutí za každých okolností.

A ako písal mirec240, vôbec nemusí to byť bezplatná linka. Ak ju šlo nasadiť na bežné poradie v 2020, kľudne nech to tak spravia zas.
Reply on: Mhr1 #18:
Službou pre verejnosť je zabezpečovanie základnej dopravnej obslužnosti, nie neziskové robenie radosti.
Ak je taký záujem verejnosti o rozlúčku alebo akúkoľvek inú špeciálnu jazdu, fanúšikovia si vozidlo komerčne prenajmú a ten záujem im v pohode pokryje náklady.
Reply on: Viko #23:
Však nemusí ísť o komerčný prenájom fanúšikom, ale normálne nech sa tam účtuje cestovné a z toho sa to financuje. Nemusí to nevyhnutne pokryť všetky náklady, ale aspoň ich časť. Nech kľudne aj mesto/DPB prispejú, však rôzne akcie mesto organizuje bežne, ale nevidím dôvod aby to pre samotných návštevníkov akcie bolo úplne zadarmo.

V Brne napr. pri rozlúčke s 14Tr/15Tr/B961 vyberali cestovné 150 Kč / deň (alebo 50 - 100 Kč na jednu jazdu, podľa dĺžky trasy).
Reply on: Andrej #22:
Tým rokom 2020 kedy bola vypravovaná na garantovane nízkopodlažné poradie by som sa moc neoháňal.

Ale ja som za – môže robiť posilu na linke 7 za tie useknuté spoje, ktoré po novom nepremávajú.

Lenže vaša predstava je taká, že tí cestujúci na Račianskej čo sa nezmestia do električiek sa majú rozplývať nad tým, že jadí zadarmokolotoč Jesenského – tunel – Jesenského alebo je vianočka na nejakom poradí bežnej linky kde nebude kapacitne postačovať a hovoriť si „ešte že tú vianočnú električku máme, to človeku ani nevadí, že musí cestovať ako dobytok“.
Reply on: Cancer #25:
A čo teda chceš? Aby nejazdila vianočná električka len tak, z úcty k tebe? Aj keď to problémy o ktorých píšeš vôbec neovplyvní?

Sťažuješ sa ak niekto si kúpi pre seba knihu namiesto dom pre teba? Tieto problémy s ktorými trpí MHD v súčasnosti sú oveľa väčšie než nejaká šotoakcia.
Páni, jedno kolečko v minuloročnej trase má 4km. Výjazd/dojazd do vozovne meria dokopy povedzme cca 15 km. Linka premáva v intervale 30 minút, 4-8 hodín denne v závislosti od typu dňa. Ak dobre rátam, počas celého vianočného obdobia najazdia cca 950 km.
Od posledného škrtania spojov do Vianoc zostáva 35 pracovných dní. Polkolečko na linke 7 má 5km, podobne aj výjazd z vozovne. Ak by teda Vianočná električka nejazdila, vystalo by na jeden pracovný deň cca 27 km navyše, zaokruhlime na 30. To znamená, že by sme denne mohli spraviť na linke 7 o dve kolečká resp. 4 spoje viac. Naozaj by toto spasilo bratislavskú dopravu?
Okej, možno je na mieste sa baviť o tom, ako niektoré šotoakcie spenažiť a ako možno ušetriť na výzdobe vozidla. Ale naozaj mi to príde, ako spomína Andrej, že ako keby chceme šetriť na dvestotisícový dom tým, že denne nepôjdeme na jednu kávu za 2€. Pokiaľ sa niekde systematicky nenájde väčší balík peniazí, ktorý by sa dal nasypať do prevádzky MHD, tak ušetrenie nákladov z tých 5 šotoakcií ročne ju naozaj nespasí.
Reply on: henko151 #27:
už keď sa tu rozpútala debata na tému šotoakcie a ich finančný efekt, mám len malú poznámku - na šotoakciách býva realizovaný predaj suvenírov súvisiacich s DPB, resp. s MHD. Nestálo by za úvahu zriadiť tu alebo na stránke DPB e-shop s takýmto materiálom (a prípadnými súvisiacimi zážitkami) ? Možno by to prinieslo určitý príjem pre občianske združenie stojace za týmto webom.
Reply on: henko151 #27:
Tie dve kolečká navyše na linke 7 by sa zišli, keďže posledný odchod z Hlavnej stanice má o 17:11
Základná otázka: Vianočná električka bola doteraz súčasťou objednávky mesta alebo ju prevádzkoval DPB na vlastné náklady?
Reply on: mirec240 #17:
Lenže v rámci Starého Mesta jazdila účelovo práve kvôli tomu, že to je atrakcia a na samostatnej linke na radiálach, čo bol dávnejší koncept, to bola príliš dlhá trasa pre malé deti. Do 15 minút, čo je ten okruh Jesenského cez tunel, je to akurát. Na linke 1 jazdila len kvôli covidovým opatreniam, keď sa nemohli robiť oficiálne akcie tohto typu.

Nikde nie je dané, aký koncept musí mať Vianočná električka. Čo sa týka víkendov, v decembri počas adventných víkendov bývajú z dôvodu zvýšených prepravných nárokov vypravované iba súpravy, čiže kačica by tam kapacitne nepostačovala. Navyše kačica bola vybraná kvôli tomu, že pôvodne sólo T6 na samostatnej vianočnej linke kapacitne nepostačovala. To však neznamená, že by vianočnú výzdobu/svetielka nemohla mať iná prevádzková električka (napríklad Škodovka).
Reply on: Solider #31:
Tak 7085 je vďaka vločkám na poťahoch sedadiel vianočnou v podstate celý rok 😉
Reply on: Solider #31:
Zrovna u Škodovky neviem či by spolu so svetielkami a CVR nešiel dole aj samotný lak, keď vidno jeho kvalitu na horných plentách. Asi nebude náhoda, že doteraz nemajú ani podokenné nálepky, ani CVR. 😁
Reply on: Jak44 #33:
Žiadna náhoda , pár rokov sa nesmú dávať celovozove reklamy na EU vozy. Bolo to aj v zmluve len nvm na koľko rokov. Tbusy z r. 2014-5 viem ze boli kratšie.
Reply on: Petto #34:
Táto lehota je zvyčajne myslím 5 rokov naprieč EU fondovými projektami. Na toto obdobie sa meria aj návratnosť projektu (viz. stará 64 a tbus. trať cez Hroboňovu).

Zároveň, v interiéri sa už reklamy vo vitrínach objavili dávnejšie, čiže tým pádom aj "ban" na CVR by už nemal platiť.
Reply on: Cancer #21:
Skús sa riadiť pravidlom, že keď nevieš ako ďalej, pozri sa, ako to robia u susedov. A vianočné električky majú skoro všade, chvália sa nimi a ešte sa súťaží o najkrajšiu.
Reply on: Jak44 #33:
Nie sú zmluvne určené na oblepenie reklamami.
Reply on: Petto #34:
Vianočná výzdoba nie je reklama.
Už odstavená. asi prerábajú ju na vianočnú. Nemá niekto o tom informácie
Ako vlastne vyzerá tohtoročná vianočná výzdoba na tomto voze? Je vo výprave ako ❄️/1.
Reply on: SimonMHD #40:
Uvidíš dnes na Jesenského.