Prvým vozňom sa postupne v druhej polovici 1960-tych rokov vymenili pôvodné spriahadlá Compact za spriahadlá pražského typu. Bočná linková tabuľa bola po zmenej jej formátu presunutá z hornej časti prvého bočného okna do jeho spodnej časti. Medzi ďalšie úpravy patrila aj inštalácia výstražných svetiel "Nenastupovať" v tvare slzičky k predným a zadným dverám na začiatku 1970-tych rokov po zavedení možnosti nastupovania s predplatnými lístkami aj cez zadné dvere (dovtedy bolo možné nastupovať len prednými dverami). Po prechode na predaj cestovných lístkov mimo vozidla a zavedení nástupu všetkými dverami v roku 1976 bolo výstražné svetlo dosadené aj k stredným dverám. Neskôr boli tieto svetlá pri opravách vozňov odstránené a nahradené výstražnými svetlami nad dverami v interiéri po vzore električiek dodávaných od roku 1975. Po zrušení samoobslužného predaja cestovných lístkov pri vodičovi boli pôvodné nízke dvierka kabíny vodiča vo vozňoch T3CS vymenené za väčšie do výšky zásteny a plexisklo bolo doplnené aj v pravej časti kabíny. Tým vozňom T3CS a T3M, ktoré sa dožili aj 1990-tych rokov, bola pôvodná kabína vymenená za novú drevenú celouzavretú kabínu, ktorá mala okno len na dverách. Vozne T3M dostali kabínu s posuvnými dverami, vozne T3CS s dverami na pántoch.
Na bokoch nad oknami boli električkám začiatkom 1970-tych rokov doplnené držiaky na reklamné panely. V roku 1977 dostali električky na strechu anténu rádiostanice, po zavedení nového dispečerského systému koncom 1980-tych rokov boli pôvodné veľké antény postupne vymenené za tenké prútové. Postupne sa pri starších električkách menilo aj uchytenie pravého vonkajšieho zrkadla.
Prvé generálne opravy vozňov T3 sa začali vykonávať v roku 1978. Pri opravách boli najstaršie vozne prispôsobované novším električkám. Električky dostali nové sedadlá v rôznych farebných kombináciách, odstraňovala sa koženka z medziokenných priestorov, vymenený bol umakart v interiéri, inovovaný bol riadiaci panel. Bočné smerovky boli pri opravách posunuté nižšie, zadné svetlá boli presunuté na boky zadného čela a umiestnené zvislo, neskôr prišlo aj k zmene tvaru zadných svetiel. Odstránené boli aj ozdobné lišty z bočníc (z nárazníkov boli lišty odstraňované ešte pred GO, pretože sa pri opravách často lámali).
Z vozňov T3SU boli ešte pred uvedením do prevádzky demontované sedadlá na zadnej plošine a doplnili sa tam madlá. Pri zmene formátu bočnej linkovej tabule v roku 1985 bol držiak na tabuľu presunutý zo spodnej časti prvého okna do hornej časti druhého okna. Od roku 1986 na krátku dobu doplnila linkové označovanie električiek aj malá tabuľka s číslom linky umiestnená v držiaku na hrazde pravého zrkadla. Cestujúci tak mohli na zastávke vidieť číslo linky električky, ktorá zastavila na zastávke za inou električkou.
Najvýznamnejšími rekonštrukciami električiek typu T3 boli výmeny pôvodnej nehospodárnej odporovej zrýchľovačovej výzbroje za úspornejšie polovodičové (tyristorové, tranzistorové) výzbroje. Tieto rekonštrukcie prebiehali v rokoch 1978 až 2013.
V roku 1978 bol v DP Brno zrekonštruovaný vozeň #299 na typ T3M, dostal tyristorovú výzbroj ČKD TV1 a neskôr bol preznačený na #601. Komponenty novej tyristorovej výzbroje boli umiestnené pod podlahou (trakčné meniče), tiež v novej skrinke za kabínou vodiča (regulátory) a tiež na streche (pribudol tam charakteristický "kufor" s brzdovými odpormi). Následne v rokoch 1980 a 1981 bolo už v dielňach bratislavského DP zrekonštruovaných na typ T3M ďalších 11 električiek (#602 - 612). Vozeň #601 po rekonštrukcii nebol vybavený zásuvkami pre viacčlenné riadenie, neskôr mu bola doplnená predná zásuvka. Ostatným vozňom boli zásuvky pri rekonštrukcii ponechané. Tyristorové vozne dostali aj zberač s novým typom upevnenia zberacej lišty s nožnicovým mechanizmom a paralelogramom, pravdepodobne typ KE 13/KE 16 (#601 ho dostal až neskôr). Tieto zberače potom dostali aj niektoré ďalšie električky, vrátane novododaných vozidiel T3 a K2 z rokov 1982 - 1985.
V rokoch 1993 - 1997 boli vo vlasných dielňach DPB zmodernizované v tom čase najnovšie vozne T3SUCS #7835 - 7846 na typ T3G, pričom dostali tyristorovú výzbroj ČKD TV8 s GTO tyristormi. Oproti výzbroji TV1 bola menšia, takže sa vošla do priestoru pôvodného zrýchľovača a záskokové brzdové odpory už nebolo potrebné montovať na strechu. Výhodou tejto výzbroje bola tiež možnosť rekuperácie energie vyrobenej pri brzdení späť do trolejového vedenia, protisklzová a protišmyková ochrana. Prvou rekonštruovanou súpravou T3G bola súprava #7839+7840, ktorá bola dokončená v júli 1993. Po modernizácii sa vyskytoval problém s nasávaním vody do trakčných meničov, keďže tieto vozne už nemali ochranný rám proti stekajúcej vode okolo vetracej mriežky na ľavej bočnici. Problém bol vyriešený (cca v roku 1997) doplnením ochranného rámu vyrobeného z hliníkového rámu bočného okna, vozňu #7845 bola doplnená mriežka akú mali vozne T3CS.
Ako náhrada za vyradené vozne T3M #7610 a 7602 boli v rokoch 1984 a 1992 zrekonštruované električky #7716 a 7712 na typ T3M, pričom dostali tyristorovú výzbroj TV1 z vyradených vozňov a tiež ich evidenčné čísla. Po vyradení zvyšných vozňov T3M sa tyristorová výzbroj šiestich z nich v rokoch 1995 -1997 dostala do súprav T3M-SU #7729+7730, #7725+7726 a #7733+7734, v ktorých po výmene niektorých súčiastok (pôvodné tyristory vymenené začiatkom 21. storočia za RCT tyristory) spoľahlivo slúžila ešte rad rokov.
V rokoch 1998 až 1999 boli firmou Pars DMN Šumperk v rámci vysúťaženého kontraktu zmodernizované 2 vozne T3CS na typ T3S, ktoré následne obdržali nové čísla 7301 a 7302. Do vozňov bola zabudovaná nová elektrická výzbroj ČKD TV14 s IGBT tranzistormi. Pôvodný motorgenerátor bol vymenený za statický menič Alstom SMTK 6,3, predný vozeň dostal aj striedač SMTS 7,5 pre striedavé napájanie klimatizácie. Kompletne sa zmenil vzhľad vozidiel, električky dostali nové čelá typu Kotas s panoramatickými sklami, nové vyfarbenie v tzv. bratislavskej schéme, kompletne nový interiér podobný ako v električkách typu K2S (no s usporiadaním sedadiel 1 + 1), výklopné dvojdielne dvere firmy IFE a nové pracovisko vodiča, kde sa použil nový prístrojový panel a ručný radič Lekov KRD 39. Vozne dostali pri modernizácii aj elektricky ovládané polpantografy Stemmann-Technik Fb 700. Oba vozne boli po modernizácii spojené do súpravy, pričom medzi vozňami sa použili spriahadlá ESW po vzore električiek T6A5, na koncoch súpravy boli použité spriahadlá pražského typu. Vozeň #7301 dostal aj klimatizáciu kabíny vodiča od firmy Brema. Tento typ si podľa svojho označena vyslúžil prezývku "Tetris".
V rokoch 2000 a 2001 boli modernizované ďalšie 2 vozne T3CS - #7707 na typ T3AS (#7303) v Parse Šumperk a #7701 na typ T3Mod (#7304) v ŽOS Zvolen, a. s. Oba vozne dostali striedavú výzbroj Elektrotechnického výskumného a projektového ústavu Nová Dubnica s IGBT tranzistormi a asynchrónnymi motormi. Výzbroj pozostávala z riadiaceho a diagnostického systému, kontajneru hlavných meničov KHM 250, ktorý zahŕňal vstupné a výstupné tlmivky hlavných striedačov, hlavné striedače, brzdový odpor a ventilátory chladenia kontajnera a trakčných motorov a z kontajnera pomocných meničov JN 601/3x400/24, obsahujúceho oddeľovací menič-stabilizátor, striedač pomocných pohonov a nabíjačku, vrátane vstupných filtračných tlmiviek. Po modernizácii sa ukázalo, že použitie tejto prototypovej výzbroje bolo nešťastným krokom a len s veľkými problémami a zdržaním sa obe vozidlá podarilo uviesť do premávky. Pôvodné slabé 50 kW asynchrónne motory boli neskôr vymenené za výkonnejšie 75 kW motory rovnakého typu a napokon pre veľkú poruchovosť boli tieto motory vymenené za motory od firiem SKD Trade, resp. Pragoimex. Vozeň T3AS dostal okrem novej výzbroje, prístrojovej dosky, okien a interiéru aj nové moderné čelá typu Kotas (rovnaké ako pri type T3S), vozeň T3Mod dostal upravené pôvodné čelá. Oba vozne dostali skladacie štvorkrídlové hliníkové dvere s novými pohonmi IGE. Vozne dostali pri modernizácii aj elektricky ovládané polpantografy (#7303 Stemmann-Technik Fb 700, #7304 Lekov EPDE 01-2600, zakrátko vymenený za opačne otočený ESGE 53-3100). Vozne boli pôvodne modernizované pre samostatnú prevádzku, preto dostali oba aj klimatizáciu kabíny vodiča (#7303 Brema, #7304 Webasto) a vybavené boli spriahadlami pražského typu. V rokoch 2016 - 2018 prebehla úprava výzbroje týchto vozidiel tak, aby mohli byť prevádzkované v súprave. Medzi vozňami boli doplnené spriahadlá ESW s elektrickým prepojením a vozeň #7304 dostal zároveň nové vyfarbenie podľa vozňa #7303.
V roku 2002 sa v ŽOS Zvolen zmodernizoval vozeň T3CS #7715 na typ T3P. Následne sa v rokoch 2002 - 2013 sa na typ T3P zmodernizovalo aj osem súprav T3SUCS už v bratislavských ústredných dielňach dopravného podniku. Vozeň #7715 sa vzhľadovo mierne odlišoval od ostatných vozňov T3P (nižšie umiestnenie bočných smeroviek, upevnenie ľavého zrkadla, detaily v interiéri, odlišný prístrojový panel). Pri tejto modernizácii električky dostali novú výzbroj TV Progress s IGBT tranzistormi a mikroprocesorovým riadením od firmy Cegelec Praha, motorgenerátor bol nahradený statickým meničom Cegelec SMTK 6,3. Vozňom T3P bol ponechaný pôvodný vonkajší vzhľad opravenej skrine, ale dostali nový interiér (plastové sedadlá s textilným čalúnením Vogelsitze 650 od firmy C.I.E.B. Kahovec s uchytením do bočníc, protišmyková podlaha, nové vnútorné obloženie, nové osvetlenie, vykurovanie inštalované v bočniciach), dvere s novým bezpečnostným pohonom firmy IGE, informačný systém BUSE (vrátane akustického hlásenia zastávok) a kabínu vodiča s novým prístrojovým panelom. Pôvodné pedálové ovládanie bolo vymenené za ovládanie ručným radičom firmy Lekov. Vozne T3P po rekonštrukcii obdržali nový červeno-sivo-biely náter. Posledná modernizovaná súprava T3P #7795+7796 dostala v interiéri už nerezové prídržné tyče a plastové skladacie dvere, na predné čelo dostal prvý vozeň jeden veľký stierač namiesto pôvodných dvoch. Neskôr bol jeden veľký stierač dosadený aj na zvyšné súpravy T3P. Zberače na všetkých vozňoch T3P zostali pôvodné štvorramenné pantografy s ručným sťahovaním.
V rokoch 2005 - 2006 pôvodné vozne T3CS #7704 a 7703 nahradili novostavbami typu T3P s použitím novej vozňovej skrine VarCB3 (výrobok Krnovských opravovní a strojární) a trakčnej výzbroje TV Progress, pričom čísla im boli ponechané. Vozne sú vzhľadom a výbavou podobné klasickým vozňom T3P, ale s výnimkou vozňa #7704
/II majú vozne navyše zakryté podvozky. Vozeň #7704
/II má aj plastové dvere. Do roku 2007 sa takto postavili ďalšie tri vozne T3P (#7706
/II, 7717
/II, 7718
/II). Jednotlivé vozne T3P boli stavané na prevádzku v súpravách, podľa toho mali na čelách buď prednú alebo zadnú zásuvku viacčlenného riadenia, predné vozne mali na prístrojovom paneli diagnostické kontrolky aj pre zadný vozeň. Vozeň #7706
/II pôvodne jazdil sólo, neskôr v roku 2010 bol spojený do súpravy za vozeň #7703
/II, ktorého dvojička #7704
/II sa zaradila za vzhľadovo podobnejší vozeň T3P #7715.
Postupne sa zmodernizovali tieto "Tétrojky":
- Typ T3M
- 1978: 299
- 1980: 602 (ex 304), 603 (ex 308), 604 (ex 303), 605 (ex 290)
- 1980 - 1981: 606 (ex 294), 607 (ex 283), 608 (ex 296), 609 (ex 281)
- 1981: 610 (ex 282), 611 (ex 306), 612 (ex 285)
- Typ T3M
- 1984: 7610II (ex 7716)
- 1992: 7602II (ex 7712)
- Typ T3M-SU
- 1995: 7729+7730
- 1996: 7725+7726, 7733+7734
- Typ T3G
- 1993: 7839+7840, 7843+7844, 7841+7842
- 1994: 7837+7838
- 1996: 7845+7846
- 1997: 7835+7836
- Typ T3S
- 1998 - 1999: 7301 (ex 7702)
- 1999: 7302 (ex 7709)
- Typ T3AS
- 2000 - 2001: 7303 (ex 7707)
- Typ T3Mod
- Typ T3P
- 2002: 7715
- 2002 - 2003: 7783+7784, 7785+7786
- 2003 - 2004: 7787+7788, 7799+7800
- 2004 - 2006: 7781+7782
- 2005 - 2007: 7791+7792
- 2007 - 2009: 7789+7790
- 2009 - 2013: 7795+7796
- Typ T3P so skriňou VarCB3
- 2005: 7704/II
- 2005 - 2006: 7703/II
- 2006 - 2007: 7706/II
- 2007: 7717/II, 7718/II
V roku 1994 dostala súprava T3SUCS #7835+7836 dvojlištové zberače. V nasledujúcich rokoch dostali takéto zberače všetky tyristorové vozne. Na začiatku 21. storočia sa aj na ostatných nemodernizovaných vozňoch vymenili jednolištové zberače za dvojlištové. Predchádzalo tomu porovnávanie dvojlištového a jednolištového zberača na súprave #7789+7790 a následne na #7781+7782. V rokoch 1997 - 2001 mal vozeň #7784 namontovaný prototyp polpantografu firmy BEZ s manuálnym sťahovaním. Polpantograf BEZ, ale už s elektrickým pohonom, mala v rokoch 1998 - 2000 aj električka #7718, ktorá mala pokusne aj nové kolesá s nižšou hlučnosťou od firmy ŽDB a neskôr v roku 1999 ako prvá dostala tiež textilné poťahy na laminátové sedadlá. Tyristorové električky T3G a T3M z vozovne Krasňany dostali v rokoch 2001 - 2005 elektricky ovládané polpantografy Sécheron ESGE 53-3100 od firmy Lekov (neskôr vyrábané pod označením EPDE 01-3100), ktoré boli pôvodne otočené kĺbom dozadu, neskôr boli na niektorých súpravách otočené kĺbom dopredu. V rokoch 2003 a 2004 prešli niektoré vozne T3SUCS (#7825 - 7834) v dielňach DPB celkovou opravou, pri ktorej sa na rozdiel od generálnej opravy nevykonávalo opieskovanie rámu. Neskôr sa celkovej oprave podrobili aj vozne T3G.
Po vzore električiek posledných sérií bolo aj starším vozidlám doplnené ovládanie prvých dverí z vonkajšej strany (prostredníctvom tlačidiel pod prednou pravou zásterou, kde bol doplnený kruhový otvor). V druhej polovici 1990-tych rokov dostali všetky vozne, s výnimkou zadných vozňov súprav z Jurajovho dvora (okrem vozňa #7760), nové zvnútra ovládané rameno pravého zrkadla s vyhrievaním od firmy Bahoza. Taktiež bolo po roku 1995 do všetkých vozňov postupne namontované dopytové otváranie dverí. Vodič dostal modernejší typ sedadla, na riadiacom paneli sa menili a dopĺňali niektoré prvky (napr. novší rýchlomer, pôvodné kontrolky boli nahradené panelom s LED diódami), pričom tyristorové električky z vozovne Krasňany dostali aj nové ampérmetre a voltmetre. Poistky v kabíne vodiča boli vymenené za ističe. Vozne T3M-SU, T3G a niektoré vozne T3SUCS dostali začiatkom 21. storočia nové vnútorné žiarivkové svietidlá od firmy SEC Nitra (napájanie 24 V) a aj nové elektronické bezpečnostné pohony dverí firmy IGE (vrátane nového osvetlenia priestoru dverí a dverovej výstrahy, s možnosťou núdzového otvorenia dverí). Do električiek sa postupne namontovali nad okná uzamykateľné reklamné panely.
Pred zavedením nového tarifného systému boli v roku 1999 vozidlá vybavené palubnými počítačmi BUSE BS 100, elektronickými označovačmi lístkov od firmy R&G Mielec a na kabíne vodiča pribudol sedemsegmentový displej zobrazujúci čas a pásmo. Elektrické prepojenie medzi vozňami bolo preto doplnené o ďalší kábel, vrátane doplnenia ďalšej zásuvky vedľa pôvodnej. Od roku 2003 sa do vozňov montovali vnútorné LED a vonkajšie DOT-LED displeje informačného systému firmy BUSE Blansko. Električky z vozovne Krasňany dostali v roku 2005 aj akustické hlásiče zastávok BUSE s novým typom reproduktorov. Na jeseň 2006 dostala akustické hlásiče aj prvá nemodernizovaná súprava T3SUCS z Jurajovho dvora #7829+7830, pričom sa použili reproduktory pôvodného typu. Od roku 2007 boli hlásiče inštalované aj do ďalších súprav T3SUCS, pričom od augusta 2007 sa používali nové reproduktory firmy SAL. V rámci prehliadok v Ústredných dielňach od roku 2005 dostali aj viaceré nemodernizované vozne protišmykovú podlahovú krytinu. Od roku 2008 sa na čelné sklo tiež montoval veľký centrálny stierač namiesto pôvodných dvoch menších. V rokoch 2011 - 2015 dostali niektoré súpravy T3G a T3M-SU nové vnútorné vykurovanie inštaované v bočniciach a sedadlá boli pre jednoduchšie čistenie podlahy ukotvené novými držiakmi do bočníc.
Nemodernizovaným vozidlám T3SUCS #7777 - 7834 so zrýchľovačovou výzbrojou bol po roku 2003 vymenený pôvodný motorgenerátor za statický menič Cegelec SMTK 6,3Q. Statický menič namiesto motorgenerátora dostali aj niektoré súpravy T3SUCS zo série #7737 - 7776. Rovnako v tomto období dostali statické meniče aj tyristorové súpravy s výzbrojami TV1 a TV8.
Električky dostávali pri novom nátere od druhej polovice 1980-tych rokov strešný krémový náter, ktorý sa tiahol už iba po prvé okno. Vozne T3M boli natierané tmavočerveno-krémovo, niektoré vozne T3SUCS a T3G boli istý čas natreté ružovo-krémovo. Pracovné vozne sa postupne natreli oranžovo-krémovo a výcvikové vozne inverzne (krémovo-červeno). Typy T3S, T3AS a T3Mod boli pôvodne natreté červeno-tmavomodro-striebornou kombináciou podľa návrhu architekta Patrika Kotasa. Vozne T3P sa od ostatných odlišovali červeno-svetlosivým náterom. Väčšina najstarších vozňov a niekoľko novších malo na bokoch strechy umiestnené reklamné panely, ktoré od roku 1990 nahrádzali celoplošné reklamy, alebo podokenné nálepky. Spočiatku boli celovozidlové reklamy realizované aj so zmenou náteru vozidiel, neskôr boli reklamy realizované už len formou celopolepu bez zmeny náteru.
Na výcvik nových vodičov boli postupne upravené vozidlá #8132 (ex 305), 8134 (ex 7502), 8135 (ex 7771, po nehode), 8136 (ex 7509), 8137 (ex 7744) a začiatkom roku 2016 aj predný vozeň súpravy T3G #7841+7842. Vozne #8137 a 8135 boli v roku 1994 spriahnuté do súpravy a jazdili tak až do vyradenia v roku 2016.
Prvými električkami T3 upravenými na pracovné vozidlá boli vozne #8433 (ex 7510), 8434 (ex 7743), 8435 (ex 7520), 8436 (ex 7522), 8437 (ex 7708) po ich vyradení z osobnej prevádzky v rokoch 1987 - 1991. Vozeň #8434 vznikol po ťažkej nehode novej električky #7743 nahradením predných dverí oknom a umiestnením radlice pod kabínu vodiča. Pracovný vozeň #8436 bol neskôr upravený na trolejovú vežu odstránením elektrickej výzbroje a dosadením konštrukcie s prístupom na strechu. Pracovné vozidlo #8437 bolo upravené na jazdu so snehovým pluhom a na kontrolu trolejového vedenia. Na posunovanie opravovaných električiek v Ústredných dielňach postupne slúžili po vyradení z osobnej prevádzky vozne #7607, 8438 (ex 7717) a 8439 (ex 7729).
Vozeň #7819 dostal vo februári 2016 podvozky s rozchodom 1435 mm z košickej električky T3SUCS č. 364 na účely otestovania električkovej trate v úseku Štúrova - Starý most - Jungmannova, ktorá bola vybudovaná s duálnym rozchodom.
Od roku 2020 bol do predných vozňov súprav inštalovaný rádiový systém VETRA pre automatické prestavovanie výhybiek, ktoré sú týmto systémom vybavené.
V roku 2021 boli súpravy T3P vybavené kamerovým systémom (3 kamery v interiéri vozňa a 1 snímajúca priestor pred vozidlom). Následne bol kamerový systém v zjednodušenom prevedení (1 kamera v interiéri) inštalovaný aj do súprav T3G, T3S a T3M.
N/A