VozidláElektričkyČKD Tatra T3 › #7841

Evidenčné číslo:7841
Typ: T3/VI.SUCS
T3G (od 1993)
Výrobca: ČKD - Tatra Praha
Výrobné číslo: 178451
Rok výroby: 1989
Sprevádzkovanie: 1.12.1989
Depo: Krasňany (do 8/2012)
Jurajov dvor (1.9.2012 - 8/2015)
Krasňany (9/2015 - 5.11.2023)
Jurajov dvor (6.11.2023 - )
Súprava s vozidlom: 7841+7842
Reklamy: 100 rokov MHD v Bratislave (podokenná nálepka)

Hornbach (10/2004 - 9/2009)
Nehody: 5.8.2002 sa na linke 1/1 okolo 17. h. zrazil s osobným autom na križovatke ulíc M. Sch. Trnavského - Bagarova. Vodič osobného auta bol pri nehode zranený. Električka bola do vozidla tak napichnutá kuplovačkou, že pri cúvaní ťahala auto so sebou.
Rekonštrukcie a úpravy: Oprava po nehode na Račianskej ulici - vozeň dostal nové čelo starého typu

Modernizácia na typ T3G - tyristorová výzbroj TV8, dvojlištové zberače KE-29 (1993)

Informačný systém BUSE (5/2003)

Polpantograf Lekov/Sécheron ESGE 53-3100 (6/2005)

Dosadenie jedného veľkého stierača namiesto pôvodných dvoch menších (2008)

Rekonštrukcia vykurovania salónu pre cestujúcich (2012)

Úprava na prevádzkové výcvikové vozidlo (2015 - 2016)

Zmena usporiadania sedadiel medzi 2. a 3. dverami z 1 + 1 na 2 + 1 (2016).

Celočervený náter (leto 2021)

Montáž interiérového kamerového systému - 1 kamera/vozeň (2022?)
Informačný systém: BUSE BS 100 (od 1999)
BUSE BS 120 (od 5/2003)
BUSE BS 210 (112 × 19 px), BUSE BS 210 (112 × 19 px) (od 5/2003)
BUSE BS 200 (od 2005)
Charakteristické znaky: Vozidlo dostalo po nehode na predné čelo smerovky starého typu ("slzičky").
Posledné záznamy o vypravení:
20.11.2024 4/27
4/18
ZV-E/3
19.11.2024 4/11
ZV-E/5
18.11.2024 4/6
4/26
ZV-E/5
4/20
15.11.2024 ZV-E/2
Všetky záznamy o vypravení

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: csepka_3 #2:
Ďakujem pekne 😊
Reakcia na: Andrej #1:
Aby si to vedel asi čo najjednoduchšie pochopiť, tak pokiaľ sa pozrieš na treťosériovú T6, tak na prvom vozni na streche je krabica, v ktorej sú naukladané kondenzátory, ktoré dočasne napájajú vozidlo pri prejazde vzdušnými križovatkami bez prúdu - udrží napätie v sústave, hoci pre šeredný stav týchto elektrosúčiastok vykazuje vozidlo vodičovi rôzne poruchy signalizáciou, hoci poruchy nie sú. Toto vypínanie svetiel sa dialo aj na starých T3 a hoci je T3G modernizácia T3, tak je to relatívne zastaralá výzbroj a zastaralá modernizácia, takže toto sa pravdepodobne až tak neriešilo. Je pravda, že od prepólovania osvetlenia v salóne sa už dávno upustilo a prerobilo sa na nižšie napätie, ale v podstate sa pri prejazde križovatkou udeje to, že vozidlo je zrazu bez prúdu, dobíjanie sa preruší a vozidlo citlivo zareaguje. T3G rovnako zhasne svetlá aj pod úsekovým deličom, pokiaľ pod ňou brzdíš a zároveň blokuješ výhybku. Deje sa to na krížení, kde nie je elektrický prúd - niektoré sú s prúdom a niektoré bez prúdu. Príklady bez prúdu: Americké námestie, Pod stanicou (bližšie k stanici), Americké námestie pri lekárskej fakulte.
Technická otázka: prečo sa na trolejbusových križovatkách vypína vnútorné osvetlenie na T3G ale nie T6A5? Ja som si myslel že pri statických meničoch sa svetlá vypínajú až po 30 sekundách bez prúdu (aspoň, tak to majú Pražské T6A5), ale T3G to asi majú nastavené inak. A prečo nie na každom krížení? Pred pár dňami som šiel s týmto vozom na L4 a na 29 augusta a Americkom námestí sa vypli svetlá, ale na Trnavskom mýte už nie.