Evidenčné číslo: | 7844 | ||||||||||
Typ: | T3/VI.SUCS
T3G (od 1993) | ||||||||||
Výrobca: | ČKD - Tatra Praha | ||||||||||
Výrobné číslo: | 178453 | ||||||||||
Rok výroby: | 1989 | ||||||||||
Sprevádzkovanie: | 1.12.1989 | ||||||||||
Depo: | Krasňany (do 8/2012)
Jurajov dvor (1.9.2012 - 8/2015) Krasňany (9/2015 - 5.11.2023) Jurajov dvor (6.11.2023 - ) | ||||||||||
Súprava s vozidlom: | 7843+7844 (od dodania)
7844+7843 (krátky čas v 1990-tych rokoch) 7843+7844 (od 1. strednej prehliadky) | ||||||||||
Reklamy: | Marlboro | ||||||||||
Nehody: | 3.12.2002 približne o 20:50 h. pri vchádzaní do zastávky Račianske mýto na linke 5/9 pri ceste z Rače prvým vozňom zachytil chodca, ktorý bol ťažko zranený. Električka musela byť nadvihnutá, aby mohli zrazeného chodca vytiahnuť. | ||||||||||
Rekonštrukcie a úpravy: | Modernizácia na typ T3G - tyristorová výzbroj TV8, dvojlištové zberače KE-29 (1993)
Informačný systém BUSE (10/2004) Polpantograf Lekov/Sécheron ESGE 53-3100 (6/2005) Celková oprava (7/2012 - 3/2013) Rekonštrukcia vykurovania salónu pre cestujúcich Celočervený náter (2021) Montáž interiérového kamerového systému - 1 kamera/vozeň (2022?) | ||||||||||
Informačný systém: | BUSE BS 120 (od 10/2004)
BUSE BS 210 (112 × 19 px), BUSE BS 210 (28 × 19 px) (od 10/2004) | ||||||||||
Iné údaje: | Vozidlá #7843 a 7844 sú označené v opačnom poradí ako idú ich výrobné čísla. Na vysvetlenie tejto anomálie je potrebné poznať fakty o začiatku ich prevádzky: Od zaradenia do premávky boli električky deponované v Krasňanoch a jazdili ako dvojica #7843+7844. V prvých rokoch prevádzky došlo k poruche na spojovacích zásuvkách medzi vozidlami, a tak bolo poradie električiek v súprave otočené, aby ich bolo naďalej možné prevádzkovať vo dvojici. Istý čas preto jazdili ako súprava #7844+7843. Po prvej strednej prehliadke (začiatkom 1990-tych rokov) začala opäť jazdiť súprava #7843+7844, u ktorej už bolo preukázané, že mala výrobné čísla v opačnom poradí. Existujú dve možné vysvetlenia, prečo nastala táto skutočnosť:
1. Električky mali omylom prehodené čísla už po dodaní, tzn. v opačnom poradí ako je poradie výrobných čísiel. Pri strednej prehliadke teda bola porucha na spojovacích zásuvkách odstránená a vozidlá boli vrátené do pôvodného poradia #7843+7844, ktoré malo od začiatku výrobné čísla naopak. 2. Električkám pri prvej strednej prehliadke neboli opravené zásuvky a boli ponechané v opačnom poradí, avšak už s prečíslovanými evidenčnými číslami #7843/II (ex 7844) a #7844/II (ex 7843). Dodnes nie je známe, ktorá z uvedených možností skutočne nastala. | ||||||||||
Posledné záznamy o vypravení: |
|