Presne pred 45 rokmi, 7. júla 1975, bola spustená pravidelná premávka električiek po novej trati v Karlovej Vsi po obratisko Kútiky.
Trať na Obchodnej a Radlinského bola štvrtou bratislavskou električkovou traťou.
V júni 1979 boli do prevádzky uvedené prvé tyristorové trolejbusy Škoda 9 Tr.
Na úvod nového roka opäť prinášame prehľad toho najdôležitejšieho, čo sa udialo na poli mestskej hromadnej dopravy v hlavnom meste.
Pribudlo modernejšie zázemie pre trolejbusy a pre opravy električiek.
Raritný prístrešok stojí na zastávke Partizánska.
Malokapacitné „kindervajcia“ počas svojej prevádzky dokázali nahradiť autobusy všetkých dĺžok, od minibusov až po kĺbové autobusy.
Na začiatku nového roka už tradične prinášame prehľad toho, čo sa udialo na poli bratislavskej MHD.
Prvá električková trať na Špitálskej ulici bola postavená v roku 1897.
Po koľajniciach na nábreží sa podľa pôvodných plánov nemali preháňať električky s cestujúcimi, ale benzínová lokomotíva s vozňami a nákladom.
Navrhovaná trať prepojí Petržalskú a Ružinovskú radiálu a vytvorí nový mestský koľajový okruh.
V uplynulých rokoch pribudli ďalšie kilometre ľahkého metra, prvé električkové trate a najdlhšia jednolanová kabínková lanovka na svete.
13 trolejbusových obratísk, ktoré boli vybudované a neskôr zanikli.
Pri príležitosti 75. výročia začatia modernej trolejbusovej dopravy sa pozrime na trate, ktoré kedysi slúžili trolejbusom, no dnes už nie.
Po vzore svetových veľkomiest zaviedlo hlavné mesto Slovenska v roku 1941 moderný dopravný prostriedok.
Pred 105 rokmi vznikla trať k Dynamitke a 50 rokov nás električky vozia až do Rače.
Tri historické električky boli zrekonštruované a vynovené k 120-ročnici bratislavských električiek.
Električky zažili dve vojny aj prevraty a v súčasnosti zažívajú ďalšiu etapu rozvoja.
Každé 3 týždne by sa malo vysunúť približne 30 metrov mosta.
Ako vyzeralo polstoročie s električkami Tatra T3?