Informácie › Vyhľadávanie

Pred 45 rokmi bola otvorená električková trať na Kútiky

História

Presne pred 45 rokmi, 7. júla 1975, bola spustená pravidelná premávka električiek po novej trati v Karlovej Vsi po obratisko Kútiky.

Prvé električky prišli k Račianskemu mýtu pred 120 rokmi

História

Trať na Obchodnej a Radlinského bola štvrtou bratislavskou električkovou traťou.

Pred 40 rokmi sa v uliciach mesta objavili „spievajúce“ trolejbusy

Extra

V júni 1979 boli do prevádzky uvedené prvé tyristorové trolejbusy Škoda 9 Tr.

Prehľad udalostí v MHD v roku 2018

Neprehliadnite

Na úvod nového roka opäť prinášame prehľad toho najdôležitejšieho, čo sa udialo na poli mestskej hromadnej dopravy v hlavnom meste.

Dokončená bola 2. etapa modernizácie vozovne Jurajov dvor – Trnávka

Neprehliadnite

Pribudlo modernejšie zázemie pre trolejbusy a pre opravy električiek.

Midibusy SOR B 9.5 už dojazdili

História

Malokapacitné „kindervajcia“ počas svojej prevádzky dokázali nahradiť autobusy všetkých dĺžok, od minibusov až po kĺbové autobusy.

Prehľad udalostí v bratislavskej MHD v roku 2017

Extra

Na začiatku nového roka už tradične prinášame prehľad toho, čo sa udialo na poli bratislavskej MHD.

Električková trať je súčasťou Špitálskej ul. už 120 rokov

História

Prvá električková trať na Špitálskej ulici bola postavená v roku 1897.

Trať do Karlovej Vsi pôvodne vznikla pre nákladné vlaky

História

Po koľajniciach na nábreží sa podľa pôvodných plánov nemali preháňať električky s cestujúcimi, ale benzínová lokomotíva s vozňami a nákladom.

V rámci projektu Spojená Bratislava by mala vzniknúť električková trať na Pribinovej a Košickej

Neprehliadnite

Navrhovaná trať prepojí Petržalskú a Ružinovskú radiálu a vytvorí nový mestský koľajový okruh.

Rozvoj mestskej dopravy v tureckej Burse

Články

V uplynulých rokoch pribudli ďalšie kilometre ľahkého metra, prvé električkové trate a najdlhšia jednolanová kabínková lanovka na svete.

Zaniknuté trolejbusové obratiská

História

13 trolejbusových obratísk, ktoré boli vybudované a neskôr zanikli.

14 tratí, po ktorých trolejbusy jazdili, a už nejazdia

História

Pri príležitosti 75. výročia začatia modernej trolejbusovej dopravy sa pozrime na trate, ktoré kedysi slúžili trolejbusom, no dnes už nie.

Pred 75 rokmi začal v Bratislave premávať moderný trolejbus

História

Po vzore svetových veľkomiest zaviedlo hlavné mesto Slovenska v roku 1941 moderný dopravný prostriedok.

Račianska radiála oslavuje dve výročia

História

Pred 105 rokmi vznikla trať k Dynamitke a 50 rokov nás električky vozia až do Rače.

Zbierku historických bratislavských električiek zdobia tri vynovené klenoty

Neprehliadnite

Tri historické električky boli zrekonštruované a vynovené k 120-ročnici bratislavských električiek.

Bratislavské električky oslavujú 120 rokov

História

Električky zažili dve vojny aj prevraty a v súčasnosti zažívajú ďalšiu etapu rozvoja.

Starý most sa vysúva už priamo nad Dunaj

Extra

Každé 3 týždne by sa malo vysunúť približne 30 metrov mosta.

Vyhľadávanie

Hľadaný text
Zverejnené od
do
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.