Presne pred 20 rokmi sa Bratislavčania mohli prvýkrát odviezť nízkopodlažným trolejbusom.
Pred polstoročím sa v uliciach hlavného mesta objavila dôležitá novinka - veľkokapacitný kĺbový autobus.
Ako sa menila električková trať na Vajnorskej ulici od výstavby jej prvej časti v roku 1933?
Bez električiek si dnes život v hlavnom meste nevieme predstaviť, pred storočím vďaka nezáujmu mesta zažívala električková doprava svoju najväčšiu krízu.
Bratislavské ulice už pätnásť rokov brázdia autobusy značky Solaris.
Rok 2021 Rok 2022 Rok 2023 2021 Začiatok roka 2021 sa niesol v znamení výrazne obmedzenej mobility obyvateľstva z dôvodu pandémie choroby Covid-19. Premávka MHD preto pokračovala aj po vianočných
Krátka električková trať na Americkom námestí slúži ako spojka medzi traťami na Radlinského a Špitálskej ulici.
Presne pred 45 rokmi, 7. júla 1975, bola spustená pravidelná premávka električiek po novej trati v Karlovej Vsi po obratisko Kútiky.
Trať na Obchodnej a Radlinského bola štvrtou bratislavskou električkovou traťou.
Malokapacitné „kindervajcia“ počas svojej prevádzky dokázali nahradiť autobusy všetkých dĺžok, od minibusov až po kĺbové autobusy.
Prvá električková trať na Špitálskej ulici bola postavená v roku 1897.
Po koľajniciach na nábreží sa podľa pôvodných plánov nemali preháňať električky s cestujúcimi, ale benzínová lokomotíva s vozňami a nákladom.
Viedenská električka sprevádzkovaná v roku 1914 zažila najlepšie časy len počas krátkeho obdobia do roku 1918 a spojenie medzi Viedňou a Bratislavou fungovalo len do roku 1938.
Spojenie Viedne s Prešporkom, ako sa nazývala Bratislava v slovenčine až do roku 1919, bolo od roku 1848 zabezpečené železnicou cez Marchegg na ľavej strane Dunaja.
13 trolejbusových obratísk, ktoré boli vybudované a neskôr zanikli.
Pri príležitosti 75. výročia začatia modernej trolejbusovej dopravy sa pozrime na trate, ktoré kedysi slúžili trolejbusom, no dnes už nie.
Po vzore svetových veľkomiest zaviedlo hlavné mesto Slovenska v roku 1941 moderný dopravný prostriedok.
Pred 105 rokmi vznikla trať k Dynamitke a 50 rokov nás električky vozia až do Rače.
Električky zažili dve vojny aj prevraty a v súčasnosti zažívajú ďalšiu etapu rozvoja.
Ako vyzeralo polstoročie s električkami Tatra T3?