Väčšina spojov električkovej linky 9 je už garantovane nízkopodlažná, staršie električky sa na nej môžu objaviť už len v rannej špičke.
Po sprevádzkovaní väčšiny nových nízkopodlažných električiek dodaných v minulom roku prišlo od 19. februára 2024 k zmene nasadzovaných typov električiek na linkách 7 a 9.
- Na linke 7 (Hlavná stanica - Stn. Vinohrady - Rača) bola prepravná kapacita zvýšená nasadením električkových súprav 2xT namiesto pôvodných kĺbových električiek K2S.
- Zároveň boli k tomuto dátumu zavedené nové podvečerné spoje z Hlavnej stanice do Rače (odchody z Hlavnej stanice od 17:21 do 18:01).
- Na linke 9 (Karlova Ves - Ružinov) sa výrazne zvýšil počet nasadzovaných nízkopodlažných električiek, čím sa zároveň zvýšila prepravná kapacita na tejto linke.
- Po novom je väčšina spojov tejto linky garantovane nízkopodlažná, s výnimkou rannej špičky pracovných dní, kedy môžu (ale nemusia) byť vypravené aj staršie električkové súpravy.
lostrail
Rano by sa inak patrilo posilnit smer z KV do mesta. Idealna na toto je Riviera a obojsmerne elektricky. Nejaka ta ozivena L6 / L12 by zacinala / koncila na Riviere a obsluhovala downtown. Ak by pri troche snahy dokazali zriadit otacaciu kolaj (nemuselo by to byt ani velke obratisko, iba spojka ako na Jungmannovej) niekde v tom planovanom triangli na Mileticke / Zahradnickej, vyrazne by to pomohlo. To potom aj znacnu cast Dubravky stiahne na seba, kedze cestovat do downtownu napr. L83+L40 je divocina, obzvlast kvoli zapcham. L40 v bezny pracovny den natiahne svoj jazdny cas v pohode o 15 minut.