Väčšina spojov električkovej linky 9 je už garantovane nízkopodlažná, staršie električky sa na nej môžu objaviť už len v rannej špičke.
Po sprevádzkovaní väčšiny nových nízkopodlažných električiek dodaných v minulom roku prišlo od 19. februára 2024 k zmene nasadzovaných typov električiek na linkách 7 a 9.
- Na linke 7 (Hlavná stanica - Stn. Vinohrady - Rača) bola prepravná kapacita zvýšená nasadením električkových súprav 2xT namiesto pôvodných kĺbových električiek K2S.
- Zároveň boli k tomuto dátumu zavedené nové podvečerné spoje z Hlavnej stanice do Rače (odchody z Hlavnej stanice od 17:21 do 18:01).
- Na linke 9 (Karlova Ves - Ružinov) sa výrazne zvýšil počet nasadzovaných nízkopodlažných električiek, čím sa zároveň zvýšila prepravná kapacita na tejto linke.
- Po novom je väčšina spojov tejto linky garantovane nízkopodlažná, s výnimkou rannej špičky pracovných dní, kedy môžu (ale nemusia) byť vypravené aj staršie električkové súpravy.
TomJ
Každopádne, Trnávka si touto zmenou trochu pohoršila, lebo 61 jazdí večne plná. Papierovo je tam teraz síce lepší interval, ale cestovanie je menej pohodlné a pri ceste na Kramáre pribudol prestup. Táto verzia 64 je aj tak asi dočasná, kým sa nepredĺži 32 na Jelačičovu. Nechápem, čo bráni nasadiť kĺby na linku 60 ako čiastočnú kompenzáciu a navyše aj ona jazdí v špičke dosť plná.