Väčšina spojov električkovej linky 9 je už garantovane nízkopodlažná, staršie električky sa na nej môžu objaviť už len v rannej špičke.
Po sprevádzkovaní väčšiny nových nízkopodlažných električiek dodaných v minulom roku prišlo od 19. februára 2024 k zmene nasadzovaných typov električiek na linkách 7 a 9.
- Na linke 7 (Hlavná stanica - Stn. Vinohrady - Rača) bola prepravná kapacita zvýšená nasadením električkových súprav 2xT namiesto pôvodných kĺbových električiek K2S.
- Zároveň boli k tomuto dátumu zavedené nové podvečerné spoje z Hlavnej stanice do Rače (odchody z Hlavnej stanice od 17:21 do 18:01).
- Na linke 9 (Karlova Ves - Ružinov) sa výrazne zvýšil počet nasadzovaných nízkopodlažných električiek, čím sa zároveň zvýšila prepravná kapacita na tejto linke.
- Po novom je väčšina spojov tejto linky garantovane nízkopodlažná, s výnimkou rannej špičky pracovných dní, kedy môžu (ale nemusia) byť vypravené aj staršie električkové súpravy.
Andrej
"To, ze "tie stroje proste musia niekde jazdit" je sice pravda, ale to, kde by to malo byt (v civilizovanej krajine v 21. storoci), su posily pocas spiciek." - A o čom si myslíš, že sa bavíme? Celá diskusia bola o tom, že prečo nie je L1 plno NP. Nikde som nenapísal nič o žiadných iných linkách.
"L1 je horuci kandidat na buducu okruznu, t.j. taziskovu linku, ktora bude tocit hlavnu stanicu, Safko, Euroveu, Trnavske myto, Blumental a zasa stanicu. Taka linka by mala reprezentovat, najma preto, ze logicky na seba prevezme znacne mnozstvo turistov." - To je síce pekné, ale v blízkej budúcnosti nehrozí, že trať k Eurovey bude postavená, tak neviem prečo argumentuješ podľa teoretických podmienok v budúcnosti. Kým bude z L1 tažisková linka k Eurovey, tak už davno budú mat aj prve škodovky po životnosti, nie to ešte nové kačice. Zatial je to žial jediná linka, ktorá je vhodná pre tie vozy. Alebo si myslíš, že špickové poradia na linke 9 by boli vhodnejšie?
"Druhym horucim kandidatom na kompletnu NP vypravu je L4, kedze je najdlhsou a "najnosnejsou" linkou." - Toto je dosť úbohý argument - jediné čo je podstatné je, že teraz na ŽSTNM nie sú žiadne NP poradia. Ale keby sa rozhodli naplno obsadiť 4 namiesto 9, určite by sa tu tunajší diskutéri zavzdušnovali že prečo ten zlý, zlý, psíkyzabíjajúci DPB neposlal žiadne nové električky do Ružinova. Jediné logické riešenie bolo aby sa na L4 a L9 pridal rovnaký počet nových NP poradí (L1 je v poriadku), a ani jednu z nich neobsadil naplno NP vozmi, ale to by z toho nebol taký pekný PR.