Väčšina spojov električkovej linky 9 je už garantovane nízkopodlažná, staršie električky sa na nej môžu objaviť už len v rannej špičke.
Po sprevádzkovaní väčšiny nových nízkopodlažných električiek dodaných v minulom roku prišlo od 19. februára 2024 k zmene nasadzovaných typov električiek na linkách 7 a 9.
- Na linke 7 (Hlavná stanica - Stn. Vinohrady - Rača) bola prepravná kapacita zvýšená nasadením električkových súprav 2xT namiesto pôvodných kĺbových električiek K2S.
- Zároveň boli k tomuto dátumu zavedené nové podvečerné spoje z Hlavnej stanice do Rače (odchody z Hlavnej stanice od 17:21 do 18:01).
- Na linke 9 (Karlova Ves - Ružinov) sa výrazne zvýšil počet nasadzovaných nízkopodlažných električiek, čím sa zároveň zvýšila prepravná kapacita na tejto linke.
- Po novom je väčšina spojov tejto linky garantovane nízkopodlažná, s výnimkou rannej špičky pracovných dní, kedy môžu (ale nemusia) byť vypravené aj staršie električkové súpravy.
lostrail
Ale aj tak cela L29 je uz aj tak obsolete kvoli tej nunu cyklotrase, ktora vytvara zapchu v predchadzajucom useku a linky ako L29, ci predlzena L37 ("sipka") maju meskania desiatky minut. Je skor nahoda, ked nieco z toho vymaknem. Spravidla ich predbehnu 2-3 poradia L70+L50.
Ked chcem, najdem si hocijake dve oblasti v meste, kde bude nemozne MHD spojenie. Napriklad Detvianska -> Suche Myto. Not bad, not good either.
1. Linky sa po sprevadzkovani elektricky aj tak este budu upravovat, aj ked necakam zasadne zmeny.
2. Oblast Nam. Hraniciarov zahrna aj zastavku Starohajska, ktora je blizko. Su tam hned dve slusne linky L96 a L68.
3. L83 moze byt delena (ked to zvladli kedysi s L80), samostatna nabijacka sa da nainstalovat.
4. Pesia trasa zo zastavky Bradacova na novu zastavku Zrkadlovy haj potrva 10 minut a to mi Google nasiel okluku po Romanovej. Pomedzi panelaky je to este skor. Dalsou blizkou zastavkou je Starohajska, kde su uz spominane linky 68 a 96. To vsetko samozrejme plati aj pre ludi z Hrobakovej. Kutlikova zasa bude pokryta novou zastavkou elektricky. Pesie trasy sa mierne natiahnut, ale tak dramaticke to zas nebude. Navyse moj tip je, ze mnohi ludia sa prejdu aj kusok dalej, aby potom mohli cestovat jednoduchsie.
Mimochodom, L96 je pekny kandidat na predlzenie po Kutlikovu (Markova, Romanova, Svabinskeho, Tupolevova, Kutlikova). Nie je to tak dramaticke predlzenie a umozni hradit chybajucu cast L83. Za zrusenu L84 by taketo predlzenie bolo dobry obchod.
5. Po novom bude mozny nie najhorsi prestup na novej zastavke Chorvatske rameno. To je miesto, kadial dnes prechadzaju L83 aj L84.
6. Kym sa stane nieco take, ako vobec nejaka TT v Petrzalke (alebo Dubravke, ked uz), mozno bude aj linkove vedenie davno zmenene na nepoznanie. Bavime sa tak 2040+ v optimistickom variante (ak vobec). Navyse, ak by sa nieco take stavalo, zrejme by bola motivacia pokryt nosne linky, ako napr. L93, a potom rozsirit autobusovu alebo elektrickovu vozovnu o trolejbusy. Nieco pre L83 a pripadne cokolvek, co bude pripominat L84, uz budu len kozmeticke prepojky, ktore navyse za zacitaku budu moct vykryvat bateriove trolejbusy.