Trolejbus je rovnako ekologicky subsystem a dokonca investicne a prevadzkovo ekonomickejsi. Kapacitne pre Petrzalku dostacujuci (minimalne vo vyhlade 2020), naopak, elektricka bude pre Petrzalka naddimenzovana (centrum uz nebude takou vychytenou destinaciou - bude sa to presuvat na Nivy) a bude obsluhovat z hladiska 10 min pesej dostupnosti len do 20% uzemia. A neplanuje sa urobit esteticky, prave naopak. Mesto ju planuje urobit len ako holu trat bez upravy okolia, ba dokonca hovori, ze necha rozostavane useky...
Nikto tunel kopat nechce, tunel je sucastou TEN-T17 a neuvazuje sa v nom s prevadzkou MHD v podobe elektriciek ale vylucne lahkych mestskych suprav. Ziadne peniaze sa nenasli, je to financovane z EU fondov za garancie statu...
Marcelllooo neprestane presadzovat variant NS MHD lebo prinasa pozitiva za minimalnej existencie negativ a taktiez neprestane poukazovat na rizika elektrickovej trate do Petrzalky, ktore tu uz vela krat menoval.
Marcelllooo ti dovoli tykanie a dokonca si sam dovolil tykat tebe. Rad bude s tebou komunikovat ci uz cez mail alebo cez icq. Napis mu, prosim (icq: 334738979) ale az v utorok, lebo dovtedy bude v Parizi...
Najvacsi gol je ze Tatranska elektricka sa mu pozdava, hoci tam jazdia ohyzdne tetrapaky, donedavna EMU CKD a je to elektricka a ma 1000mm rozchod ? ? ?
ja osobne si viem tiez predstavit verajovu siet elin po petrzalke (3-4 radialy)... ulice su tam siroke dost a aj miesta je tam dost... ak by mali 100% tak je to bez debaty...
150% súhlas. A keď už ho zmenili, mali vybrať iný návrh. Žiadny z tých 3, čo prešli do finále nespĺňal samotné podmienky stanovené DP. Ale nejakým zázrakom súťaž nikto nenapadol, a tak sa veci majú tak, ako všetci vidíme ? ?
Ja sa veru nepotrebujem obhajovat a uz vobec nie pred nevychovancami a ich invektivami, ktore su zufalym prejavom ich bezmocnosti a odhalenim pravej podstaty ich charakterovej crty a to hadzanim kamienkov z bezpecia svojho ukrytu vytesujuc sa, aky su frajeri. Casom sa ukaze skutocnost a prava podstata vsetkeho, hoci niektori nevidia alebo vidiet nechcu. Ja som dal k dispozicii svoje nazory, ich zdroje ako i svoj osobny profil. Nie som samozvanym odbornikom, prezentoval som, ze pre odborne argumenty sa utiekam ku kvalifikovanym odbornikom. Nemam sa za co hanbit a za tym, co mam za sebou si zatial stojim. Ty nie... ?
Nikto nikdy netvrdil, ze NS MHD ma suplovat elektricku. Opakujem to uz niekolky krat, ze ucelom NS MHD je nieco uplne ine. Riesit dopravu v nosnej relacii a riesit dopravny prud Petrzalka - nove centrum BA - Filialka s moznym pokracovanim smerom na Rusovce, Kitsee a Trnavu.
Nikto nikdy netvrdil, ze NS MHD ma suplovat relaciu Petrzalka - centrum. Tym, ze sa obchodno-administrativne centrum posunie smerom k Nivam, hlavna relacia bude tato (a preto NS MHD ma byt v tomto koridore) a centrum bude uz len okrajovou destinaciou, ktoru dostatocne obsluzia autobusy alebo nami preferovane trolejbusy.
Porovnavat ekonomiku NS MHD na baze lahkej supravy a elektricky nie je jednoduche, lebo nemaju rovnaku kvalitativnu a kvantitativnu bazu co do charakteristik a ucelu. Ale, rozdelenim financovania na zucastnene subjekty sa dosiahne, ze kazdy subjekt zaplati menej, nez keby si riesil dopravu samostatne a dosiahne sa synergicky efekt.
Na posudenie vyhodnosti treba poznatky z ekonomie, dopravy, urbanistiky a dalsich prierezovych disciplin a nikdy to nie je na posudeni jednym clovekom a jednym kriteriom.
Trolejbusy su ekologickym a kapacitne dostatocnym subsystemom MHD pre Petrzalku, ak sa zrealizuje NS MHD a za istych predpokladov aj bez neho. Ak chces podporu - odkazujem ta na stanovisko odborne sposobilej osoby, ktory som prezentoval.
Nerozumiem velmi logu DP BA. Stare logo bolo podla mna idealne a vystizne, toto nove sa mi vobec nepaci a nie som jedina komu sa nepaci. Bola to chyba zmenit stare zauzivane logo.
Nemal som chut vobec reagovat na Marcela, ale musim ti dat stopercentne za pravdu.
Zijem v Petrzalke 23 rokov (mam skoro 24 ) a ked som pocul, ze sa bude stavat elektricka, tak som zaplesal, konecne budeme moct preradit busy na ine miesta, pripadne uplne zrusit. Ved elektricka je najekologickejsia vec co poznam a ked sa dobre urobi moze posobit maximalne esteticky.
A ked som pocul, ze chcu kopat tunel, tak som sa potesil este viac. Konecne sa nasli prachy na vybudovanie a jedine rozumne odbremenenie zvyseneho dopravneho dopytu po dokonceny vsetkych megaprojektov na Nivach.
Hurah, mame relaciu petrzka - centrum a mame petrzka - nivy. Hurah.
Nechapem co konecne Marcel neprestane bojovat proti elektricke. Mame moznost mat obidve veci a vyriesit tym mnoho problemov. Tak preco spajat dokopy nieco, co je prakticky nespojitelne, pripadne tazko spojitelne (kvoli rozchodu, hustote vlakov/elektriciek, ...)
Re #98980 Marcelllooo: Vystudoval som presne to co ty, tak mi dovol tykanie ak mas zaujem o serioznu diskusiu, tak moj mail a icq je ti k dispozicii.
Naozaj v niektorých časových úsekoch dňa by tam bola 60-tka zbytočná, ale tento krok nemá nič spoločne s políciou, tá v tejto veci ešte nekonala. Za tým všetkým bude asi magoriát BA, alebo VMČ DNV ☺
Nie, neprezradím, žiadne formálne dopravácke vzdelanie okrem celoživotného záujmu (na rozdiel od teba, ktorý si si ani zo zájmu nič nenaštudoval, len sa tu oháňaš nejakou štúdiou, z ktorej si vyberáš len to, čo sa ti hodí) nemám, na rozpoznanie evidentných bludov mi stačí zdravý rozum a IQ vyššie, než to, ktoré si ty uvádzaš na exhibowebe (nerád sa svojim IQ chválim ale v komunikácii s niektorými to proste inak nejde).
Ad invektívne a partizánske: máš šancu sa obhájiť pred každou jednou mojou invektívou. Len neviem ako, keď každá jedna "invektíva" je pravdou.
Zatiaľ si nebol schopný priniesť ani jedno číslo, ani jeden konkrétny argument v prospech tvojho riešenia, len tu škrečíš po ostatných aby ti dokladovali svoje riešenia.
Na to, aby som videl, že VLAK nesupluje ELEKTRIČKU, že relácia Petržalka - Nivy nesupluje reláciu Petržalka - Centrum, že VLAK je drahší ako ELEKTRIČKA skutočnew nepotrebujem byť veľkohubým projektovým managorom diskových polí.
Mimochodom, na žiadne trolejbusy v Petržalke nemáte nárok, trolejbusy kapacitne NIČ neriešia. A ak nechcete električku, asi vám nezáleží na životnom prostredí, takže si majte aj naďalej autobusy.
Prevažná väčšina diskutérov tohto fóra jeho vzdelanie pozná, lebo to tu už aspoň raz spomínal.
Daj si vyhľadávanie v starších príspevkoch. Toto asi v ZA dopravných odborníkov neučia?
Nie vzdy a nie nutne. Napriklad v pripade predstavitela mesta nejde o zveladovanie uzemia a dopravne riesenie ako o primarne ciele, skor su ti prostriedky naplnenia ich cielov politickych. Projekt elektricky do Petrzalky je takymto typickym ukazkovym prikladom: ide primarne o odstranenie stavebnej uzavery pozdlz Kanala a uvolnenie uzemia pre developerov... Ani mesto neprednieslo argumenty v prospech elektricky do Petrzalky. Nezazneli ani tu. Jedinym dovodom je asi ten "lebo to chceme".
Navrhovana trat do elektricky nielenze uzemie nezveladi, ale ho i zdegraduje. Svojou bariernostou ako aj tym, ze mesto deklarovalo stavbu holej sirej trate... Na upravu sa skratka peniaze nedaju, lebo nie su. Ide sa to riesit polovicato... Nehovr "sa to urobi" ale povedz kto to konkretne urobi a hlavne, kde sa na to ziskaju financie. Ano, nebude to ako na Ruzinovskej, bude to ovela zlejsie.
Elektricka nevyriesi dopravu v Petrzalke a uz vobec nie v horizonte 2015, kedy bude nove obchodno administrativne centrum na Nivach, Prievozskej a Dostojevskeho...
V živote treba komunikovať aj s ľudmi, s ktorým nezdielaš rovnaký alebo podobný názor. Nemá cenu osočovanie, ale argumentácia. O tom je demokracia. Al dik za poklonu. ?
"To o co nam (nie mne osobne) ide je velmi jednoduche: take dopravno-urbanisticke riesenie, ktore vyriesi dopravne potrreby a zveladi uzemie, kade to ide."
Však o to ide asi každému. I keď aj električka vie vyriešiť dopravnu situaciu a neviem, oprav ma ak sa mýlim, podľa mna aj električka zveladí územie. Však je to mestotvorný prvok, a keď sa upraví koridor okolo trate tak to nemusí vypadať zle. Dnes to už nemusí vyzerať ako na Ružinovskej či Karloveskej radiále. Je plno iných možností ako upraviť koridor električky aby to bolo estetické, moderné a bezpečné.
Prezradis teda svoje vzdelanie a svoju odbornu prax, aby sme mohli vsetci vidiet tvoju kvalifikaciu alebo budes pokracovat v invektivnom atakovani partizanskym stylom?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Marcelllooo
Nikto tunel kopat nechce, tunel je sucastou TEN-T17 a neuvazuje sa v nom s prevadzkou MHD v podobe elektriciek ale vylucne lahkych mestskych suprav. Ziadne peniaze sa nenasli, je to financovane z EU fondov za garancie statu...
Marcelllooo neprestane presadzovat variant NS MHD lebo prinasa pozitiva za minimalnej existencie negativ a taktiez neprestane poukazovat na rizika elektrickovej trate do Petrzalky, ktore tu uz vela krat menoval.
Marcelllooo ti dovoli tykanie a dokonca si sam dovolil tykat tebe. Rad bude s tebou komunikovat ci uz cez mail alebo cez icq. Napis mu, prosim (icq: 334738979) ale az v utorok, lebo dovtedy bude v Parizi...