Reakcia na: Marcelllooo #98987:
"Nikto nikdy netvrdil, ze NS MHD ma suplovat elektricku. Opakujem to uz niekolky krat, ze ucelom NS MHD je nieco uplne ine. Riesit dopravu v nosnej relacii a riesit dopravny prud Petrzalka - nove centrum BA - Filialka s moznym pokracovanim smerom na Rusovce, Kitsee a Trnavu."
No veď mne len do hlavy nejde to, že Tebou preferované dopravné riešenie VÔBEC nerieši dopravu v nosnej relácii, ktorou je dnes jednoznačne relácia Petržalka - centrum (centrum ako prirodzené kultúrno-spoločensko-obchodné srdce mesta). Tomu, že za pár rokov celá Petržalka náhle prestane jazdiť do historického centra a celý pulzujúci život Bratislavy sa presunie na Nivy, sa pravdupovediac dosť zdráham uveriť.
"Trolejbusy su ekologickym a kapacitne dostatocnym subsystemom MHD pre Petrzalku, ak sa zrealizuje NS MHD a za istych predpokladov aj bez neho."
Tento tvoj výrok možno interpretovať aj tak, že "za istých predpokladov" je plne kapacitne dostačujúcou pre obsluhu Petržalky aj súčasná autobusová doprava. Lebo na to, aby sme vedeli, že trolejbus oproti autobusu žiadnu kapacitnú posilu nepredstavuje, nepotrebujeme do diskusie prizývať žiadneho odborníka.
Ak je to tak, tak potom načo všetky tie tančeky okolo NDS? Veď vlastne všetko je v poriadku, možno postačí na pár bus linkách trošku skrátiť intervaly. A ešte k tomu mesto ušetrí obrovské finančné prostriedky. Aspoň takto chápem Tvoje výroky.
Marcelllooo
Nikto nikdy netvrdil, ze NS MHD ma suplovat elektricku. Opakujem to uz niekolky krat, ze ucelom NS MHD je nieco uplne ine. Riesit dopravu v nosnej relacii a riesit dopravny prud Petrzalka - nove centrum BA - Filialka s moznym pokracovanim smerom na Rusovce, Kitsee a Trnavu.
Nikto nikdy netvrdil, ze NS MHD ma suplovat relaciu Petrzalka - centrum. Tym, ze sa obchodno-administrativne centrum posunie smerom k Nivam, hlavna relacia bude tato (a preto NS MHD ma byt v tomto koridore) a centrum bude uz len okrajovou destinaciou, ktoru dostatocne obsluzia autobusy alebo nami preferovane trolejbusy.
Porovnavat ekonomiku NS MHD na baze lahkej supravy a elektricky nie je jednoduche, lebo nemaju rovnaku kvalitativnu a kvantitativnu bazu co do charakteristik a ucelu. Ale, rozdelenim financovania na zucastnene subjekty sa dosiahne, ze kazdy subjekt zaplati menej, nez keby si riesil dopravu samostatne a dosiahne sa synergicky efekt.
Na posudenie vyhodnosti treba poznatky z ekonomie, dopravy, urbanistiky a dalsich prierezovych disciplin a nikdy to nie je na posudeni jednym clovekom a jednym kriteriom.
Trolejbusy su ekologickym a kapacitne dostatocnym subsystemom MHD pre Petrzalku, ak sa zrealizuje NS MHD a za istych predpokladov aj bez neho. Ak chces podporu - odkazujem ta na stanovisko odborne sposobilej osoby, ktory som prezentoval.