Praha, pokiaľ aspoň ja viem, neplánuje vyradiť CityBusy, ale s príchodom nových autobusov plánuje vyradiť 941-tky, čo nie sú sólo nízkopodlažné vozidlá ?
Sľubuje sa už x rokov obnova vozového parku MHD. Nikto netvrdil, že tie nové bude vlastniť DPB, dokonca ani, že na nich bude jazdiť DPB.
Namiesto toho, aby ste pochválili, že konečne niekto pohol rozumom a hľadá aj iné možnosti, ako zo súčasnej krízy von, tak hľadáte hanbu tam, kde žiadna nie je. ? ?
tuto ide len o sola, preto pocet 20-30 kusov. Pri klbakoch je potreba ina a tender bude vyhlaseny neskor. Ale rovnako by tento rok mal byt znamy dodavatel.
Riziko v akom zmysle? Taký nákup Solarisov by sa tiež mohol kľudne nazvať rizikom, pretože už 2 autobusy sú dlhodobo odstavené kvôli požiarom. To je DPB taký bohatý, že si môže dovoliť mať dlhodobo odstavené a zhoreté 2 vozy? Tak neviem v čom je to väčšie riziko ak bude mať vozy iba prenajaté so zabezpečeným servisom.
ten prenájom je na 8 rokov..
Ak by DPB tie autobusy kúpil, tak či tak by ich mohol prevádzkovať iba tých 8 rokov. Potom by musela nasledovať generálna oprava, ktorá tiež niečo stojí.. Čiže je úplne jedno, či sú tie autobusy prenajaté, alebo kúpené..
"za tú plesnivosť môže v prvom rade vek autobusu", však vravím. Ak by sa obnovoval vozový park pravidelne...
Myslím si ale, že leasing je pre mestskú, stratovú organizáciu rizikom. Ten leasing treba zaplatiť načas. Ak nebudú peniažky, tak prídu penále. A pre podnikateľa je výhodnejšie kúpiť auto na leasing, môže ho dať do nákladov. DPB nedokázal doteraz nakúpiť väčšie množstvo vozidiel, nedokáže zvýšiť výkony, ale dokáže platiť leasing? Mesto!, nie dpb má riešiť situáciu. DPB je len taký bohatý, aké dotácie dostane.
za tú plesnivosť môže v prvom rade vek autobusu, ktorý je u tých plesnivých autobusov už aj 20 rokov. Len pre informáciu, životnosť autobusu je cca 8 rokov..
A keď sa mesto nezadĺži za nákup autobusov, bude sa musieť tak či tak zadĺžiť, ale zkvôli rozširovaniu ciest, pretože ľudia vymenia "naše vlastné" plesnivé autobusy za autá..
Za tu plesnivosť môžu aj jej používatelia. Aj z nového autobusu dokážu vandali urobiť hnoj. Ale ok tak zadlžme mesto a dpb. Zdražieme cestovné lebo treba splácať leasing. Ak nesplatíme lesing autobusy sú fuč. To vedia aj podnikatelia. Príde lepší splátkový kalendár? No to je už pomoc. Ak by sa vozový park obnovoval v pravidelných intervaloch, nie je o čom diskutovať.
teda aby ma niekto nebral za slovo, nehovorím, že Citelis a Sor nie sú kvalitné autobusy..
Myslím ale, že väčšina mi dá za pravdu, že napr. MB CapaCity je o niekoľko tried vyššie ako SOR NB18.. podľa mňa sa tieto dva autobusy ani nedajú porovnávať..
A Irisbus by už mal pochopiť, že Citelis už dizajnovo absolútne nezodpovadá súčasnosti, a nie je ani pohodlný, takže by bolo načase vyvinúť niečo úplne nové..
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.